پنجشنبه 2 تیر 1384

دادسرای تهران: گنجی به طور مستمر از مواد غذایی ویتامین دار، مقوی و مغذی استفاده می کند و زرافشان نيز به هیچ عنوان در اعتصاب نيست، مهر

قوه قضائیه در پی اظهارات اخیر همسر اکبر گنجی با صدور اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه گنجی به هیچ وجه ممنوع ملاقات نیست خبر اعتصاب غذای نامبرده را هم تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری "مهر" و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پی انتشار اخبار نادرست درباره وضعیت اکبر گنجی از سوی برخی افراد و رسانه ها ، این روابط عمومی با تاکید برتلاش برای تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرده است.

1-برخلاف آنچه که عنوان شده نامبرده به هیچ وجه ممنوع ملاقات نبوده بلکه وکیل ایشان طی هفته گذشته چهار مرتبه با وی به صورت حضوری و به طور مفصل ملاقات کرده است که یک مرتبه آن به اتفاق خانم معصوم شفیعی(همسر اکبر گنجی) صورت گرفته است و در این دیدارها به مشارالیه توصیه شد که دست از تشنج آفرینی ، بحران سازی و اقدامات غیر متعارف و خلاف قانون بردارد.

2- متاسفانه نامبرده کما فی السابق، خط مشی نادرست در پیش گرفته و آن هم جریان سازی و خبر سازیهایی است که تشویش افکار عمومی به حساب می آید، مضافا آنکه ایشان نه تنها در اعتصاب غذا نبوده بلکه مستمرا از مواد غذایی ویتامین دار ، مقوی و مغذی استفاده می کند و صرفا ادعای اعتصاب غذا دارد، ضمن اینکه ایشان نوع جدیدی از اعتصاب غذا را ابداع کرده است که با آن می توان ضمن سپری کردن دوران محکومیت، تبلیغات و فریب افکار عمومی را نیز داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

3- برخلاف اظهارات کذب همسر گنجی، هم بند ایشان متهمان پرونده سئوالات کنکور هستند.

4-مراقبت و درمان گنجی و رسیدگی به مسائل پزشکی وی به طور مستمر و کاملا مطابق قانون ، توسط مسئولین بهداری زندان پیگیری می شود و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه وجود نداشته است.

شایان ذکر است که شایعاتی در مورد اعتصاب غذای آقای زرافشان نیز منتشر شده است در حالیکه نامبرده به هیچ عنوان در اعتصاب نبوده و شاید منظور از اعتصاب غذای ایشان ، همان شیوه ابداعی آقای گنجی است که همراه با استفاده از انواع مواد غذایی ویتامینه و پروتئینه است در صورتیکه مطابق گزارش واصله آقای زرافشان به صورت عادی از غذای زندان استفاده می کند و شرایط مشابه مذکور را نیز ندارد لذا اینگونه ادعاها از مصادیق نشر اکاذیب به قصد تشویش و فریب اذهان عمومی است.

Copyright: gooya.com 2016