سه شنبه 13 اردیبهشت 1384

سخنگوي دولت: حوادث خوزستان ريشه‌ي داخلي نداشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

سخنگوي دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر عملكرد دولت جهت ارتقاء وضعيت زنان، گفت: دولت خاتمي در هشت سال گذشته به دنبال اين بود كه به نقطه‌اي برسد كه بتواند وضعيت آموزشي، سياسي و اقتصادي زنان را ارتقاء دهد و در جهت اين امر لازم بود كه به يكسري زيربناها توجه جدي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) عبدالله رمضان‌زاده امروز در حاشيه در چهارمين اجلاس سراسري مشاوران فرمانداران در امور بانوان ادامه داد: عملكرد دولت در بالا بردن سطح ارتقاء زنان از نظر آموزشي، مديريتي قابل دفاع است.

رمضان‌زاده در پاسخ به سؤالي در ارتباط با برخي گفته‌هاي اخير در نقد خاتمي گفت: آقاي خاتمي در طول هشت سال گذشته مورد هجمه‌ها و انتقادات زيادي قرار گرفته‌اند و عده‌اي درصدد بودند كه دستاوردهاي عظيم دولت را ناديده بگيرند. البته نوع انتقاداتي كه به خاتمي روا داشته مي‌شد با توجه به ادبيات سياسي افراد و تحمل آنها فرق مي‌كرد و به نظر من در صحبتهاي اخير شهردار تهران هم اتفاق جديدي نيفتاده و يك روند عادي كه در طول هشت سال گذشته بوده، تكرار شده است.

رمضان‌زاده همچنين در پاسخ به سؤال ديگري در ارتباط با تغيير نام فرودگاه امام خميني (ره) گفت: منابع رسمي تاكنون در اين مورد به ما چيزي را منتقل نكرده‌اند و نامگذاري چنين اماكني در اختيار دولت است و ما در زمينه‌ي اختيارات خود به هيچ‌كس اجازه‌ي دخالت نمي‌دهيم و اينها همه در محدوده‌ي وظايف و اختيارات دولت ايران است.

وي در پاسخ به سؤالي ديگري مبني بر اينكه عده‌اي اعلام كرده‌اند كه پس از وقايع خوزستان استاندار خوزستان تعويض خواهد شد، گفت: تغيير مديران و استانداران به پيشنهاد وزير كشور و تصويب هيأت دولت صورت مي‌گيرد و تاكنون چنين امري از سوي وزارت كشور به هيأت دولت اعلام نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي دولت در مورد بررسي حوادث خوزستان در هيأت دولت، گفت: كميته‌اي كه از سوي دولت و شوراي امنيت براي بررسي اين حوادث تشكيل شده بود گزارشي كاملي را به دولت و مراجع ذيربط اعلام كردند و دستگاههاي قضايي نيز اقدامات لازم را انجام داده و دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي نيز در حال انجام وظيفه هستند و به نظر ما مسأله تمام شده و اتفاق جديدي رخ نداده است.

سخنگوي هيأت دولت در ارتباط با اينكه دولت چه مكانيزمي را براي جلوگيري از چنين حوادثي انديشيده و اينكه اين مسائل ديگر در مناطق مرزي كشور تكرار نشود چه راه‌حلي ارائه مي‌دهد؟ گفت: مسائل خوزستان ربطي به مسائل مرزي نداشت و در يك جامعه‌ي 70 ميليوني گاهي چنين اتفاقاتي مي‌افتد.

رمضان‌زاده در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه عده‌اي مطرح مي‌كنند كه اين حوادث به علت سخنان و تحريكاتي است كه از سوي بعضي از كانديداهاي رياست جمهوري انجام مي‌شود، گفت: به نظر مي‌رسد در اين ارتباط نواري نيز وجود داشته باشد كه در ارتباط با اين مسائل عده‌اي صحبت كرده‌اند ولي من چون هنوز نوار را نديده‌ام نمي‌توانم چندان در مورد صحت و سقم آن صحبت كنم.

وي تأكيد كرد: طبق گزارش وزارت اطلاعات به هيأت دولت حوادث خوزستان ريشه‌ي داخلي نداشته و به تحريكات گروههاي سياسي داخلي صورت نگرفته است.

وي در پايان در پاسخ به سؤالي مبني بر احتمال حضور هاشمي در صحنه‌ي انتخابات، گفت: من به عنوان سخنگوي دولت در مورد هيچ‌يك از كانديداها صحبت نمي‌كنم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21946

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: حوادث خوزستان ريشه‌ي داخلي نداشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016