جمعه 21 مرداد 1384

هاشمي رفسنجاني: افراد ناآگاه و خشك‌‏مقدس مدعي‌‏اند گذشته كشور اسلامي نبوده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: حضور برخي افراد ناسالم حتي در خانه انبياي الهي هم سابقه داشته است اما عده‌‏اي در كشور مي‌‏خواهند با استفاده از اين بهانه خدمات نيروهاي موثر نظام و انقلاب را زير سوال ببرند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، هاشمي رفسنجاني در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به خدمات مثبت و ارزنده صورت‌‏گرفته در جمهوري اسلامي، گفت: متاسفانه برخي افراد خشك مقدس و ناآگاه در كشور ما هستند و به گونه‌‏اي حرف مي‌‏زنند و ايراد مي‌‏گيرند كه گويي كشور ما اسلامي نيست در حالي كه اين انقلاب با پيشتازي امام(ره) و تلاش نيروهاي از جان گذشته، پيش آمده است اما امروز عده‌‏اي بي‌‏خبر از گذشته مي‌‏گويند گذشته ما اسلامي نبوده است و اين نغمه ناسالم زمينه تبليغات و تحليل‌‏هاي نادرست دشمنان را فرا هم مي‌‏كند.

وي با اشاره به پيشرفت‌‏هاي صنعتي، اقتصادي و آموزشي كشور در سال‌‏هاي پس از انقلاب اسلامي، گفت‌‏: امروز در بخش نفت و گاز از زلزله‌‏نگاري تا آ‌‏خرين فرآورده‌‏هاي پايين‌‏دست، در اختيار نيروهاي كشورمان است، در پتروشيمي نيز صحبت از 20 ميليون تن محصول است و بيش از ده هزار كارخانه از اين طريق تغذيه مي‌‏شوند، ضمن اينكه در زمينه كشاورزي در حال رسيدن به خودكفايي هستيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: برخي مي‌‏خواهند اقدامات موثري را كه برخي چهره‌‏ها - در زندان‌‏هاي رژيم گذشته ساخته شده‌‏اند- انجام داده‌‏اند به بهانه بعضي كارهاي اطرافيان آنها مخدوش كنند، در حالي كه حضور برخي افراد ناسالم حتي در خانه ابنياي الهي هم وجود داشته است اما برخي افراد با طرح اين مطالب مدعي هستند كه مي‌‏خواهند از نو نيرو تربيت كنند آنچه در زمان جنگ نيروهاي انقلابي انجام داده‌‏اند، اگر توسط آلماني‌‏ها صورت گرفته بود الان در كتاب‌‏هاي مدارس نوشته شده بود اما چون نيروهاي مسلمان ايراني انجام داده‌‏اند، به خاطر دشمني‌‏هاي بسياري كه وجود دارد، اين خدمات مخدوش مي‌‏شود.
هاشمي رفسنجاني همچنين با انتقاد از اينكه در مراكز تعليم و تربيت ديني كشور نظير حوزه‌‏هاي علميه از برخي دوره‌‏هاي تاريخ اسلام به خوبي استفاده نمي‌‏شود، گفت: يكي از مسايلي كه در تاريخ اسلام وجود دارد، مبارزه با ولايت است به اين معني كه عده‌‏اي مي‌‏خواستند خداي محسوسي به مردم معرفي كنند و در اين راستا سعي مي‌‏كردند از برخي افراد مقدس چهره‌‏اي خدايي بسازند و اين مساله از مسائل زمان ماست كه بايد مورد بررسي قرار گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رسيدن به هدف مقدس سند چشم‌‏انداز كه قرار گرفتن در جايگاه ممتاز در منطقه است، در موقع مقتضي آن صورت خواهد گرفت اما بايد در نظر داشته باشيم كه دشمنان ما هم به امكانات جديدتري مجهز شده‌‏اند.

وي با اشاره به بخش‌‏هاي مختلف سند چشم‌‏انداز توسعه بيست‌‏ساله كشور، گفت: در اين سند مشخص شده است كه ايران در طول 20 سال آينده به يكي از كشورهاي پيشرفته دنيا تبديل شود، اين در حالي است كه به يقين كفر جهاني مايل نيست كه يكي از كشورهاي اسلامي به توسعه دست يابد، اين مساله بسيار مهمي است و امپرياليسم جهاني به سادگي از كنار اين مساله عبور نخواهد كرد.

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اين مطلب كه چشم محافل سياسي و فكري جهان متوجه انقلاب اسلامي است، افزود: جهان اين انقلاب را يك پديده عادي نمي‌‏داند چرا كه هم وضعيت جغرافيايي ايران خاص است و هم اين كه مكتب اهل بيت مكتب ويژه‌‏اي است، به ويژه اينكه مردم ايران به دليل سابقه تمدن عميق خود ظرفيت اين مكتب را دارند و تمام اين عوامل بر سنگ‌‏اندازي‌‏هاي دشمنان اسلام اثرگذار است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به كساني كه در داخل كشور در زمينه فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي مشغول هستند، توصيه كرد كه با دقت و درايت عمل كنند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، هاشمي در بخشي از سخنان خود با اشاره به مسائل هسته‌‏اي كشورمان گفت: تصميم ظالمانه‌‏اي در مورد فعاليت ايران در زمينه مسائل هسته‌‏اي گرفته شده است و برخي كشورها حتي با فعاليت علمي ايران در اين زمينه مخالفت مي‌‏كنند، در حالي كه ايران تمام مقررات نظارت را در مورد فعاليت‌‏هاي خود پذيرفته است و انصافاً ايران تا به حال بيش از حد لازم در اين زمينه نجابت به خرج داده است و انتظار نداشتيم در يك اجماع جهاني تصميم به تعطيل كردن تمام فعاليت‌‏هاي ايران گرفته شود.

وي، ادعاي رامسفلد، وزير دفاع آمريكا مبني بر فرستادن سلاح‌‏هاي جنگي از ايران به عراق را دروغ و غير منصفانه خواند و افزود: ما غير از خدمت به آرامش و امنيت عراق كاري نكرده و نخواهيم كرد.

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اينكه تصميم تهران در زمينه فعاليت صلح‌‏آميز هسته‌‏اي غيرقابل برگشت است، گفت: اگرچه برخي كشورها مي‌‏خواهند ايران را از توسعه دانايي‌‏محور بازدارند و براي مدتي ايراني را از فعاليت‌‏هاي خود باز دارند، اما اين اقدامات در كل اشتباه است، همانطور كه اين كشورها در 26 سال گذشته اشتباه كرده‌‏اند اما مردم ايران با حضور هوشمندانه در صحنه مانع از ربودن حق مسلم كشورمان خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016