دوشنبه 31 مرداد 1384

نگران نباشيد! حسين شريعتمداري، کيهان

«در راهبرد سياسي خطري كه احساس مي كرديم به چشم مي خورد و به اعتقاد من انتخاب وزير كشور و انتخاب فردي با سابقه اطلاعاتي و امنيتي پيام خوبي را نمي رساند... به شخص كاري ندارم و نگاه ساختاري مي كنم كه مبادا تاريخ تكرار شود، زيرا فراموش شده است كه از دل مشروطه كودتاي رضاخاني بوجود آمد و احساس مي كنم بايد در اين زمينه هشدار دهم.»
مطلب فوق بخشي از اظهارات برادر فرهيخته و متعهدمان جناب آقاي دكتر افروغ بود كه در جلسه علني ديروز مجلس و ضمن آن كه به عنوان مخالف سخن مي گفتند، ابراز شده است. البته آقاي افروغ در نوبت ديگري از جلسه ديروز مجلس، سعي كردند شبهه پديدآمده را رفع كنند كه شايد اگر فرصت بيشتري داشتند در انجام اين مهم موفق تر بودند.
در اين مختصر نيز همانگونه كه آقاي افروغ اظهار داشته اند، سخن از شخص در ميان نيست، بلكه بازهم به قول ايشان منظور، «نگاه ساختاري» است و اما...
1- در انحراف انقلاب مشروطه و پيدايش «كودتاي رضاخاني»، عوامل و علت هاي فراواني دخالت داشته كه هريك به نوبه خود درخور بررسي و تحقيق است و بديهي است كه مي توان با مشاهده هريك از آن عوامل و علل در مسير حركت جمهوري اسلامي ايران نسبت به پي آمد مشابه آن ابراز نگراني كرده و هشدار داد. اما جناب افروغ توضيح نداده اند چگونه با انتخاب وزير كشور از ميان افرادي كه سابقه اطلاعاتي و امنيتي داشته اند، احساس خطر كرده و درباره پي آمد احتمالي آن كه به قول ايشان، كودتاي رضاخاني است هشدار داده اند؟! مگر از عوامل انحراف مشروطه، سپردن وزارت كشور به يك فرد اطلاعاتي و امنيتي بوده است؟!
2- وزارت اطلاعات در جمهوري اسلامي ايران، بخشي از مجموعه نظام اسلامي و يكي از بااهميت ترين حلقه ها در حفظ و حراست آن است و اگرچه در ميان اعضاي اين وزارتخانه هم مانند هر وزارتخانه ديگر احتمال حضور افراد نامطلوب بعيد نيست ولي اساس و بنياد آن بر پاكي و پاكباختگي نهاده شده تا آنجا كه امام راحلمان(ره) از اعضاي اين وزارتخانه با عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) ياد فرموده و آنان را در مقياس برجسته و كم نظيري ستوده اند.
بنابراين، سؤال اين است كه -بازهم صرفنظر از شخص- آيا حضور يكي از اعضاي اين وزارتخانه در وزارتخانه ديگري نظير وزارت كشور مي تواند دغدغه آفرين باشد؟ وزارت اطلاعات در كارنامه خود، كشف چندين كودتا، خنثي كردن دهها توطئه خارجي، انهدام چندين شبكه بين المللي جاسوسي، مقابله با گروه هاي تروريست و... را ثبت و ضبط كرده است. آيا افرادي اينگونه مي توانند زمينه كودتاي رضاخاني را فراهم آورند؟!
3- يكي از عوامل اصلي در انحراف انقلاب مشروطه، حذف -عملي و نه تئوريك- اصل دوم از متمم قانون اساسي آن دوران بود كه حضور 5 مجتهد عادل در مجلس شوراي ملي وقت را ضروري مي دانست و شيخ شهيد، فضل الله نوري، همه تلاش خويش را در تثبيت و تصويب اين اصل به كار بست، ملامت ها كشيد، دشنام ها شنيد و سرانجام نيز «سر» به «دار» داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

4- عامل ديگر در انحراف انقلاب مشروطه -و اصلي ترين آنها - فقدان رهبري و يا بهتر است گفته شود، نهادينه نشدن اصل رهبري در قانون اساسي آن دوران بود. به يقين اگر اين اصل، آنگونه كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي آمده است در آن دوران نيز نهادينه شده بود، راه بر هرگونه انحرافي بسته مي شد.
بنابراين، برادر گرانقدرمان جناب آقاي افروغ كه خود همواره بر اين اصل در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران با نگاهي دقيق، عالمانه و در بسياري از موارد، عاشقانه اصرار ورزيده و مي ورزند، نبايد نگران كودتاي احتمالي رضاخاني باشند.
5- و بالاخره، شجاعت آميخته به تعهد برادر عزيزمان جناب آقاي افروغ كه با سابقه درخشاني از وفاداري به اسلام و انقلاب همراه است ، ستودني است و كاش رياست محترم مجلس شوراي اسلامي در نوبت دوم به ايشان فرصت مناسبي مي دادند تا ايشان آنگونه كه خود خواسته بود شبهه احتمالي را برطرف كنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نگران نباشيد! حسين شريعتمداري، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016