پنجشنبه 18 فروردین 1384

جزئيات حادثه گروگانگيري صبح امروز در مدرسه راهنمايي "رازي" تهران، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: حوادث

ماجراي گروگانگيري صبح امروز در مدرسه راهنمايي پسرانه «رازي» منطقه سه آموزش و پرورش شهر تهران (ميرداماد) صبح امروز با دخالت پليس پايان يافت.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا ساعت حدود 9 صبح پنجشنبه جوان 25 ساله‌اي به نام «مهدي» وارد مدرسه رازي شد و اقدام به شليك سه تير هوايي در حياط كرد.

با شنيدن صداي تير هوايي، مدير مدرسه به حياط وارد شد و جوان اسلحه به دستي را مشاهده كرد كه از او مي‌خواست تمام دانش‌آموزان را جمع و وارد يكي از كلاسهاي مدرسه كند.

به گفته دكتر حامديان، مدير مدرسه رازي، وي سپس به همراه مدير وارد ساختمان شد و پس از انتقال دانش‌آموزان 8 كلاس پايه اول و دوم راهنمايي كه حدود يكصد نفر بودند به همراه دو معلم به يكي از كلاسها رفت. اين درحالي بود كه مدير مدرسه از سوي فرد گروگانگير به گروگان گرفته نشد.

فرد گروگانگير كه لباس فرم انتظامي بر تن داشت، سپس شروع به صحبت با دانش‌آموزان كرد.

وي به دانش‌آموزان گفت: من از پرسنل پيماني نيروي انتظامي هستم. اطمينان مي‌دهم كه با شما كاري نخواهم داشت. تنها خواهان حضور فرمانده نيروي انتظامي يا جانشين او جهت صحبت هستم. من همين روزها قصد ازدواج داشتم و مشكلات بسياري از جمله مشكل مالي در زندگي دارم و همين روزها از كار اخراج خواهم شد. اسلحه را هم سرقت كرده‌ام.

پيش از صحبت فرد گروگانگير، مدير مدرسه «رازي» با پليس 110 تماس گرفته و مأموران را از ماجرا مطلع مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دقايقي بعد نيروهاي يگان ويژه و سپس سردار باطني ، جانشين فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در محل حادثه حضور يافته و محوطه را تحت كنترل درمي‌آورند. آنها با فرستادن يك دستگاه تلفن همراه به داخل كلاس از فرد گروگانگير مي‌خواهند كه در صورت نياز با اين دستگاه با پليس ارتباط برقرار كند.

به دنبال اين اقدام پليس، دقايقي بعد مادر فرد گروگانگير موفق به تماس با وي شده و شروع به صحبت با پسرش مي‌كند.

به گفته دانش‌آموزان گروگان گرفته شده، فرد گروگانگير درحالي كه مشغول صحبت با مادر خود بود، ناگهان تعادل رواني خود را از دست داد و در حالت متشنج به همراه اسلحه بر روي زمين افتاد. در همين حين پليس با شكستن در كلاس اقدام به ورود و بازداشت فرد گروگانگير كرد و ماجرا ساعت 10:45 با انتقال فرد گروگانگير به مقر فرماندهي تهران بزرگ پايان يافت.

سردار باطني جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ به خبرنگار ايسنا گفت: گروگانگير يك تن بوده و از كارمندان پيماني ناجاست كه به دليل مشكلات عاطفي و خانوادگي دست به اين اقدام زده است.

وي افزود: اين فرد هيچ تقاضايي از پليس نداشته است و ما براي مهار اين قبيل حوادث صددرصد توانايي داريم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20225

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جزئيات حادثه گروگانگيري صبح امروز در مدرسه راهنمايي "رازي" تهران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016