پنجشنبه 1 اردیبهشت 1384

دادستان كل كشور: رسانه‌‏هاي ابزار دست انگليس به حوادث اخير خوزستان دامن زدند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادستان كل كشور گفت: قطعاً دستگاه قضايي، نيروي انتظامي، بسيج و ساير ارگان‌‏ها امنيت كانديداها را تا روز انتخابات تأمين مي‌‏كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، "قربانعلي دري نجف‌‏آبادي" صبح امروز در نشستي مطبوعاتي گفت: اميدوارم كه هفته وحدت، هفته همفكري بيشتر جهان اسلام در برابر صهيونيست‌‏ها و استكبار جهاني و دفاع از امت اسلامي و اقتدار و عزت آن باشد.
وي با اشاره به اعلام سال همبستگي ملي و مشاركت عمومي از سوي مقام معظم رهبري افزود: اين يك استراتژي راهبردي براي جمهوري اسلامي ايران است كه ملت ايران براي شركت در صحنه‌‏ها بتوانند هم زمينه پيشرفت و سربلندي خود را فراهم كنند و هم از هويت اسلامي خود دفاع و از قشرهاي بيگانگان با قدرت و سربلندي بايستند.
دادستان كل كشور انتخابات نهمين دوره رياست‌‏جمهوري را مصداق روشن همبستگي ملي عنوان و تصريح كرد: انتخابات، نشان‌‏دهنده مشاركت عمومي است و خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب تاكنون، همه‌‏ساله ما انتخابات برگزار كرديم و نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري در سال جاري هم، مسأله مقدس و حساسي است.
دري نجف‌‏آبادي در ادامه با اشاره حساسيت پرونده هسته‌‏اي كشورمان و مصالح عمومي ملت ايران و لزوم مشاركت عمومي در انتخابات رياست‌‏جمهوري گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات، يك وظيفه انقلابي و تكليف اسلامي است تا با حضور گسترده خود در پاي صندوق‌‏هاي رأي، وفاداري خود را به انقلاب و رهبري نظام نشان دهيم و اثبات كنيم كه در صحنه هستيم و نيازي نيست كه بيگانگان براي تعيين سرنوشت ما دخالت كنند و تبليغات سوء راه بياندازند.
دادستان كل كشور با بيان اينكه ملت ايران در اين انتخابات، يك شخصيت بين‌‏المللي را براي قوه مجريه جمهوري اسلامي ايران برمي‌‏گزينند يادآور شد: بايد تلاش شود با حضور گسترده مردم و انتخاب شايسته‌‏ترين فرد، فردي را انتخاب كنيم كه وفادار به جمهوري اسلامي باشد؛ توان لازم اجرايي داشته باشد؛ از نظر بين‌‏المللي يك شخصيت شناخته شده باشد و پاسدار خون شهدا باشد.
وي ابراز عقيده كرد: حرمت كانديداها يك وظيفه است؛ بايد حيثيت و اعتبار كانديداها حفظ شود و چه كانديداها و چه طرفداران آنها هم حيثيت نظام، كشور و ملت را حفظ كنند و از تبليغات ناروا و خلاف، پرهيز كنند.
دري نجف‌‏آبادي هشدار داد: مبادا كانديداها به اختلافات قومي دامن بزنند؛ من به‌‏عنوان يك مسؤول قضايي انتظار دارم كه همه كانديداها در چارچوب قانون اساسي و مقررات عمل كنند؛ تبليغات‌‏شان غير قانوني نباشد از وعده‌‏هاي خلاف پرهيز كنند.
وي افزود: مردم ما بيدار و هشيارتر از اين هستند كه تحت تأثير وعده‌‏هاي خلاف قرار بگيرند؛ ملت ما پيرو امام و رهبري است و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براي آنها اهميت دارد.
دادستان كل كشور در پاسخ به سؤالي در خصوص تأمين امنيت نشست‌‏هاي انتخاباتي از سوي دستگاه قضايي گفت: قطعاً دستگاه قضايي، نيروي انتظامي، بسيج و ساير ارگان‌‏هاي ذي‌‏ربط، امنيت كانديداها را تا روز انتخابات در حد وسع‌‏شان تأمين خواهند كرد.
وي ادامه داد: اگر حرمت‌‏شكني شود و شخصيت كانديداها مورد افتراق قرار گيرد، مي‌‏توانند شكايت كنند و مراجع قضايي پي‌‏گيري خواهند كرد.
دري‌‏ نجف‌‏آبادي با بيان اينكه رقابت سالم، آري؛ تحقير و اهانت، هرگز؛ تصريح كرد: امنيت ملي و اجتماعي و وحدت ملي، آري؛ شكاف و تفرقه‌‏افكني و تضعيف وحدت ملي، هرگز؛ كسي كه قصد دارد دومين شخصيت كشور شود، بايد داراي اخلاق سياسي باشد.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه انتخابات موفق و سربلندي داشته باشيم و مردم با حضور آگاهانه براي برنامه آينده و تحقق چشم‌‏انداز 20 ساله، قدم‌‏هاي بزرگي بردارند و موجب نا اميدي آمريكا و رژيم اسرائيل شوند.
دادستان كل كشور اعلام كرد: بي‌‏ترديد، عوامل خارجي در تحريك ماجراي خوزستان بي‌‏تأثير نبوده‌‏اند و جلساتي در خارج از كشور داشته‌‏اند كه دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي بايد بيشتر در اين زمينه تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، "قربانعلي دري نجف‌‏آبادي" صبح امروز در نشستي مطبوعاتي با ابراز تأسف از حوادث اخير اهواز، گفت: حوادث اخير خوزستان، بسيار تلخ بود و بعضي رسانه‌‏هاي بيگانه كه بيشتر ابراز دست انگليسي‌‏ها هستند، به اين مسأله دامن زدند و بعضي‌‏ها هم كه عقده‌‏گشايي مي‌‏كنند و در انتخابات رد شده‌‏اند به اين اختلافات دامن مي‌‏زنند بايد به مردم استان خوزستان بيشتر توجه كرد.
وي با ابراز تأسف از اينكه يك نامه جعلي در سايتي منتشر و در تكذيب اين نامه نيز تعلل مي‌‏شود، گفت: اميدوارم كه دستگاه ذي‌‏ربط به‌‏سرعت پي‌‏گيري كنند.
دادستان كل كشور با بيان اينكه مردم شريف استان خوزستان و مردم عرب منطقه، بسيار فداكار، خدمت‌‏گزار و پايبند به ولايت و نظام جمهوري اسلامي ايران بوده هستند و خواهند بود، گفت: با وفور ورود اسلحه از طريق مرزهاي عراق و تركيه به كشور پيدا بود كه احياناً فتنه‌‏اي را ايجاد مي‌‏كنند تا به تبليغات سوء دامن بزنند اما ملت ايران همگي يك هويت دارند و ايران، خانه بزرگ همه ماست.
وي تأكيد كرد: مردم خوزستان و عشاير عرب و شيوخ منطقه، بدون ترديد وفادارترين مردم هستند.
دري نجف‌‏آبادي با اعلام اينكه قوه قضائيه و وزارت اطلاعات هر دو پي‌‏گير اين قضيه هستند، گفت: اميدوارم كه با تنوير افكار عمومي بتوانيم گامي مثبت برداريم و زمينه خنثي‌‏سازي اين‌‏گونه آشوب‌‏ها را فراهم كنيم؛ اصل ماجرا آن‌‏قدر بزرگ نيست كه رسانه‌‏هاي بيگانه مثل شبكه الجزيره قطر بزرگ‌‏نمايي كنند چرا كه حساسيت آنها به‌‏خاطر نزديك‌‏شدن به زمان انتخابات است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين با اشاره به مسأله چهارمحال و بختياري گفت: مسأله چهار محال و بختياري مسأله خاصي نبوده و تنها 20 نفر با استاندار ملاقات كرده‌‏اند و اين امر، مسأله خاصي نيست كه در روزنامه‌‏ها تيتر شود و افراد و مسؤولان نبايد به برخي مسائل دامن بزنند.
دري نجف‌‏آبادي همچنين در مورد حضور هيأت ايراني در كنگره جهاني بانكوك گفت: با حضور در كنگره بانكوك، تجارب خودمان را در دستگاه قضايي به ديگران منتقل مي‌‏كنيم.
وي با اشاره به حضور نمايندگاني از وزارت امور خارجه و قوه‌‏قضاييه در كنگره بانكوك گفت: كنگره يازدهم سازمان‌‏ملل‌‏متحد در اين ايام از 30 فروردين تا شش ارديبهشت به مدت هشت روز در بانكوك، پايتخت تايلند برگزار مي‌‏شود.
وي افزود: اولين كنگره از سال 1950 تشكيل شد و هر پنج سال يك‌‏بار برگزار شده است و امسال نيز در بانكوك برگزار مي‌‏شود كه شش كميسيون كاري در كنار كنگره برگزار مي‌‏شود و هر كميسيون با ده‌‏ها كارشناس، كار خود را ادامه مي‌‏دهد كه نتيجه اين كنگره در روز آخر بصورت قطعنامه و بيانيه نهايي و در قالب مقررات بين‌‏المللي براي كشورها ارسال مي‌‏شود و به عنوان دستورالعمل، در دستور كار كشورهاي مختلف قرار مي‌‏گيرد.
وي گفت: بنده در سخنراني خود در كميسيون اصلي، گزارشي از عملكرد جمهوري اسلامي ايران و قوه‌‏قضاييه در زمينه زندان‌‏زدايي و جرم‌‏زدايي، احياي حقوق عامه و شهروندي، احياي دادسرا و شوراهاي حل اختلاف و مجموعه كارهايي كه در طول اين پنج سال صورت گرفته و نيز برنامه سال‌‏هاي آينده ارائه خواهم كرد.
دري نجف‌‏آبادي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران نقاط قوت زيادي دارد، اظهار داشت: تجارب خودمان را در دستگاه‌‏هاي قضايي به ديگران منتقل مي‌‏كنيم و از تجارب خوب آنها استفاده خواهيم كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21372

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان كل كشور: رسانه‌‏هاي ابزار دست انگليس به حوادث اخير خوزستان دامن زدند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016