یکشنبه 24 مهر 1384

پورمحمدي، وزير کشور: تحجر ديني شعار و دروغ است، ايلنا

مردم دولت نهم را انتخاب كردند كه امروزشان بهتر از ديروزشان باشد

اروميه- خبرگزاري كار ايران

وزير كشور با اعتقاد به اينكه هر حركتي در جامعه ما اگر از زيرساخت‌‏ها و بستر مناسب و تفكرات باب ديني برخوردار باشد، پايدار خواهد بود، تصريح كرد: لازمه توسعه در ايران اين است كه اهداف توسعه، از زيرساخت فكري سالم و ناب برخوردار باشد.

به گزارش "ايلنا" مصطفي پورمحمدي در جلسه معارفه استاندار جديد آذربايجان غربي در اروميه، گفت: البته همه مي‌‏دانيد وقتي كه بحث از آموزه‌‏هاي ديني و تفكر ديني مي‌‏شود بحث اين نيست كه يك عده‌‏اي بگويند باز حرف از تحجر زده شد، حرف از دست و پا بسته شدن زده شد، حرف از عقب ماندگي, عدم آزادي, حرمت نگذاشتن به حقوق انسان‌‏ها و به حقوق زنان زده شد، اين طور نيست، اين حرف‌‏ها شعار و دروغ است اما ما نيز مي‌‏دانيم كه بعضي از افراد در مورد دين بد عمل مي‌‏كنند يا بد عمل كرده‌‏اند.
وي تصريح كرد: ديني كه ما شناخته‌‏ايم و قرآن، پيامبر، ائمه اطهار و بزرگان ديني دانسته و به ما ياد داده‌‏اند، ديني است همه‌‏جانبه كه در آن توسعه وجود دارد و آزادي, حقوق تمام شهروندان رعايت مي‌‏شود.
پورمحمدي تاكيد كرد: بايد مطمئن بود كه حقوق شهروندي در تفكر ديني پاس داشته مي‌‏شود و هر كس غير از اين مدعي است، بيايد با هم بحث كنيم.
وزير كشور اظهار داشت: بزرگترين خدمتگزاران بشر دينداران بوده‌‏اند و اين را تاريخ بشر گواهي مي‌‏دهد، به طوري كه اگر مي‌‏خواهد رشد و توسعه‌‏اي صورت بگيرد، خدمتي مي‌‏خواهد انجام شود يا مردم مرفه شوند، اين امر در سايه دين محقق مي‌‏شود وگرنه رفاهي كه در سايه دين نباشد، قطب‌‏ها و غول‌‏هاي صنعت ايجاد مي‌‏كند.
وي در ادامه با تصريح بر اينكه قدرت صنعتي نظامي مي‌‏سازد كه كنار گوشمان فقط بمب مي‌‏ريزد، گفت: دولت قبلي و موقت عراق دست نشانده آمريكا بود. چند تن از روساي دولت موقت فقط ظرف چند ماه حكومت بر اين كشور در كشوري كه اين همه فاجعه ديده و مي‌‏بيند، سه پرونده براي نخست‌‏وزير و دو وزير اين كشور جريان يافت كه مشخص شد يكي از آنها 3/1 ميليارد دلار، يكي 700 ميليون دلار و ديگري هم 600 ميليون دلار اختلاص داشته‌‏اند؛ اين است وضع دنيا!
وزير كشور در ادامه گفت: اما ما معتقديم تحولي كه ما به دنبال آن هستيم، يك بسيج همگاني و مشاركت عمومي نياز دارد.
وي توضيح داد: ملت ايران عميقاً يك ملت فرهنگي و عقلاني است، سابقه تمدن، فرهنگ و عقلانيت در اين كشور جزو ديرپاترين كشورهاي جهان است بنابراين اين ملت هر نوع پيشرفت را از زاويه فرهنگ خود مي‌‏خواهد، مناسبات فرهنگي و اخلاقي, كرامت انساني و حفظ ارزش‌‏هاي اخلاقي جزو فرهنگ ملت ماست و تجربه‌‏هاي تاريخي نشان داده است كه هر نوع نگاه توسعه‌‏اي در اين كشور اگر به بحث ديني و فرهنگي توجه نكند، ناپايدار است و توسعه‌‏اي در ايران پايدار است كه با مناسبات فرهنگي و ارزش‌‏هاي ما هماهنگ باشد.
پورمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود به بحث خدمتگزاري در دولت نهم اشاره كرد و گفت: دولت نهم آمده است تا بگويد احساسات خوب است، حيات و نشاط سياسي خوب است و تحركات اجتماعي, جنب و جوش, مباحثه و گفت‌‏وگو و حتي مجادلات هم خوب است، اما به شرط آنكه به مردم خدمت شود و به شرط آنكه براي مردم گامي برداشته شود.
وي افزود: اگر براي مردم كاري انجام شد، همه اين موارد نيك است و اگر براي مردم كاري انجام نگرفت و لبخند بر چهرگان مردم شكوفا نشد، هيچ چيز قابل تقدير نيست.
وزير كشور گفت: مردم اين دولت را انتخاب كرد‌‏ه‌‏اند كه امروزشان از ديروزشان بهتر باشد و آمارها روند توسعه‌‏اي را نشان دهد.
وي ادامه داد: در اين دنيا و جهان كنوني نظام جمهوري اسلامي ايران حرف‌‏هاي بزرگي زده و براي اداي آن بايد كارهاي زيادي انجام دهد و كارهاي زيادي نيز انجام نشده، اما فكر مي‌‏كنيم كه اين روند، حركت ما را به سر منزل نمي‌‏رساند و بايد تحول ايجاد كرد و اساس دولت نهم نيز ايجاد تحول است.
پورمحمدي تاكيد كرد: ما نمي‌‏خواهيم كشورمان سرمايه‌‏داران نظام سرمايه‌‏داري و نمي‌‏خواهيم مردمان كارگران بزرگ سرمايه‌‏داري جهان باشند.
وزير كشور همچنين مقوله توجه به جوانان را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: ما بايد نسل جديد را باور كنيم، به آن اعتماد نماييم و تحليل بد از آنها نداشته باشيم.
پورمحمدي ادامه داد: جوانان امروز يكسري مشكلات و آرزوهايي دارند و ما مسوولين بايد تلاش كنيم كه اين نيازها را برآورده نماييم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اينكه جوان ايراني تجربه, تخصص و ديانت لازم را دارند، گفت: ما سال گذشته 300 هزار معتكف جوان داشتيم، بابا الان قرن 21 است، اين جوان در اين قرن يك نعمت تلقي مي‌‏شود، 95 درصد معتكفان جوان ما تحصيل كرده خوب دانشگاهي هستند، ما بايد اين جوانان را باور كنيم و آنها را هدايت و حمايت كنيم.
بر اساس اين گزارش، در مراسم معارفه استاندار جديد آذربايجان غربي، رحيم قرباني، معاون شهردار تهران در زمان احمدي‌‏نژاد به عنوان استاندار جديد اين استان معرفي شد و از زحمات جمشيد انصاري تقدير به عمل آمد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پورمحمدي، وزير کشور: تحجر ديني شعار و دروغ است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016