شنبه 1 مرداد 1384

حاشيه‌هايي ويژه از سفر غيرتشريفاتي احمدي‌نژاد به مشهد، فارس

نخستين ديدار مردمي احمدي‌نژاد به عنوان رئيس‌جمهور منتخب در مشهد با حذف تشريفات معمول سفرهاي عمده مقامات عالي‌رتبه و سخنراني ايشان با ادبياتي متفاوت در جوار بارگاه رضوي صورت گرفت.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، رئيس‌جمهور منتخب با يك هواپيماي معمولي مسافربري از شركت هوايي ايران ايرتور در ساعت 15:45 روز پنج‌شنبه 30 تير سال جاري در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد بر زمين نشست و هواپيماي مشابه ديگري در ساعت 23 همان روز احمدي‌نژاد را در حالي كه دعاي خير مشهدي‌ها و خراساني‌ها را بدرقه خود داشت به قلب آسمان برد.
ــ رئيس جمهور منتخب در هنگام ورود به مشهد از پايانه عادي فرودگاه و نه پاويون، استفاده كرد و در هنگام ورود با شعار «صل علي محمد بوي رجايي آمد» مردم و مسافران حاضر و تعدادي از مقامات حاضر براي استقبال نظير نماينده ولي فقيه در خراسان امام جمعه مشهد استاندار خراسان رضوي و شهردار مشهد همراهي شد.
ــ رئيس‌جمهور منتخب در هنگام سوار شدن به ماشين هايس كه براي ايشان پيش‌بيني شده بود با اعتراض و اشاره مانع حركت خودروهاي اسكورت ويژه شد و در طول مسير نيز هنگامي كه با جمعيت اتومبيل‌هايي كه مانع حركت آن‌ها شده بودند تا خودرو ايشان عبور كند، خواستار حركت خودروهاي مردمي پيش از رفتن شد.
ــ درحالي كه در بيش‌تر سفرهاي مقامات عالي‌رتبه به مشهد مقدس خيابان‌هاي مجاور و منتهي به حرم مطهر رضوي (ع) مسدود مي‌شود، سفر رئيس‌جمهور منتخب بدون هرگونه منع عبور و مرور خودروها صورت گرفت به طوري كه حتي خيابان خسروي نو (مجاور حرم رضوي) باز بود.
ــ پس از توقف خودرو حامل احمدي‌نژاد در محل پاركينگ حرم رضوي، ايشان مسير حرم مطهر تا صحن آزادي را پياده طي كرد و پس از آن همانند ساير زائران در كنار حوض صحن آزادي وضو گرفت و همراه با جمعيت مردمي وارد صحن جامع شد.
ــ پس از حدود 25 دقيقه ابراز احساسات جمعيت حاضر در صحن جمهوري اسلامي حرم رضوي كه احمدي‌نژاد را از نزديك و در كنار خود مي‌ديدند دقايقي پس از حضور رئيس‌جمهور منتخب در جايگاه ويژه سخنراني در صحن جامع رضوي بارش باران آغاز شد كه رئيس‌جمهور نيز در آغاز بياناتش آرزو كرد رحمت الهي در سراسر ايران اسلامي نازل شود.
ــ‌ با شروع بارش باران و تند شدن طنين قطرات آن، برخي مسؤولان حاضر در جايگاه مجبور شدند تا از پلاستيك‌هاي محتوي كفش خود به عنوان چتر استفاده كنند.
ــ‌ سخنراني احمدي‌نژاد در حرم رضوي با ادبياتي متفاوت با آن چه معمول چين ديدارهايي است، صورت گرفت به طوري كه رئيس‌جمهور منتخب پيش از سخنراني دقايقي را با حركات دست و اشاره به پاسخگويي به ابراز احساسات مردم گذراند و در آغاز سخن نيز پس از كسب اجازه از مردم كه زير بارش باران نشسته بودند، طليعه بياناتش را به اسلام به امام رئوف؛ امام رضا(ع) و درود به شهيدان اختصاص داد و از شهيداني چون كاوه هاشمي‌نژاد صياد شيرازي و كامياب و 23 هزار شهيد استان خراسان ياد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ــ احمدي‌نژاد همچنين بدون مقدمه چيني‌هاي مرسوم و معارف و تقدير و تجليل از مقامات استاني حاضر به ايراد سخنان خود با مردم پرداخت در پايان نيز دقايقي را به گونه‌اي نيايش گونه به دعا در پيشگاه امام هشتم اختصاص داد.
ــ همزمان با غروب نقاره خانه بارگاه حضرت رضا (ع) در ساعت 19:30 شروع به نواختن كرد در حالي كه رئيس‌جمهور منتخب در حال ايراد سخن بود.
ــ همراهي احمدي‌نژاد با شعارهاي مردمي از جمله جنبه‌هاي ويژه ديدار عمومي بود كه به عنوان نمونه در هنگام شعار حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست، رئيس‌جمهور منتخب نيز لحظاتي به سينه‌زني پرداخت.
ــ مهدي چمران، رسول خادم، مسعود زريبافان، حسن زياري رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در اين سفر احمدي‌نژاد را همراهي مي‌كردند.
ــ پس از سخنراني عمومي احمدي‌نژاد، ايشان به ديدار مقام معظم رهبري رفتند كه اين ديدار پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به صورت خصوصي صورت گرفت.
ــ احمدي‌نژاد در هنگام برگشت از مشهد، همانند ساير مسافران كارت پرواز دريافت كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاشيه‌هايي ويژه از سفر غيرتشريفاتي احمدي‌نژاد به مشهد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016