یکشنبه 8 آبان 1384

چهار تجمع همزمان در مقابل مجلس، مهر

تعدادی از اعضای مجموعه تعاونی مسکن، معلمان حق التدریس ،دانشجویان رشته پزشکی و جمعی از کارگران قزوینی، صبح امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی "مهر"، سیصد تن از اعضای مجموعه تعاونی های کارگری، کارمندی، انتظامی، ارتش و ... در اعتراض به ممانعت بخشداری مارلیک کرج از ساخت و ساز مسکن در این شهرک و عدم صدور مجوز برای این کار، در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

علیرضا محجوب نماینده تهران و دبیر کل خانه کارگر، با حضور در جمع تجمع کنندگان قول داد که مشکلات تجمع کنندگان را از طریق استانداری و مسوولان مربوطه پیگیری و رفع کند.

این تجمع کنندگان که از اعضای 16 تعاونی مسکن بودند، با تاکید بر این که 10 هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند، معترضند که با وجود آن که زمین های اطراف آنها مجوز ساخت و ساز دریافت کرده اند، اما به آنها هنوز مجوزی برای ساخت مسکن داده نشده است.

گزارش خبرنگار "مهر" حاکی است؛ حدود 50 تن از معلمان حق التدریس استان های خراسان رضوی و تهران نیز، در اعتراض به نحوه استخدام رسمی معلمان حق التدریس در برابر نهاد قانونگذاری تجمع کردند.

این تجمع کنندگان تاکید کردند که دارای چهال سال سابقه تدریس در وزارت آموزش و پرورش هستند و طبق مصوبه دولت امسال 17 هزار معلم حق التدریسی باید در آموزش و پرورش استخدام شوند، اما اکنون می خواهند فقط 2 هزار و پانصد نفر را استخدام کنند.

آنها گفتند: در آزمون استخدام رسمی 2 سال قبل شرکت کردند و وزارت آموزش و پرورش دوباره می خواهد آزمون مجدد برگزار کند و این اقدام خلاف عدالت است.

احمد بزرگیان نماینده سبزوار با حضور در بین این عده به آنها گفت که مشکلات آنان را از طریق قانون پیگیری می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنا بر این گزارش، حدود 150 نفراز کارگران شرکت های نخ و فرنخ قزوین نیز در اعتراض به آنچه که عدم پرداخت حقوق چند ماهه و مطالبات خویش و واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی خواندند، مقابل مجلس تجمع کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی اعلام کردند که 1350 نفر که 50 تن از آنان خانواده شهید، ایثار گر و بسیجی هستند، با واگذاری شرکت های مذکور به بخش خصوصی بیکار شده اند.

قدرت الله علیخانی نماینده بوئین زهرا با حضور در بین تجمع کنندگان بر لزوم دفاع از حقوق آنان تاکید کرد، اما در عین حال به تجمع کنندگان گفت که باید از طریق موازین قانون و مقررات مطالبات خود را پیگیری کنند.

این نماینده نیز در خاتمه مانند نمایندگان دیگر به تجمع کنندگان وعده داد پیگیر مطالبات آنها خواهد بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چهار تجمع همزمان در مقابل مجلس، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016