چهارشنبه 16 شهریور 1384

خودداري سيروس ناصري از بازگشت به ايران، فارس

سيروس ناصري عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته‌اي در يك ماه و نيم گذشته از مراجعت به ايران خودداري كرده است.


يك منبع آگاه با اعلام اين خبر به خبرگزاري فارس گفت: از اوايل مردادماه و در پي طرح مسائل پرونده فعاليت مديرعامل و مسئولان شركت نفتي كيش اورينتال در يك شبكه مافياي نفتي كشور كه سيروس ناصري نايب رئيس هيات مديره آن است، ناصري در وين اقامت گزيده و از سفر به ايران خودداري مي‌نمايد.
ناصري از سالها قبل در كشورهاي مختلف اروپايي چون سوئيس و اتريش اقامت داشت كه با درخواست حسن روحاني مسئول وقت پرونده هسته‌اي كشور به عنوان عضو اصلي به فعاليت در تيم مذاكرات هسته‌اي پرداخت.
پيش از اين خبرگزاري فارس از دستگيري چند مقام مسئول در شركت نفتي كيش اورينتال و نيز چند نفر از وابستگان به اين شركت در وزارت نفت به اتهام مشاركت در يك پرونده مفاسد اقتصادي نفتي خبر داده بود.
اين پرونده داراي بخشهاي مختلف است و رسيدگي به اين پرونده و دستگيري‌هاي صورت گرفته در اين رابطه هنوز در مراحل ابتدايي است.
بر اساس اين گزارش در صورت رسيدگي دقيق به فعاليتهاي اين شركت و بعضي ديگر از شركتهاي نفتي كه برخي مسئولان دولتي در آنها حضور دارند، بسياري از ابهامات و نقاط مبهم در قراردادهاي نفتي سالهاي گذشته كشور رفع خواهد شد.
به اعتقاد برخي كارشناسان امنيتي، حضور سيروس ناصري با سمت نايب رئيس هيات مديره شركت كيش اورينتال كه شريك شركت هاليبرتون با مسئوليت ديك چني معاون رئيس جمهور آمريكا است، به عنوان عضو اصلي تيم مذاكرات هسته‌اي قابل تامل است.
روز گذشته اكبر تركان معاون وزير نفت از اخذ رشوه سه مسئول شركت نفت و گاز پارس از شركت كيش اورينتال در جران مناقصه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي پرده برداشت و گفت: تخلف شركت كيش اورينتال محرز است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آصفي از وضعيت سيروس ناصري ابراز بي‌اطلاعي كرد

در پي انتشار اقامت سيروس ناصري در وين و خودداري وي از مراجعت به ايران، سخنگوي وزارت امور خارجه از وضعيت سيروس ناصري عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته‌اي ابراز بي‌اطلاعي كرد.


در پي انتشار خبري مبني بر خودداري سيروس ناصري عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته‌اي از مراجعت به ايران و اقامت وي در وين، خبرنگار خبرگزاري فارس با حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تماس تلفني برقرار كرد كه وي نسبت به اين موضوع ابراز بي‌اطلاعي نمود.
آصفي در پاسخ به سوالي در خصوص علت ماندن ناصري در وين خاطرنشان كرد: «اين موضوع به وزارت امور خارجه ارتباطي ندارد و بايد از شوراي عالي امنيت ملي سوال كرد.»
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه ناصري كارمند وزات خارجه است، چگونه اين وزارتخانه درباره وضعيت وي بي‌اطلاع است، گفت: آقاي ناصري در مرخصي بودند و فعلاً كارمند ما نبودند.
وي همچنين درباره ارتباط ناصري با پرونده شركت نفتي «كيش اورينتال» نيز گفت: اين موضوع را از قوه قضائيه سوال كنيد.
يك منبع آگاه امروز به خبرگزاري فارس گفته بود از اوايل مردادماه و در پي طرح مسائل پرونده فعاليت مدير عامل و مسئولان شركت نفتي كيش اورينتال در يك شبكه مافياي نفتي كشور كه سيروس ناصري نايب رئيس هيات مديره آن است، ناصري عضو ارشد تيم مذاكرات هسته‌اي كشور در وين اقامت گزيده و از سفر به ايران خودداري مي‌نمايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خودداري سيروس ناصري از بازگشت به ايران، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016