دوشنبه 18 مهر 1384

حسين رفيعي: خطر نفوذ تحجر با دامن زدن اختلافات شيعه و سني به چشم مي‌‏خورد لذا بايد اسلام نوانديش و مترقي با اسلام متحجر مقابله كند، ايلنا

جبهه دموكراسي و حقوق بشر را جبهه روشنفكري ديني مي‌‏دانيم
تهران- خبرگزاري كار ايران

يك فعال ملي مذهبي انديشه‌‏هاي متحجرانه ديني را از دغدغه‌‏هاي اصلي اين جريان عنوان كرد و گفت: معتقديم بهترين راه براي مبارزه با تحجر پيشنهاد محمدرضا خاتمي مبني بر متحد شدن نوانديشان ديني است.
حسين رفيعي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه نوانديشان ديني بايد به كارهاي تئوريك و مقابله با تحجر از طريق اسلام مترقي بپردازند، گفت: خطر نفوذ تحجر از چند سال پيش با دامن زدن اختلافات شيعه و سني به چشم مي‌‏خورد لذا بايد اسلام نوانديش و مترقي با اسلام متحجر مقابله كند.
رفيعي، تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر را در اين راستا ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين جبهه را يك جبهه روشنفكري ديني مي‌‏دانيم و معتقديم جبهه دموكراسي و حقوق بشر مي‌‏تواند در ترويج اسلام مترقي موثر باشد.
اين فعال ملي مذهبي افزود: هسته مركزي جبهه دموكراسي و حقوق بشر از مسلمانان نوگرا تشكيل مي‌‏شود اما اين منافاتي با حضور نيروهاي غيرمذهبي و سكولار در اين جبهه ندارد.
وي افزود: نيروهاي تشكيل دهنده جبهه دموكراسي و حقوق بشر مشغول مذاكره و بيان انتظارات تعريف‌‏هايشان از اين جبهه هستند اما هنوز در مورد اين مسائل به جمع‌‏بندي نرسيده‌‏ايم.
رفيعي، عدم تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر با وجود گذشت چند ماه از آغاز مذاكرات گروه‌‏هاي تشكيل دهنده آن را به دليل اختلاف ديدگاه‌‏هاي گروه‌‏ها طبيعي خواند و در عين حال بيان كرد كه شايد برخي از گروه‌‏ها ضرورت تشكيل اين جبهه را جدي نگرفته‌‏اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016