جمعه 21 مرداد 1384

صدها آزاديخواه در مقابل بيمارستان ميلاد: گنجي را زنده و آزاد ميخواهيم، خسرو شميراني، شهروند

امروز پنجشنبه، بيستم مرداد، صدها تن به فراخوان 164 شخصيت سياسي، اجتماعي، فرهنگي و دانشجويي پاسخ داده و در مقابل بيمارستان ميلاد گرد آمدند.
همانطور كه در فراخوان اعلام شده بود، هدف از اين حركت ملاقات با اكبر گنجي روزنامه نگار زنداني بود.
اكبر گنجي كه در شصت و سومين روز اعتصاب غذاي خود به سر ميبرد به گفته مسئولان بيمارستان ميلاد در وضعيتي بحراني قرار دارد.
يكي از شركت كنندگان در اين حركت، در گفت و گويي با شهروند چنين توضيح داد: "من ساعت يك و نيم به مقابل "ميلاد" رسيدم. از ساعت 2 به بعد افراد در مقابل در ورودي گرد آمدند. تعدادي از فعالان تلاش كردند تا وقت ملاقاتي با مسئولان بيمارستان تدارك ديده و براي ملاقات با اكبر گنجي اجازه بگيرند.
در اين ميان تعداد حاضران در محل به بيش از پانصد‌ نفر افزايش يافت كه شاخه هاي گل و عكسهاي گنجي را در دست داشتند.
در ساعت 30: 2 رضا دلبري از دفتر تحكيم وحدت طي سخنراني كوتاهي هدف از حضور در بیماستان ميلاد را ملاقات با اكبر گنجي و درخواست پايان دادن به اعتصاب غذاي وي اعلام كرد."
اين فرد شركت كننده در گردهمايي ملاقات اكبر گنجي همچنين گفت: "پس از سخنراني آقاي دلبري خانم سيمين بهبهاني و آقايان دكتر محمد ملكي، علي اشرف درويشيان، علي افشاري، رضا دلبري، فريبرز رئيس دانا، بابك احمدي و حجت شريفي به نمايندگي از طرف جمع، نزد مسئولان بيمارستان رفته و براي كسب اجازه ملاقات با اكبر گنخي وارد مذاكره با مسئولان از جمله آقاي تابش معاون رئيس ميلاد، شدند. اين مذاكرات تا نزديك ساعت 4 بعدازظهر( زمان پايان رسمي وقت ملاقات) ادامه يافت.
وي افزود: "از آنجا كه طي مذاكرات امكان ملاقات با گنجي به كسب اجازه از سعيد مرتضوي موكول شده بود، دقايقی پيش از ساعت 4 تلاش شد تا با تلفن موبايل سعيد مرتضوي تماس گرفته شود اما موبايل او خاموش بود و تماس حاصل نشد."
فرد حاضر در محل همچنين ادامه داد: "آقاي رئيس دانا پس از خروج از مذاكرات گفت: آن اراده اي كه نميخواهد كار گنجي به نتيجه برسد، از اين ملاقات جلوگيري كرد."
اين فرد در ادامه گفت كه دقايقي پس از ساعت 4 بعدازظهر علي اكبر موسوي خوئيني طي سخنراني كوتاه خود گفت كه نميگذارند تلاشهاي مسالمت آميز براي خاتمه بخشيدن به مسئله اكبر گنجي به نتيجه برسد.
سپس علي افشاري گفت كه تلاشها علاوه بر آزادي اكبر گنجي آزادي وكيل شجاع او را نيز هدف خود قرار داد است.
در پايان حجت شريفي قطعنامه اين گردهمايي را قرائت كرد. در اين قطعنامه علاوه بر درخواست آزادي گنجي به عدم اجازه ملاقات با وي اعتراض شده است.
پس از پايان گردهمايي جمعيت به طور متحد به سمت اتوبان همت به راه افتاد. در طي مسير صدها تن سرود يار دبستاني را سر داده و با شعارهاي خود خواستار آزادي گنجي، زرافشان و سلطاني شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"مرغ سحر" سرود دیگری بود که صداها را به يكديگر گره ميزد. در راه پنج شش ماشين پليس مسير راهپيمايان را سد كرده بودند. اما راهپيمايان متوقف نشده و از لابه لاي ماشينهاي پليس به حركت خود تا سر اتوبان همت ادامه دادند. حدود ساعت پنج بعدازظهر جمعیت متفرق شد.
برخورد خشونت آميز از سوي پليس يا لباس شخصيها جورت نگرفت.

Copyright: gooya.com 2016