جمعه 31 تیر 1384

نامه حجاریان، سحرخیزو رضا تهرانی به هاشمی شاهرودی درباره وضعيت بحراني گنجي، امروز

اعضاي تيم سه نفره مذاكره كننده بادادستاني و مقامات زندان اوين در باره بحران اعتصاب غذاي گنجي در نامه اي به رئيس قوه قضائيه نسبت به وضعيت وخيم گنجي ابراز نگراني كردند. متن اين نامه كه براي سايت امروز نمابر شده است در ادامه مي آيد:

به نام خدا
ریاست محترم قوه قضائیه،
جناب آقای هاشمی شاهرودی

با سلام و عرض ادب

اینجانبان دوستان ملاقات کننده آقای اکبر گنجی در زندان اوین در روز پنج شنبه 22/4/84 جهت حل بحران بوجود آمده پیرامون وضعیت ایشان نکات ذیل را به اطلاع حضرتعالی می رسانیم:

1- تلاش اینجانبان جهت حل مشکل بوجود آمده بدلیل عدم همکاری مقامات دادستانی و مسئولان زندان تا کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است.
2- آقای گنجی همچنان در بیمارستان میلاد در حال اعتصاب غذا است و اخبار انتقالی به حضرتعالی در باب شکسته شدن اعتصاب غذای ایشان تا این تاریخ کذب محض است.
3- بنا به توصیه اینجانبان، آقای گنجی با کادر پزشکی محترم بیمارستان در جهت مداوای خود همکاری می نماید. اما اطلاعات و نشانه های موجود حاکی از بروز عوارض نامناسب در وضعیت جسمانی ایشان است.
4- وضعیت نگهداری آقای گنجی در بیمارستان، بسیار بدتر از زندان است و ایشان حتی از مطالعه روزنامه های مورد نظر خود محروم است. و امکان ملاقات با بستگان، وکلا و دوستان خود و یا ارتباط تلفنی مانند سایر بیماران را ندارد.
5- انتشار مطالب خلاف واقع همچنان از سوی مقامات دادستانی و مسئولان زندان متأسفانه ادامه دارد که نتایج آن وخیم تر شدن شرایط است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

6- در این شرایط اینجانبان بشدت نگران جان آقای گنجی در بیمارستان هستیم. ایشان در بیمارستان به جز اطباء معالج، فقط در اختیار مأموران دادستانی است و هر آن با احتمال مغشوش شدن شرایط، وضعیت جانی آقای گنجی بنحو دیگر می تواند مورد خطر جدی و فوری قرار گیرد.
7- طرح کشته شدن آقای گنجی منتشر شده در روزنامه کیهان روز 4شنبه مورخ 29/4/84 نیز حاکی از طراحی برنامه ای است که در صورت وقوع، قوه فضائیه مستقیماً مسئول آن است

با تشکر و احترام
سعید حجاریان
عیسی سحرخیز
رضا تهرانی

Copyright: gooya.com 2016