چهارشنبه 9 شهریور 1384

بيانيه‌ي انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير درباره‌ي بلالي، افشاري و سلطاني، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير در درباره‌ي صدور حكم محكوميت دو عضو سابق خود بيانيه صادر كرد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در بخشي از اين بيانيه آمده است: «امير بلالي» عضو اسبق شوراي مركزي انجمن اسلامي اميركبير و عضو اسبق دفتر تحكيم وحدت به دليل راه اندازي و شركت در تجمعات دانشجويي سال‌هاي 80 - 78 و تلاش براي آزادي زندانيان سياسي و تلاش براي آزادي دكتر هاشم آقاجري از حكم اعدام، پس از گذشت چهار سال به دادگاه فراخوانده شده و در حكمي سنگين و كم سابقه به يك سال حبس محكوم شده است.


اين بيانيه با فاقد صلاحيت خواندن اين دادگاه از نظر قوانين قضايي، آورده است: عدم حضور هيات منصفه و غير علني برگزار شدن اين دادگاه دليلي است بر بي اعتباري رأي صادره از منظر هر انسان آگاه و مطلع و نيز مجامع جهاني حقوق بشر و فعالان سياسي آزادي‌خواه.


اين بيانيه با رد اتهامات «علي افشاري»، عضو فعلي شوري مركزي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) و عضو اسبق شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان اميركبير، به احكام قضايي و نيز حبس وي در گذشته، ضمن درخواست احترام به حقوق بشر، آورده است: بار ديگر پايبندي خود را به اصل تلاش بي وقفه در راه كسب آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي و نهادينه كردن دموكراسي اعلام مي‌دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين اين تشكل دانشجويي در بيانيه‌ي جداگانه‌اي نسبت به بازداشت «عبدالفتاح سلطاني» كه در گذشته وكيل تعدادي از فعالان دانشجويي بوده، اعتراض كرده است.

Copyright: gooya.com 2016