شنبه 7 خرداد 1384

مقاله سايت "بازتاب" درباره يوسف عزيزي بني طرف: ستون پنجم شيخ‌نشين‌ها در مطبوعات ايران!

* فرد نامبرده در حالي كه خود را ايراني مي‌داند، به صورت صريح، منافع دولت‌هاي عربي را به منافع ايران ترجيح داده و علاوه بر آن‌كه در مقالات خود، بارها از واژه مجعول «خليج» به جاي «خليج فارس» استفاده كرده است، به صراحت، جزاير سه‌گانه ايراني خليج فارس را متعلق به امارات و اشغال‌شده مي‌داند.
--------------------------------------------------------------------------------

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: به رغم آن‌كه سوابق و وابستگي «يوسف عزيزي بني‌طرف» به شيخ‌نشين‌هاي خليج فارس و سرويس‌هاي امنيتي دولت‌هاي عربي اثبات شده است، برخي از عناصر مرتبط با لابي عربي، قصد دارند اصلاح‌طلبان را به حمايت از وي تحريك كنند.
بنا بر اين گزارش، فرد نامبرده در حالي كه خود را ايراني مي‌داند، به صورت صريح، منافع دولت‌هاي عربي را به منافع ايران ترجيح داده و علاوه بر آن‌كه در مقالات خود، بارها از واژه مجعول «خليج» به جاي «خليج فارس» استفاده كرده است، به صراحت، جزاير سه‌گانه ايراني خليج فارس را متعلق به امارات و اشغال‌شده مي‌داند.

وي در شماره 14 مي سال 1999 روزنامه عربي «الزمان» نوشته است: «ديروز، محمد خاتمي ديدار خود از کشورهاي سوريه، عربستان سعودي و قطر را آغاز کرد. هدف از سفر خاتمي به اين کشورها، انجام مذاکرات سياسي و اقتصادي با سران کشورهاي مزبور و تلاش براي توسعه و گسترش روابط اعراب ـ ايران است، زيرا هنوز مسئله اشغال جزاير سه گانه امارات متحده عربي توسط ايران بر اين روابط سايه افکنده است... .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين تاکنون مشخص نيست که سران دو کشور ايران و سوريه، مسئله جزاير سه‌گانه امارات متحده عربي را که هم‌اکنون در اشغال ايران و مانع اصلي در راه گسترش همکاري ايران و اعراب است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده‌اند يا خير... ».

بنا به بررسي هجده گزارش نوشته‌شده به دست نام‌برده در روزنامه‌هاي عربي، وي بيش از سي بار واژه مجعول «خليج» را به جاي واژه «خليج فارس» استفاده كرده و حتي با تحريف اظهارات مقامات رسمي نظام، واژه جعلي «خليج» را به نقل از آنان در گزارش‌هاي خود به كار مي‌برد.

وي همچنين در 20 نوامبر سال 2002 در مصاحبه با معاون سابق پارلمان رئيس‌جمهور به نقل از وي آورده است كه «توسعه نمي‌تواند صورت گيرد، مگر در سايه ثبات و امنيت در منطقه خليج».

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23367

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مقاله سايت "بازتاب" درباره يوسف عزيزي بني طرف: ستون پنجم شيخ‌نشين‌ها در مطبوعات ايران!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016