چهارشنبه 9 شهریور 1384

کروبي: بنده از فوت زواره‌‏اي چندان ناراحت نشدم؛ بنده زماني خيلي متاثرم شدم كه زواره‌‏اي رد صلاحيت شد، نواندیش

مهدي كروبي، عضو هيات موسس حزب اعتماد ملي بار ديگر تاكيد كرد كه خاتمي و موسوي‌‏خوئيني‌‏ها به دنبال بررسي عملكرد اصلاح‌‏طلبان در هشت سال گذشته باشند.

كروبي كه در حاشيه مراسم سومين روز درگذشت سيدرضا زواره‌‏اي در جمع خبرنگاران سخن مي‌‏گفت، افزود: اين پيشنهاد از اين جهت است كه به دنبال ارزيابي فعاليت‌‏ها و اقدامات جريان اصلاحات در هشت سال گذشته باشيم و نقاط قوت و ضعف را پيدا كنيم؛ بايد مشخص شود كه ضعف‌‏ها ناشي از قصور، تقصير، خودمحوري و غفلت بوده يا موضوعات ديگري در آن دخالت داشته‌‏اند.

رئيس مجلس ششم شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال كه آيا پس از انتشار نامه اعتراضي خود نسبت به انتخابات، با مقام معظم رهبري ديدار داشته است، گفت: پس از انتشار آن نامه ديداري با ايشان داشتم اما بعد از آن ديگر ديداري نداشته‌‏ام.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا انتخاب موسوي‌‏خوئيني‌‏ها به عنوان دبيركل مجمع روحانيون مبارز كشاندن دوباره وي به عرصه سياست نيست، گفت: آقاي موسوي از سياست كناره‌‏گيري نكرده بود بلكه مدتي به خاطر مصالح و نقطه‌‏نظراتي كه داشت، تصميم گرفت سكوت كند، ايشان جزو نظام است.

كروبي افزود: با انتخاب آقاي موسوي وضعيت مجمع روحانيون مبارز بهتر ازگذشته خواهد شد، بنده از گذشته هم عنوان كرده بودم كه رفتن من از مجمع و آمدن آقايان موجب تحرك بيشتر مجمع مي‌‏شود.

كروبي در خصوص خصايص اخلاقي مرحوم زواره‌‏اي گفت: آقاي زواره‌‏اي از چهره‌‏هاي بسيار خوب، مصمم و ارزشمند براي نظام بوده و طبيعي است كه هر فرد سياسي يك سري گرايش‌‏هايي را با خود به همراه دارد كه اين گرايش‌‏ها نيز هوادار و مخالفاني دارد، اين هم امري طبيعي است چون اگر اين موارد نباشد، رقابت بي‌‏معنا مي‌‏شود.

عضو هيات موسس حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال كه چرا زواره‌‏اي در انتخابات رياست‌‏جمهوري دوره نهم رد صلاحيت شد، گفت: شما اين سوال را از كسي مي‌‏پرسيد كه خود همواره مخالف اين‌‏گونه عملكردها بوده است، بنده زماني كه برخي افراد از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شدند، به اين شيوه اعتراض كردم و نام كساني را كه نبايد ردصلاحيت مي‌‏شدند، ذكر كردم كه از جمله آنها مرحوم زواره‌‏اي بود كه بعدها نيز از بنده به خاطر دفاع از وي تشكر كرد.

كروبي ادامه داد: كسي كه صلاحيتش در انتخابات رياست‌‏جمهوري دوبار تاييد شد و عضو شوراي نگهبان و مجلس نيز بود، نبايد رد صلاحيت مي‌‏شد البته مرگ حق است و گريبان هر انساني را هم مي‌‏گيرد، بنده از فوت زواره‌‏اي چندان ناراحت نشدم بلكه در حد معمول از مرگ ايشان متاثر شدم، بنده زماني خيلي متاثرم شدم كه زواره‌‏اي رد صلاحيت شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016