دوشنبه 21 شهریور 1384

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: عده‌‏اي در حكومت مانند اپوزيسيون عمل كردند، ايلنا

* رسانه‌‏ها تعمداً از بيان مطالبات 85 درصد مردم دريغ كردند

تهران- خبرگزاري كار ايران

مراسم معارفه مدير عامل جديد خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حسين صفارهرندي؛ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم با اشاره به انتخاب احمد خادم المله به سمت مدير عامل جديد خبرگزاري ايرنا، از تعهد و روحيه پرنشاط و محيا براي پذيرش مسووليت به عنوان ويژگي وي ياد كرد و گفت: انتخاب خادم‌‏المله برخلاف بسياري از انتخاب‌‏ها، انتخاب عرضي است و نه ذاتي. گزينش ايشان از متن كار حرفه‌‏اي علامت اين است كه اميد بسته‌‏ايم، سازمان خبرگزاري از درون خود بازسازي شود.
وي افزود: اين اهتمام دولت احمدي‌‏نژاد است كه با بهادادن به نيروهاي درون سازمان‌‏ها و قيد ملتزم بودن به مباني اصولي، فرصت را براي آزمودن و خطاهاي جديد ببندد و از اين جهت اين انتخاب را به خودم هم تبريك مي‌‏گويم.
وزير ارشاد با بيان اين كه در جايگاهي واقع شده‌‏ام كه هر انتخابي توام با اما و اگرها خواهد بود، افزود: در هر انتخاب وزارت ارشاد سليقه هاي فكري هم دخالت دارد، نمي‌‏گويم مدير عامل جديد الزاما از تمامي ويژگي‌‏هاي مورد نياز يك مديريت برخوردار است،‌‏اما همه مديران دچار ضعف‌‏هايي نيز هستند، ولي بعد از رايزني و مشورت با شخص آقاي رئيس‌‏جمهور كه در انتخاب مدير عامل خبرگزاري ديدگاه او اثر دارد، آقاي خادم‌‏المله را انتخاب كرديم.
وي تصريح كرد: آقاي رئيس‌‏جمهور با همكارانش عهد و ميثاقي بسته است و بقاي اين ميثاق بستگي به آن دارد كه بر اين اساس هر كسي در اين دولت مسووليت مي‌‏پذيرد، بايد وفادار به انقلاب اسلامي، وفادار به كشور، ارزش‌‏هاي مبنايي نظام، ارزش‌‏هاي اخلاقي و اعتقادي و عدالت به عنوان عنصر محوري اين دولت، باشد و مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز بايد اين ويژگي را داشته باشد.
وزير ارشاد ادامه داد: در گذشته كساني در مسند حكومت قرار گرفتند، اما مانند اپوزيسيون عمل كردند، لذا تاكيد بر ملتزم بودن به انقلاب و آرمان‌‏هاي انقلاب ضروري است.
وي با تأكيد بر رعايت عدالت توسط مدير عامل جديد خبرگزاري ايران، تصريح كرد: اگر حقوقي از كسي تضييع شده، بايد باز گردد. اگر كسي به خاطر يك نگاه فكري و نگاه مكتبي انقلابي حقش ضايع شده به طريق اولي بايد اين حق احراز شود.
وزير ارشاد، مهرورزي و رفتار همراه با مهر با كاركنان دولت را از ديگر شرايط و ملزومات دولت برشمرد و با انتقاد از عملكرد برخي دوره‌‏ها در خبرگزاري، گفت: گاهي رفتار خبرگزاري با جامعه مهرورزانه نبوده، در حالي كه نياز جامعه مسايل اقتصادي بوده است.
وي با اشاره به زندانيان سياسي، گفت: گاهي به كساني پرداخته شد كه 26 نفر بيشتر نبودند و آنها هم در شرايط مطلوبي مثل هتل در زندان بودند، اما در خبرگزاري‌‏ها طوري مطرح مي شود كه انگار زنداني به بزرگي ايران داريم و اين مساله ديگر نبايد تكرار شود.
صفارهرندي تصريح كرد: برخي رسانه‌‏هاي خارجي در اين مورد نسبت به خبرگزاري‌‏هاي داخلي منصفانه‌‏تر عمل كرده‌‏اند.
وي از اين كه سيستم اطلاع رساني به‌‏گونه‌‏اي بوده است كه برخي از افراد تا آخرين روز انتخابات نيز تحليل نادرستي از اين انتخابات داشته و فرد خاصي را پيروز آن مي‌‏دانستند، انتقاد كرد.
وزير ارشاد از عملكرد خبرگزاري‌‏ها در حادثه 18 تير، نيز انتقاد كرد و گفت: رهبري و همه معتقد بودند كه آن اتفاق ناگواري بود كه در مورد دانشجويان حادث شده و هر كس مسبب آن است، بايد محاكمه شود، اما وقايع پس از اين حادثه تأسف برانگيز بود.
وي افزود: اگر سيستم اطلاع‌‏رساني به جايي كه در سمت حكومتي كه بايد اين ماجرا را رفع كند، قرار مي‌‏گرفت، به رسانه‌‏اي براي بازگو كردن خواسته‌‏هاي عده‌‏اي آشوب‌‏طلب، تبديل نمي‌‏شد.
صفارهرندي خاطرنشان كرد: رسانه‌‏ها تعمداً از بيان مطالبات 85 درصد مردم غفلت مي‌‏كردند و به جاي آن به انتشار اخبار 26 نفر زنداني مي‌‏پرداختند. بايد در هدف‌‏گذاري‌‏ها منفعت عامه طريقه كار باشد و من در آقاي خادم‌‏المله اين استعداد را مي‌‏بينم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير ارشاد در ادامه مراسم معارفه مدير عامل خبرگزاري ايرنا، اظهار داشت: مدير عامل جديد از سابقه حرفه‌‏اي لازم برخوردار است و در عرصه‌‏هاي مختلف حضور داشته و تجربه دهه 60 و 70 را دارد و در جبهه هاي جنگ نيز حضور داشته است.
وي تصريح كرد: دوره جديد دولت، دوره‌‏اي تازه با شعارهاي تازه است و بر مبناي اصول انقلاب اين دوره، دوره بازگشت به همه ارزش‌‏هاي مبنايي با نگاه به آينده است و همه شعارهايي كه داده شده، بايد تبديل به برنامه شود و در دستور كار مديري كه در اين سازمان، مديريت خواهد كرد، قرار بگيرد.
بر اساس اين گزارش، وزير ارشاد در اين مراسم از خدمات غلامحسين اسلامي‌‏فر؛ سرپرست سابق خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران نيز تقدير كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: عده‌‏اي در حكومت مانند اپوزيسيون عمل كردند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016