شنبه 22 مرداد 1384

معصومه شفيعي: امروز حتا نگذاشتند وارد حياط بيمارستان شويم! دویچه وله

[برگرفته از دویچه وله]

اكبر گنجى نويسنده و روزنامه‌نگار منتقد جمهورى اسلامى ايران، در حالى ۶۲مين روز اعتصاب غذاى خود را مى‌گذراند كه چه خانواده و چه وكلاى او هيچ خبرى از وضعيت وى ندارند. معصومه شفيعى همسر اكبر گنجى كه امروز حتا اجازه ورود به حياط بيمارستان ميلاد را هم پيدا نكرده است، در پاسخ به پرسشهاى صداى آلمان، از نامه اخير خود به رييس قوه قضاييه و نيز از آخرين «بى‌خبر‌ى»هاى خود سخن مى‌گويد.

مصاحبه‌گر: بهنام باوندپور

دویچه وله: خانم شفیعی، آیا امروز موفق شدید که با همسرتان آقای اکبر گنجی ملاقات کنید؟

معصومه شفیعی: نه متاسفانه. امروز ما به بیمارستان مراجعه کردیم. همه‌ روزه می گذشتند ما داخل بیمارستان بشويم، ولی امروز حتا نگذاشتند داخل بیمارستان برویم. همان جلو در بیمارستان، و حتا نگذاشتند ما وارد حیاط بیمارستان بشویم. به ما گفتند باید بایستید با نیروهای اطلاعاتی هماهنگ کنید. ما هم ایستادیم، ولی بعد به ما گفتند اجازه ی داخل شدن به شما نمی دهند و امکان ملاقات نیست. امروز ۶۲مین روز اعتصاب غذای آقای گنجی ست...

دویچه وله: یعنی خانم شفیعی، شما هیچ اطلاعی الان از وضعیت همسرتان ندارید؟

معصومه شفیعی: می توانم بگویم که تا امروز ۱۳ـ ۱۲ روزی هست که از حال ایشان هیچ اطلاعی ندارم، ایشان را ندیده ام و بسیار نگرانم.

دویچه وله: آیا تمام افرادی که وارد بیمارستان می شدند کنترل می شدند و یا اینکه فقط ماموران شما را...

معصومه شفیعی: ما یکزمانی رفتیم که آن تجمع تمام شده بود و ورود افراد کم بود، ولی فقط راجع ما چنین چیزی بود. یعنی ما را می شناسند، خانواده ی ما را می شناسند و فقط در مورد ما چنین مسئله ای بود.

دویچه وله: خانم شفیعی، از تجمع امروز در پاسخ به فراخوان ۱۶۴ نفر خبری دارید؟

معصومه شفیعی: من خودم حضور نداشتم، ولی دوستان به من زنگ زدند و اطلاع دادند که افراد آنجا حضور پیدا کرده و اعتراض کرده بودند به قضیه.

دویچه وله: من مثلا با آقای علی افشاری که صحبت کردم ایشان از حضور حدود هزار نفر صحبت می کردند.

معصومه شفیعی: به من هم چنین خبری را دادند.

دویچه وله: در مورد وضعیت جسمی آقای گنجی از دوستان یا آشنایان خبری نتوانسته اید بگیرید؟

معصومه شفیعی: تنها کسانی که الان می توانند آقای گنجی را ملاقات بکنند، همان نیروهای ويژه اطلاعاتی هستند و پزشکان ایشان. پزشک ها بنابه تخصص شان در حد همان مسئله وارد قضیه می شوند و من گاهی وقتها اگر بتوانم اینها را پیدا بکنم یا تلفنی صحبت بکنم، اینها اطلاعات پزشکی در مورد وضعیت آقای گنجی می دهند، راجع به اینکه حالشان بهرحال خیلی خوب نیست و در مواقعی که حال ایشان بد می شود به زور به او سرم وصل می کنند.

دویچه وله: خانم گنجی، آیا آقای گنجی درهمان اتاق قبلی خودشان هستند یا در بخش مراقبت های ويژه؟

معصومه شفیعی: بهیچوجه اطلاع ندارم. شايعات به من مى‌گويد بخش مراقبت های ويژه، ولی چون الان ۱۳ـ ۱۲ روزی هست که من از ایشان خبر ندارم هیچ چیزی را نمی توانم تایید یا تکذیب کنم در مورد محل نگهداری ایشان.

دویچه وله: آقای جمال کریمی راد، سخنگوی قوه قضاییه، روز ۱۸ مرداد، اعلام کرده بودند که «گنجی اعتصاب غذای خود را شکسته است». این در حالی ست که قوه قضاییه بارها سخنانان متناقض گفته و بیشتر تاکید بر این بوده که آقای گنجی در اعتصاب غذا بسرنمی برند.

معصومه شفیعی: من این خبر را شنیدم و خواندم توی روزنامه. بارها خبر اعتصاب غذای گنجی قبلا تکذیب شده، ولی وقتی ایشان می گویند که ایشان اعتصاب غذایش را شکسته، معنایش اینست که اعتصاب غذایش صحت داشته است. این یک معنی این مسئله است،‌ معنی دوم سخنان ایشان اینست که ایشان در اعتصاب غذا نیست، چون از آب و چای و قند استفاده می کند. همه ی افراد در سراسر جهان می دانند که استفاده از آب، چای و قند به معنی اعتصاب غذای « تر» است، و ما هم قبلا این را گفتیم، بارها گفتیم و صحبت کردیم و آن را هم مکتوب کردیم که آقای گنجی فقط آب، چای و قند مصرف می کند به معنی اعتصاب غذای « تر». من از آقای کریمی راد ممنونم که حرفهای ما را تایید کرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دویچه وله: آیا هنوز هم در پاسخ به خواست هایتان از آقای شاهرودی، رییس قوه قضاییه، خبری دریافت نکرده اید؟

معصومه شفیعی: من هیچ خبری دریافت نکرده ام. من اخیرا نامه ای به آقای شاهرودی نوشته ام که در آن هم مسایلی که در روزهای گذشته برای من و بچه هایم توی خانه بوجود آورده اند برای ایشان تشریح کرده ام و هم از ایشان خواسته ام که بهرحال این قضیه حل بشود. در این مرحله من خیلی نگران سلامتی آقای گنجی هستم، سلامتی خانواده ام هم تحت الشعاع قرار گرفته،‌ بچه هایم نگرانند، مادر پیر آقای گنجی بسیار نگران است. ما دوست داریم آقای گنجی زنده بماند. مسئله ی ما فقط سلامتی آقای گنجی ست. ما به اینکه چه کسی می برد و چه کسی می بازد اصلا اهمیت نمی دهیم، و من فکر می کنم اگر آقای شاهرودی مستقیما وارد این جریان بشوند و نماینده ای تعیین کنند، یک هیات ثالثی وارد قضیه بشوند و خود ایشان هم این هیات را تعیین بکند. این مسئله می تواند خیلی کمک بکند به حل این بحران.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معصومه شفيعي: امروز حتا نگذاشتند وارد حياط بيمارستان شويم! دویچه وله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016