دوشنبه 10 مرداد 1384

زنگنه: کسانی که داد می زنند دزد برد، دزد برد ،خودشان دزدند، مهر

وزیر نفت با بیان اینکه عده ای در مملکت داد می زنند، دزد برد - دزد برد ، خودشان دزدند، گفت : منتقدان وزارت نفت اگر بزرگتر خود را بفرستند با آنها مناظره خواهم کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهر، بیژن نامدار زنگنه امروز در مراسم خداحافظی خود با خبرنگاران داخلی گفت : اگرچه حمایت حزب، یک ضرورت است اما من در تمام طول دوران خدمتم هیچ پشتوانه حزبی نداشته ام و هیچ گروهی هم ، من را تحت نفوذ خود نمی دانست .

وزیر نفت اضافه کرد : دوران زندگی انسان مثل برق و باد می گذرد ولی خدا شاهد رفتار آدمی است. ما غیر از خدا کسی را نداشته ایم که حمایتمان کند؛ زیرا ما به دنبال رفیق گرفتن نبوده ایم .

وی درباره سلامت معاملات نفتی گفت : بارها گفته ام هر جا که پول هست شیطان نیز در آنجا وجود دارد به طوری که در طول دوران خدمتم بارها انسانهای باسابقه ای بودند که علیرغم سابقه خوبشان، اما گول خورده اند .

وی بر نظارت سازمان حسابرسی و نظارتهای داخلی بر اقدامات وزارت نفت تاکید کرد و گفت : اگر چه 100 درصد تنها درریاضی معنا دارد و در فیزیک بی معنا است اما من می توانم ادعا کنم که بهترین عملکرد را در دوران خدمتم داشته ام .

وی گفت : ما معتقدیم، در جایی که 280 هزار میلیارد تومان حجم قراردادهای دست اول آن است، اگر خیانتی مشاهده شد باید محکم رفتار کرد و به هیچ کس رحم نکرد.

وی گفت : بسیاری از دلالان هستند که در مقاطع گذر از دولتی به دولت دیگر، محترم می نمایند اما این آدمها شریف نیستند به طوری که من مدارک قطعی درباره این افراد دارم ، اما محکمه پسند نیست؛ اما می توانم ادعا کنم که این عده از افراد تنها به خاطر منافع خود فعالیت می کنند و گاهی منافع ملی کشور رابه خطر می اندازند .

وی گفت : بسیاری از کسانی که در مملکت ما داد می زنند؛ دزد برد - دزد برد ، خودشان دزدند؛ اما چون من مدرک محکمه پسند ندارم نمی توانم نام این افراد را ببرم .

وی با اشاره به انتقاد هدف دار عده ای کارشناسان و مدیران نفتی از عملکرد وزارت نفت گفت : انسانهایی در طول دوران وزارتم بوده اند که از من تقاضای انجام بعضی از درخواست های خود را کرده اند وپاسخ من همیشه به آنها منفی بوده است ، این افراد در پاسخ به عکس العمل من فردای آن روز مصاحبه ایی در انتقاد به عملکرد وزارت نفت داشته اند .

وی گفت : باید اذعان کنم ، ما اهداف بسیاری داشته ایم که محقق نشد و من از خدا می خواهم ما را ببخشد چون تبدیل فکر به عمل ، انسان را پیر می کند .

زنگنه ادامه داد : خاتمی بزرگترین درس را به من داد و آن ایجاد روابطی معقول میان خدا ، حکومت و مردم بود ، چرا که خاتمی به جای سیاست گذاری اندیشه، سیاسی اسلام را تبیین کرد .

وی گفت : من بسیار افتخار می کنم که وزیر خاتمی بوده ام و همراه ایشان نیز به کارم پایان می دهیم .

وزیر نفت درباره آینده صنعت نفت گفت : آینده این صنعت مهم کشور را از آیندگان بپرسید؛ اما من به صنعت نفت خیلی بدهی دارم .

وی گفت : ما به اعتقاد خود در وزارت نفت عمل کردیم و از این پس هم پای آن می ایستیم؛ چرا که ما آمده ایم برای خدمت کردن و پای همه چیز، آن هم می ایستیم اما نکته مهم این است که مدیران آینده باید بدانند ،هر بلایی سر ما می آورند به خاطر عملکرد امروزمان ، روزی هم سر آنها می آید .

زنگنه درباره تعجیل در بعضی از قراردادهای نفتی گفت : درحال حاضر قرارداد LNG ، بید بلند 2 ، الفین 11 ، فاز 12 و 17 و 18 پارس جنوبی منعقد شده است اما در پاسخ به انتقادات باید بگویم که ما هیچ قراردادی را بدون مذاکرات طولانی منعقد نکردیم و از سویی دیگرما تنها این قراردادها را عقد کرده ایم و این در اختیار دولت آینده است تا این قراردادها را اجرایی کند، چرا که از نظر ما این قراردادها فقط امضا شده است .

وی با اشاره به اینکه گفته های وی در گفت وگو با یکی از خبرگزار ی ها در روزنامه کیهان تحریف شده است و با این عنوان که" قراردادهای الفین 8 و 11 را به مجمع تشخیص مصلحت می بریم" در این روزنامه کار شده است، گفت : من چه کاره هستم که بخواهم مجلس و دولت و دیگر نهادها را دور بزنم و کارهای خود را به مجمع تشخیص مصلحت ببرم .

وی در گفت وگویی خودمانی با خبرنگاران بعد از اتمام مصاحبه رسمی خود در حیاط مهمانسرای وزارت نفت گفت : آخرمگر شده من قراردادی را بدون مجوز شورای اقتصاد و مجلس منعقد کنم .

وزیر نفت در ادامه درباره ادامه فعالیت خود گفت : من عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی هستم و از اول مهرماه نیز در دانشکده صنایع یا عمران این دانشگاه فعالیت خود را آغاز می کنم اما یک واحد جدید نیز به نام اقتصاد سیاسی نفت نیز ایجاد می شود که من آن را تدریس خواهم کرد .

وی درباره مناظره عده ای از منتقدان از وزارت نفت گفت : اگر این افراد بزرگتر خود را بفرستند، من با آنها مناظره می کنم .

وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر ایران نفت نداشت چه اتفاقی می افتاد گفت : اگر نفت نبود می شدیم ژاپن یا افغانستان که به نظر من تمایلمان به افغانستان بیشتر بود .

نامدار زنگنه در ادامه درباره تلخ ترین دوران خدمت خود گفت : تلخ ترین دوران من زمانی بود که نمی توانستم از همکارانم وقتی که می خواستند آنها به دادگاه بکشانند دفاع کنم .

وی درباره از بین رفتن قبح اتهام در کشور گفت : در کشور ماقبح دروغ گفتن از بین رفته است به گونه ای که هر کسی به نفع خودش حرف می زند بدون اینکه در مقابل آن نکته قابل دفاعی داشته باشد .

زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی براینکه بین صفر تا 20 چه نمره ای را به عملکرد خود می دهید، گفت : 20 که مال پیغمبر است اما من علیرغم عملکرد خوبم هنوز به مرحله نمره دادن نرسیده ام .

نامدار زنگنه در ادامه گفت : اگر وزیر آینده از من بخواهد من می توانم اشتباهاتش را به وی گوشزد کنم .

وی درباره بزرگترین شکست زندگی و پیروزی خود گفت : شکست بزرگی نداشته ام اما انقلاب بزرگترین پیروزی بوده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزیر نفت در ادامه بر شفاف سازی عملکرد وزارت نفت تاکید کرد و گفت : خدا به شیطان اجازه داده است که در راه گمراه کردن انسانها گام بردارد و باید گفت هر جا که پول هست شیطان نیز هست .

وی در ادامه سخنان تصریح کرد : همیشه در کنار قراردادهای دست اول نیز یکسری آشغال و انگل دور می زنند که برای وزارت نفت برای به حداقل رساندن آسیب این افراد باید قوانینی را تنظیم کرد تا زمینه های فساد را به حداقل برساند .

وی گفت : درحال حاضر عده زیادی از مابه التفاوت قیمت محصولات پتروشیمی در بازار با قیمت دولتی آن سود می برند.

زنگنه افزود: هم اکنون این تفاوت قیمت درآمدی بیش از 600 میلیارد تومان را عاید جیب عده ای می کند که اینها همه زمینه های فساد را فراهم می کند .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زنگنه: کسانی که داد می زنند دزد برد، دزد برد ،خودشان دزدند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016