چهارشنبه 2 شهریور 1384

افشاي نام مديران وزارت اطلاعات و دردسرهاي تازه دادستان كل كشور: من اجازه انتشار خاطرات قبل از انقلاب را دادم نه بعد از انقلاب، هاتف

دري نجف آبادي اعلام كرد كه بخشهايي از كتاب خاطراتش را كه مركز اسناد انقلاب اسلامي به رياست روح الله حسنيان منتشر كرده، بدون اجازه وي بوده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني "هاتف" دادستان كل كشور در جمع خبرنگاران و پاسخ به سوالي در رابطه با اجازه وي براي انتشار خاطراتش تصريح كرد:

اين‌‏ها زماني كه خواستند مصاحبه بگيرند، اجازه گرفتند اما صحبت‌‏هاي من دو بخش داشت، بخش مربوط به قبل از انقلاب و بخشي نيز مربوط به بعد از انقلاب بود و اجازه من براي انتشار خاطرات قبل از انقلاب بود نه بعد از انقلاب، اگر من بخواهم خاطرات بعد از انقلاب را بگويم كه خيلي طولاني مي‌‏شود.

كتاب خاطرات دري نجف آبادي را مركز اسناد انقلاب اسلامي به رياست روح الله حسنيان منتشر كرده است.

حسنيان از مهمترين مدافعان سعيد امامي و مخالفان سعيد حجاريان و عباد در جريان قتلهاي زنجيره اي بود.

كتاب خاطرات دري نجف آبادي از آن جهت بحث برانگيز شد كه وي در آن به ساختار وزارت اطلاعات و معاونتهاي مربوطه پرداخته و اسامي برخي از مديران اطلاعاتي را افشا كرده است.

دري نجف آبادي در بخشي از كتاب خود آورده است: " آقاي خاتمي و به طور كلي جريان دوم خرداد نسبت به جريان دوم خرداد حساس شده بود، زيرا در جريان انتخابات هفتم رياست جمهوري ، وزير اطلاعات آن زمان به نفع يك جريان و عليه جريان ديگر موضعگيري كرد. وي گفته بود كه اگر فلاني يا بعضي ها انتخاب شوند براي مملكت خطر امنيتي دارد. برخي نيروهاي اطلاعاتي كه با ستاد دوم خرداد ارتباط داشتند، اين اخبار را سريع منتشر كردند. مثل اقاي عباد معاون پارلماني وزارت اطلاعات كه پيش از آن مدير كل اطلاعات آذربايجان غربي بود، منتصب به جريان دوم خرداد بود." ص 254

دري نجف آبادي در اين كتاب نام برخي از مديران اطلاعاتي را به صورت غير معمول افشا كرده است: خزايي مسوول اطلاعات قم و ئيس دفتر دري، تهراني معاون پارلماني وزارت، آزاده معاون سابق امنيت، راشد مسوول وزارت تهران، علي رضا مسوول وزارت مشهد،تاجيك، معاون آموزش، شفيعي معاون حفاظت، آشنا معاون ويژه، پورمحمدي معاون خارجي و شفيعي معاون مردمي " چنين حركت غير متعارفي با واكنش نيروهاي سياسي و مطبوعاتي مواجه شد.

دادستان كل كشور در روزهاي ابتدايي اصرار داشت كه در چاپ كتاب هماهنگي كامل صورت گرفته است اما در نهايت اعلام كرد كه بخشهاي دوران پس از انقلاب را بدون هماهنگي با وي چاپ كرده اند.

آگاهان سياسي براين باورند كه با انتشار خاطرات دري نجف ابادي و مشخص شدم ساخار معاونين اين وزارتخانه از اين پس روزنامه نگاران و فعالان سياسي به دنبال آگاهي از انتصابها و تغيي و تحولات رخ داده در اين وزارت خانه خواهند بود.

احتمال دارد كه برخي از روزنامه نگاران پس از استقرار جديد وزير اطلاعات در دولت احمدي نژاد بپرسند: " چه كسي معاون امنيت شده و يا معاونت بررسي را به چه كسي سپرده اند؟"

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016