سه شنبه 26 مهر 1384

دبير كل موتلفه: بايد تكليف انگليسي‌‏ها را روشن كرد، ايلنا

احمدي‌‏نژاد توان تجربي و مديريتي را در انتخاب وزراي باقيمانده لحاظ كند
تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به واكنش دولت درباره احتمال قوي دخالت انگليس در انفجارهاي اخير اهواز، گفت: بايد تكليف انگليسي‌‏ها را در اين مورد روشن كرد و اگر كادر ديپلماتيك انگليس در تهران باستناد تحقيقات انجام شده از عناصر مشكوك و مساله‌‏دار هستند، نبايد نسبت به اعلام صريح عناصر نامطلوب و كادر سياسي سفارت انگليس توسط مقامات وزارت خارجه و اخراج آنها ترديد كرد.

به گزارش "ايلنا"، دبير كل حزب موتلفه اسلامي پس از پايان نشست دبيران اين حزب در واكنش به انفجارهاي اخير اهواز ضمن محكوميت اين نوع اقدامات آن هم در ماه رمضان و در مورد مهمانان خدا ضمن اظهار همدردي با خانواده‌‏هاي شهدا و زخمي‌‏هاي اين حادثه، گفت: دشمنان اسلام و ايران بدانند كه با اين حركات كور نمي‌‏توانند به اهداف خود برسند، تجربه 27 ساله انقلاب نشان داده است ملت ما در اين حوادث اتحاد و خشم خود را عليه دشمن بيشتر نشان مي‌‏دهد.
حبيبي همچنين در خصوص تعيين تكليف وزارت‌‏خانه هايي كه با سرپرست اداره مي‌‏شوند، گفت: بي‌‏ترديد آقاي رييس‌‏جمهور با معرفي وزراي مربوط تكليف اين وزارت‌‏خانه‌‏ها را مشخص خواهند كرد و طبيعي است مجلس با همگرايي كه با دولت خواهد داشت، در اين مورد مساعدت مي‌‏كند.
وي افزود: ان‌‏شاءالله آقاي احمدي‌‏نژاد معيارهاي اصول‌‏گرايي را در انتخاب اين افراد رعايت مي‌‏كنند اما نقد دلسوزانه‌‏اي كه مي‌‏ماند اين است كه ناصحان مي‌‏گويند در معرفي گزينه‌‏ها بايد حتما توان تجربي و مديريتي لحاظ شود و انتخاب هم خارج از مدار بسته‌‏اي كه تاكنون در غالب موارد وجود داشته است، صورت بگيرد.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در ادامه گفت: در شرايطي كه دولت و مجلس بايد به شدت مراقب باشند تا مردم با افزايش قيمت‌‏ها مواجه نشوند، مخالفت با انتشار اوراق مشاركت كه با هدف جمع‌‏آوري حجم نقدينگي به منظور كنترل و مهار تورم صورت مي‌‏گيرد، مغاير با اصول اوليه اقتصاد است و كشوري كه با حدود 30 درصد رشد نقدينگي در سال روبروست، راهي جز كنترل حجم نقدينگي نخواهد داشت لذا مجلس نمي‌‏بايست تا زماني كه طرح جايگزيني ارايه نداده با انتشار اوراق مشاركت مخالفت كند البته براي آنكه مفاد لايحه دولت شبه‌‏ربوي نباشد و منابع حاصله به پروژه‌‏هاي عمراني دولت اختصاص يابد، لايحه نياز به اصلاح داشت ليكن حذف آن بدون هيچ طرح جايگزين فاقد هرگونه توجيه بود كه تبعات نامطلوبي را به دنبال خواهد داشت.
حبيبي به مسوولان اقتصادي و شخص رييس‌‏جمهور هشدار داد: براساس گزارش كارشناسان، زمينه افزايش نرخ تورم متاسفانه در حد وسيعي وجود دارد كه فراهم شدن اين زمينه ارتباط چنداني هم به عملكرد دولت نوپاي فعلي ندارد اما در هر صورت آسيب آن متوجه مردم عادي خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير كل حزب موتلفه اسلامي همچنين تعيين تكليف لايحه نظام هماهنگ را ضروري و فوري دانست و گفت كه طولاني شدن تهيه و عدم تصويب آن امري پذيرفته شده نيست.
حبيبي با اشاره به اينكه بايد عزت كارمندان دولت و به ويژه معلمان و زحمت‌‏كشان عرصه علم در آموزش و پرورش تامين شود، تصريح كرد: لايحه تقديمي اشكالات عمده‌‏اي دارد كه بايد در صحن علني مجلس به آن رسيدگي شود و اميدواريم كميسيون مشترك بررسي اين لايحه، اين اشكالات را قبل از رفتن به صحن علني مرتفع سازد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبير كل موتلفه: بايد تكليف انگليسي‌‏ها را روشن كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016