یکشنبه 28 فروردین 1384

نامه‌ي ابطحي به وزير اطلاعات درباره حوادث اهواز: جدا تقاضا دارم منبع اين دروغ بزرگ و جعل‌نامه را شناسايي كنيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

سيدمحمدعلي ابطحي در پي حوادث دو روز گذشته در اهواز كه به دنبال انتساب يك نامه جعلي به وي، بروز كرده بود، نامه‌اش به وزير اطلاعات را براي پي‌گيري اين مساله، روي سايت شخصي‌اش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران،ايسنا، متن اين نامه به اين شرح است:

حجت‌الاسلام والمسلمين يونسي،
وزير محترم اطلاعات،

با سلام،

در اوايل هفته‌ي گذشته چند ايميل به سايت شخصي من رسيد كه در آن كپي نامه‌اي بود با امضاي من در دوران رياست دفتر رييس‌جمهور با مضمون مهاجرت قوم عرب از خوزستان و تغيير تركيب جمعيتي عرب و ترك. از متن و مضمون نامه كاملا معلوم بود كه جعلي است. چون هم اين كارها با سياست جمهوري اسلامي مطابق نبود و مهمتر آن كه رييس دفتر رييس‌جمهور اصلا اختيار چنين كارها و بخشنامه‌هايي را ندارد. به دليل اين‌كه گمان مي‌كردم يك شوخي اينترنتي است و نبايد آن را شايع كرد، يكي دو روزي به آن بي‌توجهي كردم. وقتي شنيدم در خوزستان اين نامه منتشر شده ، در روز دوشنبه 22 فرودين در سايتم به تفصيل به تكذيب نامه پرداختم. متأسفانه مورد توجه هيچ خبرگزاري‌اي قرار نگرفت، و فقط در روزنامه‌ي اقبال سه‌شنبه 23 فروردين ماه منتشر شد. از اين كه براي اين توطئه من را ا نتخاب كرده‌اند كه هميشه در ميان چهره‌هاي سياسي كشور به تنش‌زدايي روابط ايران و كشورهاي عربي اشتهار داشتم، بسيار تعجب‌آور بود.

حوادث تلخ و تأسف‌آور دو روز گذشته، نشان داد كه اين توطئه، برنامه‌اي از پيش تهيه شده است كه در آن ميان جدايي‌طلبان نيز از اين فرصت بهره بردند و به تحريك پرداختند.

بعضي از روزنامه‌هاي داخلي هم جوري اخبار را نوشتند كه گويا بدشان نمي‌آمد كه مسائل داخلي از جمله تحريك اصلاح طلبان را مبناي اين فجايع بدانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به عنوان يك شهروند ايراني از جنابعالي به جد تقاضا دارم همچنان كه رياست‌جمهوري هم دستور داده‌اند منبع اين دروغ بزرگ و جعل نامه كه منجر به اين حوادث تلخ شد را شناسايي فرماييد. زيرا اگر چه حكومت موظف است به حقوق مشروع قوميتها در چهارچوب قانون اساسي و ايران يكپارچه توجه ويژه نمايد و به خصوص در دوران 8 ساله آقاي خاتمي به اين موضوع توجه ويژه شده است كه نمونه‌ي آن را در برپايي انتخابات شوراها ديديم و عملا اقوام مختلف به خصوص عربهاي خوزستان در يك حركت دموكراتيك در شوراهاي خوزستان به مديريت محلي و عرصه حاكميت وارد شدند، ولي نبايد فراموش كرد كه اولويت همه‌ي ايرانيان و از جمله عربهاي خوزستان «ايران» است و تحريكاتي مثل جعل نامه اخير بسيار خطرناك‌تر از آن است كه بتوان از آن اغماض كرد.

اميدوارم در كشف هويت اين افراد يا جريانات توفيق سريع‌تر پيدا كنيد و به اطلاع عموم برسانيد.

با احترام
سيد محمد علي ابطحي
مشاور رييس‌جمهور
-----------------------------------------

كپي:

رياست محترم جمهوري اسلامي
شوراي عالي امنيت

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21182

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌ي ابطحي به وزير اطلاعات درباره حوادث اهواز: جدا تقاضا دارم منبع اين دروغ بزرگ و جعل‌نامه را شناسايي كنيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016