یکشنبه 17 مهر 1384

نامه سليمي نمين به احمد جنتي: كاش مانع انتصاب فرزندتان به معاونت سياسي وزارت كشور مي‌شديد، فارس

خبرگزاري فارس: مسئول دفتر مطالعات و تحقيقات تاريخ معاصر ايران در نامه‌اي به دبير شوراي نگهبان از اشتغال مضاعف اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان و نيز انتصاب فرزند وي به عنوان معاون سياسي وزارت كشور كه موجب وارد آمدن خدشه به جايگاه شوراي نگهبان خواهد بود، انتقاد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس عباس سليمي نمين در نامه خود به احمد جنتي به ذكر دو نكته مرتبط با مسائل شوراي نگهبان پرداخته و با اشاره به اشتغال مضاعف اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان بعد از انتخابات رياست جمهوري و با بيان اينكه اين مسئله باعث تعجب فراوان گرديده است، افزود: همواره فقدان نيروي انساني كافي و محدويت زماني از جمله توجيهات ارائه شده در مورد ايرادات و ضعفهاي بروز يافته در چارچوب انجام وظايف شوراي نگهبان بوده و در همين راستا درگذشته بسياري از عملكردهاي غيراصولي عناصر هيات نظارت به حساب شوراي محترم نگهبان گذاشته مي‌شد كه طبعاً از اعتبار اين جايگاه مهم در افكار عمومي مي‌كاست.
وي افزود: اكنون شاهديم كه بعد از برگزاري انتخاب نهم، گويي يك فرصت استثنايي براي مسئوليت‌پذيري اين عزيزان فراهم آمده است كه برخي نيز از اين كه دو شغل اجرايي در يكديگر ادغام نشده و به ايشان واگذار نگرديده، رنجيده خاطر شده‌اند.
سليمي نمين با بيان اينكه اين مساله با تفسير شوراي نگهبان از قانون، مشروعيت ظاهري يافته، اضافه كرد: اما جامعه از اين شتابزدگي براي دستيابي به پست‌ها و مسئوليتها، تلقي مثبتي نخواهد داشت.
مسئول دفتر مطالعات و تحقيقات تاريخ معاصر ايران در ادامه نامه خود به دبير شوراي نگهبان افزود: نكته دوم كه جنابعالي در شكل‌گيري آن نقش مستقيمي نداشته‌ايد ولي در آينده موجب وارد آمدن خدشه به جايگاه شوراي نگهبان خواهد بود، مساله انتصاب آقاي علي جنتي از سوي وزير محترم كشور به عنوان معاونت سياسي اين وزارتخانه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سليمي نمين با يادآوري اينكه مسئوليت اجرايي انتخابات مجلس و رياست جمهوري بر عهده اين معاونت بوده و در آينده براي زير سوال بردن صحت و سلامت انتخابات چه بسا كه تبليغات منفي حول اين نكه متمركز شود، افزود: در اين چارچوب تبليغ خواهد شد كه اجراي انتخابات و نيز نظارت بر آن بر عهده جنتي (پدر و پسر) است.
سليمي نمين خطاب به جنتي افزوده است: اميد آن بود كه جنابعالي قبل از اين انتصاب، به وزير محترم كشور تبعات سياسي چنين انتصابي را يادآور مي‌شديد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016