یکشنبه 2 مرداد 1384

شيرين عبادي: در دفاع از حقوق زندانيان سياسي كوتاه نخواهم‌‏ آمد، ايلنا

* از روزنامه‌‏هايي كه به من تهمت و افترا روا داشته‌‏اند، شكايت مي‌‏كنم

تهران- خبرگزاري كار ايران

وكيل اكبر گنجي درج اخباري مبني بر تحريك موكلش به ادامه اعتصاب غذا را تكذيب و آن را ايجاد مانعي بر سر راه انجام وظايف وكالتي خود در حمايت از زندانيان سياسي دانست.

شيرين عبادي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در خصوص درج اخباري در برخي روزنامه‌‏ها مبني بر ادامه تحريك اكبر گنجي به ادامه اعتصاب غذا توسط وي، گفت: درج چنين اخباري به اين جهت است كه شهامت دفاع از متهمين سياسي را از وكلاي اين متهمين سلب كنند و نوعي ارعاب را در بين آنان ايجاد كند.
وي افزود: بنده فقط يك بار در روز 31 تيرماه به اتفاق دكتر مولايي ديگر وكيل اكبر گنجي به ملاقات وي رفتيم كه از ملاقات ما ممانعت به‌‏عمل آمد و نماينده دادستاني كه در محل حاضر بود، ملاقات با گنجي را مشروط به موافقت كتبي دادستان عنوان كرد.
عبادي تصريح كرد: با توجه به اين كه اكبر گنجي يك محكوم محسوب مي‌‏شود و به گفته مسوولان قضايي پرونده ديگري براي او تشكيل نشده است، بنابراين دخالت دادستان جهت صدور مجوز براي ملاقات وكيل با موكل، خارج از اقدامات قانوني است.
وكيل اكبر گنجي ادامه داد: بنده به همراه يوسف مولايي به معاونت اداري بيمارستان ميلاد مراجعه كرديم كه اعلام شد طبق دستور دادستاني تهران، گنجي در قرنطينه به سر مي‌‏برد و امكان ملاقات با وي موكول به موافقت دادستاني است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ضمن اشاره به اين كه از روزنامه‌‏هايي كه به وي تهمت و افترا روا داشته‌‏اند، شكايت خواهد كرد، گفت: با وجود اين كه مي‌‏دانم اين شكايت به نتيجه‌‏اي نخواهد رسيد، حق خود را حفظ خواهم كرد تا در شرايط مناسب‌‏تري نسبت به كساني كه با چنين دروغ و شايعه پراكني‌‏هايي قصد دارند وكلاي زندانيان سياسي را مرعوب سازند، طرح دعوي كنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي: در دفاع از حقوق زندانيان سياسي كوتاه نخواهم‌‏ آمد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016