شنبه 16 مهر 1384

عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز: خيلي بعيد است دو جريان اصلاح‌‏طلب و اصولگرا در جبهه‌‏اي فراگير با هم كار كنند، ايلنا

* برخي از مدعيان مبارزه باتحجر، خود متحجرند

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو جامعه روحانيت مبارز ابراز عقيده كرد: مساله تحجر ريشه در سكولاريسم دارد، به اين معنا كه بخش قابل توجهي از كساني كه دنيا را در اختيار دارند، همواره سعي مي‌‏كنند دين داراند را از صحنه سياست حذف كنند.

حسين ابراهيمي در گفت‌‏وگو با خبرنگار" ايلنا" گفت: خيلي بعيد است كه دو جريان اصلاح‌‏طلب و اصولگرا بتوانند در جبهه‌‏اي فراگير با هم كار كنند، مگر اين كه هريك از دو جناح بخشي از مواضع گذشته خود را كنار بگذارند.
وي با اشاره به اين كه براي تشكيل هر جبهه و جرياني براي مقابله با تحجر، شفاف كردن مفهوم و مصاديق تحجر ضروري است، اظهار داشت: ممكن است مفهوم تحجر در نظر اعضاي هريك از دو جريان اصلاح طلب و اصولگرا متفاوت باشد، ممكن است عده‌‏اي تحجر را به معناي سكولاريسم و بازگشتن به تفكر جدايي دين از سياست بدانند، همان‌‏طور كه زماني اين طرز فكر وجود داشت كه چون دين عرصه صداقت، تقدس و راستي است و سياست عرصه دروغ و دغل است، اين دو نمي توانند با هم جمع شوند.
ابراهيمي ادامه داد: اگر تحجر را به اين معنا بدانيم، بايد متحجران و كساني را كه مصداق آن هستند و به اين تفكرات دامن زده‌‏اند، مشخص كرد. چرا كه اين افراد نمي‌‏توانند پرچمدار برخورد با تحجر باشند اما در حال حاضر به نظر مي‌‏رسد برخي از مدعيان مبارزه با تحجر خود متحجر هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو جامعه روحانيت مبارز تصريح كرد: اگرچه تمام گروههاي اصلاح‌‏طلب و اصولگرا در اين كه بايد با ارايه قرائت دگم, بسيط و غير قابل اجرا از اسلام و به عبارت ديگر اسلام طالباني مقابله كرد اما هنوز حوزه و مصاديق تحجر به روشني مشخص نشده است.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016