چهارشنبه 17 فروردین 1384

‏پيام تسليت آيت الله العظمي منتظري ‏‏به مناسبت درگذشت پاپ "ژان پل دوم" رهبر مسيحيان كاتوليك

‏‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏
‏انا لله و انا اليه راجعون ‏

‏پاپ "ژان پل دوم" رهبر مسيحيان كاتوليك از دنيا رفت ، راهي كه همه بايد آن را طي كنيم . او عملا‏ ‏مخالف خشونت ، جنگ ، ظلم و تجاوز بود و پيوسته به قدر توان خويش از مظلومان و محرومان جهان‏ ‏- از هر گروه و ملتي - حمايت مي‎كرد.
‏ ‏او بر حسب عقل و فطرت خويش و تعليمات پيامبر صلح و دوستي حضرت مسيح (عليه السلام )‏ ‏براي انسانها ارزش قائل بود، و در راه صلح و امنيت جهاني قدم برمي داشت . ايشان يكي از پايه گذاران‏ ‏گفتگو بين اديان توحيدي بود و هرگز از قدرت خويش سوءاستفاده نكرد.
‏ ‏اين مصيبت را به همه مسيحيان جهان بويژه مسيحيان كاتوليك و همه طرفداران صلح و عدالت‏ ‏تسليت مي‎گويم ; و از همه پيروان حضرت مسيح (علي نبينا وآله وعليه الصلوة والسلام ) انتظار مي‎رود‏ ‏همچون حضرت مسيح با هر نحو ظلم و تجاوز به حقوق ديگران مخالفت نمايند. شايسته است كه‏ ‏جانشين ايشان با هماهنگي همه رهبران ديني و مذهبي جهان در راه صلح و عدالت و تقريب اديان‏ ‏الهي قدم بردارند.
‏ ‏اينجانب به همه قدرتمندان جهان از مسلمان و غيرمسلمان - كه بسا به بهانه حمايت از حق و‏ ‏دمكراسي - از قدرت عاريتي خود سوءاستفاده نموده و با خشونت و بگير و ببند با ملتها برخورد تند و‏ ‏ناشايست مي‎كنند يادآور مي‎شوم كه مرگ و حساب و كتاب قيامت را فراموش نكنند و به گونه اي رفتار‏ ‏نمايند كه از خود نام نيك باقي گذارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

‏ ‏به اميد روزي كه - بر حسب اعتقاد ما و اخبار وارده از عترت پيامبر (ص ) - با تهيو و آمادگي ملتها،‏ ‏منادي صلح جهاني حضرت مهدي موعود به همراهي حضرت مسيح (عليهماالسلام ) ظاهر گردد و جهان‏ ‏را از عدل و داد پر نمايد.
‏ ‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .

‏15 فروردين 1384 - 24 صفر 1426 - 4 آوريل 2005‏
‏قم المقدسة - حسينعلي منتظري

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20162

فهرست زير سايت هايي هستند که به '‏پيام تسليت آيت الله العظمي منتظري ‏‏به مناسبت درگذشت پاپ "ژان پل دوم" رهبر مسيحيان كاتوليك' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016