چهارشنبه 27 مهر 1384

برگزاری دادگاه دو نشريه و تجديد دادگاه دو نشريه ديگر، ايلنا

مدير مسوول نشريه اكنون:
هيچ‌‏گاه قصد تعرض به قانون را نداشته و كار خود را با اعتقاد به قانون آغاز كردم
ما اگر نتوانيم عكس هنرمندان را چاپ كنيم پس عكس چه كسي را چاپ كنيم


تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگاه نشريه "اكنون" به مدير مسوولي اردلان عطاپور صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدرضا صارمي و با حضور 13 تن از اعضاي هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه نماينده مدعي‌‏العموم با قرار گرفتن در جايگاه مربوطه، اتهامات مدير مسوول نشريه "اكنون" را اشاعه تصاوير خلاف عفت عمومي و استفاده ابزاري از افراد در تصاوير، انتشار تصاويري از خانم‌‏ها بدون رعايت حجاب شرعي در شماره‌‏هاي 21 , 23 و 24 نشريه مذكور عنوان كرد و خواستار تقاضاي كيفر براي عطاپور به استناد بندهاي 2 و 10 از ماده 6 قانون مطبوعات و مواد 140 , 696 قانون مجازات اسلامي شد.
اردلان عطاپور؛ مدير مسوول نشريه اكنون نيز با قرار گرفتن در جايگاه با بيان اين كه يك سال و سه ماه است كه نشريه‌‏اش منتشر نمي‌‏شود و با توقيف روبرو شده است، گفت: امروز زماني كه قرار بود در دادگاه حاضر شوم، سري به كيوسك‌‏هاي روزنامه فروشي زدم و ديدم كه ده‌‏ها نشريه عين تصاوير ما را در روزنامه‌‏ها و مجله هاي خود به چاپ رسانده‌‏اند، تصاويري كه ما به چاپ رسانده‌‏ايم، دقيقا مشابه آنها را مي توان در همين خيابان‌‏هاي تهران مشاهده كرد. سر در سينماها نيز از اين تصاوير پر است.
وي افزود: جالب است تصاويري كه ما در نشريه خود به چاپ رسانده‌‏ايم، تصاويري از فيلم‌‏هاي برگزيده و منتخب جشنواره‌‏ها هستند.
عطاپور تصريح كرد: ما خود نسبت به چاپ تصاوير حساس هستيم، به طوري كه وقتي آستين فردي بالاست با كامپيوتر آن را بلند مي‌‏كنيم مگر چقدر مي‌‏توان از اين كارها كرد.
مدير مسوول نشريه اكنون ادامه داد: بسياري از تصاويري كه ما در نشريه خود چاپ كرديم را به دليل اين كه در آرشيو خود نداشتيم، از مطبوعات ديگر استفاده كرديم. ما به اتهام چاپ تصاويري از نيكي كريمي, مهران مديري و محمد گلزار متهم به استفاده ابزاري از افراد در تصاوير شديم. ما اگر نتوانيم در نشريه خود كه يك نشريه فرهنگي, هنري است، عكس هنرمندان سينما و تلويزيون را چاپ كنيم، پس عكس چه كسي را مي‌‏توانيم به چاپ رسانيم.
وي تصريح كرد: مگر مي‌‏توان براي جذب خواننده عكس‌‏هاي افراد ناشناخته را در مجله خود به چاپ رسانيم.
عطاپور در آخرين دفاع خود گفت: هيچ‌‏گاه قصد تعرض به قانون را نداشته و كار خود را با التزام و اعتقاد به قانون آغاز كرديم.
قاضي صارمي نيز در پايان اين جلسه ختم رسيدگي را اعلام كرد.
----------------------------

دادگاه نشريه "دامپزشك" برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگاه نشريه دامپزشك به مدير مسوولي سيدجاويد آل‌‏داوود صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيات منصفه و بدون حضور متهم پرونده تشكيل شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه، نماينده مدعي‌‏العموم با قرائت كيفرخواست صادره عليه مديرمسوول نشريه دامپزشك، اتهام آل‌‏داوود را انتشار نامه توهين‌‏آميز در نشريه مذبور عنوان كرد و گفت: مدير مسوول دامپزشك متهم به انتشار نامه‌‏اي توهين‌‏آميز در شمار يك اين نشريه شده است كه با شكايت شاكي خصوصي مواجه شده است.
نماينده مدعي العموم با بيان اينكه دفاعيات متهم در دادسرا غيرقابل قبول بود و ارتكاب بزه اثبات شده است، خواستار تعيين كيفر براي مدير مسوول نشريه دامپزشك با استناد به بند 8 از ماده 6 قانون مطبوعات و ماده 698 قانون مجازات اسلامي شد.
در ادامه اين جلسه، شاكي خصوصي نشريه دامپزشك كه كارمند سازمان دامپزشكي است، با قرار گرفتن در جايگاه، گفت: مدير مسوول اين نشريه بدون اينكه مرا بشناسد و حتي بدون اينكه مرا ببيند، عكس بنده را به عنوان كارمند دون پايه ظاهر فريب كه از اين طريق صاحب ميلياردها دلار شده است، در نشريه خود به چاپ رسانده است. تخلفاتي كه اين آقا مد نظرش است، مربوط به تخلفاتي است كه ديگران انجام داده‌‏اند و بنده در جريان آن نبوده‌‏ام.
وي افزود: بنده به خاطر همين موضوع و به اين خاطر كه ادعا شد اطلاعاتي از تخلفات سازمان دامپزشكي را در اختيار اين نشريه قرار داده‌‏ام، از بخش خود اخراج شده‌‏ام. مقاله مزبور باعث شد زندگي من از هم پاشيده شود. نشريه اكنون با آبرو و حيثيت من بازي كرده است.
اين شاكي خصوصي ادامه داد: بنده در يك خانواده توده‌‏اي به دنيا آمده‌‏ام، ولي اهل نماز و روزه هستم و اين مقاله باعث شد كه مورد مضحكه اقوام و دوستان قرار گيرم كه مي‌‏گفتند اين هم از بسيجي‌‏تان كه نماز و روزه به‌‏جاي مي‌‏آورد.
در پايان اين جلسه ختم رسيدگي به اتهامات مدير مسوول نشريه دامپزشك بدون حضور وي و بدون انجام دفاع متهم با اعلام قاضي صارمي اعلام شد.
----------------------------

دادگاه نشريه‌‏هاي "دنياي جوان" و "فضيلت خانواده" تجديد شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگاه نشريه‌‏هاي "دنياي جوان" و "فضيلت خانواده" كه قرار بود صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شود، به دليل عدم حضور متهمين پرونده تجديد و به وقت ديگري موكول شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، قاضي محمدرضا صارمي كه رياست دادگاه را برعهده داشت، اعلام كرد كه اخطاريه‌‏هاي دادگاه به صورت قانوني براي متهمان اين پرونده‌‏ها ارسال و ابلاغ به صورت قانوني انجام شده است، اما بنا به درخواست اعضاي هيات منصفه مطبوعات، وقت ديگري براي حضور مديران مسوول نشريه‌‏هاي دنياي جوان و فضيلت خانواده در جلسه دادگاه تعيين خواهد شد كه متعاقبا اعلام مي‌‏شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برگزاری دادگاه دو نشريه و تجديد دادگاه دو نشريه ديگر، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016