سه شنبه 12 مهر 1384

حدادعادل: بايد طرحي واقع‌بينانه و منطقي براي ماهواره تهيه شود، ايسنا

* در خصوص برخورد با ناهنجاريهاي اخلاقي خبرهاي خوبي به گوش خواهد رسيد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه‌ي بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران پارلماني در پاسخ به پرسشي در خصوص آغاز فعاليت هسته‌يي نطنز با بيان اينكه بحث نطنز هنوز در مجلس مطرح نشده است، گفت: فعلا آنچه مطرح شده همان تصويب يك فوريت طرح تعليق اجراي پروتكل الحاقي بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر غلامعلي حدادعادل ادامه داد: ما اعلام كرديم كه به استفاده از حقمان مصمم هستيم و در عين حال در چارچوب مقررات آژانس حاضر به ادامه مذاكره هستيم.

رييس مجلس افزود: الان يك حالت تهديد از طرف برخي كشورها و قدرتها مطرح مي شود و از طرف ديگر تمايل به مذاكره و اين بستگي به اين دارد تا به حق خود پافشاري كنيم و آنچه مسلم است و بارها گفته شده اينكه ايران مصمم است در برابر زورگويي تسليم نشود.

حدادعادل در ارزيابي از نمايشگاه ناجا ادامه داد: نمايشگاه، ما را از واقعيت‌هاي تلخ جامعه آشنا مي‌كند. در كشور ما زمينه‌هاي آسيب‌پذيري زياد است، جوان بودن جمعيت كشور ما مشكلات ناشي از بيكاري، اعتياد، فقر، جهات سياسي و استعماري دشمنان انقلاب موجب آسيب به پيكره اجتماعي مي‌شود كه در چنين شرايطي وجود نيروي انتظامي آگاه و فعال مي‌تواند از ضايعات اجتماعي جلوگيري كند.

حدادعادل تصريح كد: خوشحالم كه نيروي انتظامي تركيبي از انديشه و اجرا را نشان داده و اميدوارم آنچه كه در اين نمايشگاه مشاهده كرديم، در واقعيت هم پشتوانه نظري و راهنماي كار عملي شود و رابطه درستي بين نظر و عمل باشد.

رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در مجلس سعي خواهيم كرد به نيروي انتظامي كمك كنيم.

وي در پاسخ به خبرنگاري مبني بر اينكه آيا كتمان ناهنجاريها مشكلات را حل مي‌كند و اقدام مجلس براي جلوگيري از ناهنجاريها چه خواهد بود؟ عنوان كرد: كتمان واقعيت، راه‌حل مشكلات نيست. اما بين كتمان و اظهار آن براي كساني كه به دانستن آن احتياج ندارند، فرق است و بعضي وقتها واقعيت كتمان مي‌شود تا از شيوع ناهنجاريها جلوگيري شود و در بيان واقعيت تلخ جامعه بايد مصلحت كلي جامعه را در نظر گرفت تا مبادا بيان نابهنگام، نقص غرض شود.

وي ادامه داد: مجلس بايد تلاش كند نيازهاي دستگاهها را چه به صورت طرح و چه لايحه برآورده كند و مجلس در دايره مشخص امكان و مسؤوليتي دارد و بار اين مسأله بيشتر به دوش قوه مجريه و نيروي انتظامي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: در آينده در خصوص برخورد با ناهنجاريهاي اخلاقي خبرهاي خوبي به گوش خواهد رسيد.

وي در پاسخ به پرسشي در خصوص دو شغله بودن برخي از دولتيان، گفت: نبايد خلاف قانون عمل شود و دولت و شخص رييس جمهور قصد تخلف از قانون را ندارند.

وي تصريح كرد: اختلاف نظر در اين خصوص ناشي از دو نوع تفسير قانون است و طبيعتا دولت تابع تفسير قانوني است و اگر مجلس اظهارنظر كند، دولت تبعيت مي‌كند.

رييس مجلس در پاسخ به پرسشي در خصوص استفاده از ماهواره افزود: به نظر من منشأ بسياري از ناهنجاريهاي اخلاقي ماهواره است و بايد با همكاري همه دستگاهها، طرح و لوايحي آورده شود تا ضمن آگاه كردن خانواده‌ها، جلو اين خطر را بگيريم. و رها كردن به صورت فعلي درست نيست و بايد طرحي واقع‌بينانه و منطقي تهيه شود تا از اين خطر جلوگيري شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حدادعادل: بايد طرحي واقع‌بينانه و منطقي براي ماهواره تهيه شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016