سه شنبه 24 خرداد 1384

نامه‌های کمیته تحصن برای آزادی زرافشان به مردم ايران، شيرين عبادی و رياست قوه قضاييه

مردم ستمدیده ایران:
دکتر ناصر زرافشان برای دفاع از آزادی و شرف و انسانیت ، برای دفاع از خانواده‌های قربانیان قتل‌های سیاسی موسوم به زنجیره‌ای و بخاطر دفاع از عدالت اجتماعی اکنون مدت ٣ سال است که در پشت میله‌های زندان در اسارت به سر می‌برد و بیش از ٦ ماه است از بیماری کلیوی که در اثر وضعیت بد زندان برایش به وجود آمده در رنج است. اکنون هشت روز است که برای اعتراض به وضعیت خویش و آزادی زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا به سر می‌برد و ذره ذره وجود خود را نثار آزادی می‌کند.
ما خواهان آزادی و همچنین رسیدگی به وضعیت جسمانی دکتر ناصر زرافشان در بیرون از زندان می‌باشیم.
مسئول سلامتی ایشان جمهوری اسلامی ایران است ، و اعلام می‌کنیم تا آزادی ایشان به تحصن خود ادامه داده و در آینده به شیوه‌های مسالمت آمیز دیگری متوسل خواهیم شد.

"کمیته پی‌گیری آزادی دکتر ناصر زرافشان"
٢٣ خرداد ١٣٨٣

سرکار خانم دکتر شیرین عبادی
از آنجا که جنابعالی وکیل هستید و بویژه وکیل دکتر ناصر زرافشان و به ماهیت پرونده منتهی به محکومیت پنج ساله ناصر زرافشان و ماهیت پرونده قتل‌های سیاسی موسوم به زنجیره‌ای واقف هستید که چرا ناصر زرافشان در زندان است و به مسئولیتی که به ویژه جامعه وکلا و بالاخص شخص جنابعالی به عنوان وکیل ناصر ، در برابر او دارند آگاه هستید ، آیا در رابطه با فاجعه مرگ تدریجی دکتر ناصر زرافشان چه کار می‌خواهید بکنید؟
در ضمن فراموش نکنید که دکتر ناصر زرافشان شما را به عنوان یکی از پنج نفری انتخاب کرده که جریان اعتصاب غذای او را پی‌گیری کنید.
کمیته تحصن برای آزادی دکتر ناصر زرافشان
٢٣ خرداد ١٣٨٤


ریاست محترم قوه قضائیه

بدینوسیله به اطلاع می‌رساند ، مدت سه سال است که آقای دکتر ناصر زرافشان که به پنج سال زندان و هفتادضربه شلاق محکوم شده است ، در حبس به سر می‌برد. در این مدت بارها به وضعیت زندان خود و سایر زندانیان سیاسی و مشکلاتی که برای او ایجاد شده ، اعتراض و اعتصاب غذا کرده است. مدت زیادی است که به مرخصی نیامده تا به معالجه خود بپردازد.
اینک مدت هفت روز است که به اعتصاب غذا دست زده و نام آن را ماراتن مرگ گذاشته است. امروز وکیل او در زندان او را ملاقات کرد و خبر داد که وضع جسمی او رو به وخامت گذاشته است و ماراتن مرگ آغاز شده است.
ناصر زرافشان وکیل پرونده قتل‌های سیاسی موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای است.
از آنجا که پرونده قتل‌های زنجیره‌ای از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و تنها وکیل شجاع ما ، با صلاحیت و شهامت و از خودگذشته‌ای چون او صلاحیت کار کردن روی این پرونده را دارا می‌باشد ، کاملا واضح است که علت اصلی حبس او همین پرونده است و نه پرونده سازی‌های دیگر.
نگرانی ما تحصن کنندگان این است که دکتر ناصر زرافشان با پیشرفت این اعتصاب به مرگ نزدیک شود. درصورت ادامه اعتصاب اگر تصمیمی از سوی مقامات مسئول گرفته نشود ، در مرگ او مسئولند و باید به جامعه جهانی پاسخگو باشند. مرگ زرافشان فاجعه‌ای برای جامعه وکلا و جامعه ایران است. و جهانیان نگران وضعیت او هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما ناچاریم از لحاظ مسئولیتی که در قبال او داریم ، برای نجات او به هر وسیله‌ای متوسل شویم و خودمان هم همراه مرگ تدریجی او رو به مرگ برویم.
اگر دکتر ناصر زرافشان به اعتصاب غذا هم دست نمی‌زد ، وضع او در زندان با مشکلاتی که با آن روبروست نوعی مرگ تدریجی بود. زیرا با داشتن بیماری کلیوی حاد به تشخیص پزشکان زندان و مشکلات دیگری که با آنها رو به روست ، مرگ تدریجی در انتظار او بود.
طبق خبرهایی که در سراسر جهان منتشر شده ، جامعه جهانی و طرفداران حقوق بشر در شهرهای مختلف ایران ایران و جهان دست به اعتراض و اعتصاب غذا زدا اند. ما نامه‌هایی برای دبیرکل سازمان ملل و نیز نلسون ماندلا و سایر نهادهای طرفدار حقوق بشر نوشته ایم و اعلام کرده‌ایم که مسئولیت مرگ ناصر زرافشان مستقیما متوجه شخص شما و حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

رونوشت به:
١ – انجمن دفاع از زندانیان.
٢ – کانون مدافعان حقوق بشر.
٣ – جامعه مستقل دادگستری.
٤- کانون وکلای دادگستری.
٥ – همه رسانه‌های داخلی و خارجی.
٦ – سازمان دیده‌بان حقوق بشر.
٧ – عفو بین الملل.
٨ – پزشکان بدون مرز.
٩ – خبرنگاران بدون مرز.
١٠ – کانون دموکراسی برای ایران.

کمیته تحصن برای آزادی دکتر ناصر زرافشان
٢٣ خرداد ١٣٨٤

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24453

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌های کمیته تحصن برای آزادی زرافشان به مردم ايران، شيرين عبادی و رياست قوه قضاييه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016