جمعه 6 آبان 1384

برکناری محمدجواد ظريف از نمايندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد

محمدجواد ظريف و علاءالدین بروجردی
محمدجواد ظريف و علاءالدین بروجردی

خبرنامه گويا - در ادامه تغييرات در وزارت امور خارجه که طبق آن چهار سفير مهم ايران در کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان و همچنين نماينده‌ دايم‌ دفتر اروپايي‌ سازمان‌ ملل‌ متحد در ژنو، بر کنار شدند؛ اکنون خبر می رسد که محمدجواد ظریف، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد نيز کنار گذاشته شده است و به جای وی علاءالدین بروجردی، نماينده بروجرد و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار خواهد گرفت.

ماه گذشته ظريف از تيم مذاكرات هسته ای جمهوری اسلامی كناره گيری كرد. علاءالدین بروجردی از مواضع تندی برخوردار است؛ وی چندی پيش با اشاره به مواضع انگلیس علیه ایران در شورای حکام گفت: "هیچ دلیلی برای ادامه روابط عادی با این کشور به ویژه در بعد اقتصادی وجود ندارد." وی اعلام کرده بود که اقداماتی چون اخراج سفیر انگلیس از ایران و فراخواندن سفیر کشورمان از لندن را قابل بررسی و از وظایف دولت می داند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علاءالدین بروجردی متولد سال 1329 در شهر لار و کارشناس ارشد روابط بين الملل است. وی مدتی معاون وزارت امور خارجه نيز بود. در دوران معاونت وی در وزارت امور خارجه چند ديپلمات و خبرنگار ايرانی در افغانستان به دست طالبان کشته شدند.

در همين رابطه:
[چهار سفیر مهم جمهوری اسلامی ایران برکنار شدند]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برکناری محمدجواد ظريف از نمايندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016