جمعه 23 اردیبهشت 1384

وکیل مدافع عباس عبدی از احتمال آزادی موکل خود خبر داد، امروز

احتمال آزادی عباس عبدی قوت گرفته است.
صالح نیکبخت، وکیل مدافع عباس عبدی، در گفت وگویی کوتاه با خبرنگار ما، ضمن اعلام این خبر، افزود: فردا(جمعه) در کنفرانسی مطبوعاتی، جزئیات بیشتری از آخرین تحولات پرونده موکل خود را در اختیار افکار عمومی قرار خواهم داد.
گفتنی است، در 24 شهریورماه 1380، «ایرنا»، نتایج یک نظرسنجی از شهروندان تهرانی را منتشر کرد که براساس آن، 76 درصد آنان، نظر موافق خود را در زمینه برقراری رابطه با آمریکا، اعلام کرده بودند.
متعاقب واکنش اعتراضی جناح راست، عباس عبدی، حسین قاضیان و بهروز گرانپایه، مسؤولان مؤسسه آینده که نظرسنجی را انجام داده بودند، دستگیر و به اتهام «جاسوسی» و «دریافت پول از سفارتخانه های خارجی و مؤسسه نظرسنجی آمریکای گالوپ»، روانه زندان شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در 12 بهمن 1381، مرتضوی رئیس شعبه 1410 دادگاه ویژه کارکنان دولت، عبدی و قاضیان توسط مرتضوی رئیس شعبه 1410 دادگاه ویژه کارکنان دولت، به ترتیب، به 9 و 8 سال حبس محکوم شدند که پس از اعتراض آنان، دادگاه تجدیدنظر، حکم صادره هردو را به 5/4 سال حبس، تقلیل داد. درعین حال، بند دال پرونده عبدی که وی را به نگهداری اسناد محرمانه و سری نهادهای امنیتی متهم می کرد، همچنان مفتوح ماند. در 21 اردیبهشت 82، علیزاده رئیس دادگستری استان تهران، از صدور رای در ماده بند دال پرونده عبدی، خبر داد و درعین حال گفت که نمی تواند، جزئیات این رای را اعلام کند. عبدی، از همان ابتدا، مورد اتهامی را تکذیب کرده و بارها، از مقامات مسؤول، رسیدگی دقیق به اتهامات خود را خواستار شده بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22507

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وکیل مدافع عباس عبدی از احتمال آزادی موکل خود خبر داد، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016