پنجشنبه 12 آبان 1384

دادستاني كل كشور پس از بررسي پرونده سايت بازتاب، محكوميت اين سايت برايش ثابت شده و عليه آن در دادگاه اعلام جرم كرده است، عارف نيوز

امنيت سرمايه گذاري، همه چيز براي هاشمي شاهرودي


به گزارش سايت"عارف نيوز"منابع نزديك به رياست قوه قضاييه اظهار مي دارند كه توقيف سايت بازتاب به دليل برخي نگراني هاي آيت ا.. شاهرودي از اخبار سايت بازتاب كه به انحاي مختلف التهاب را دامن زده و خروج سرمايه را از كشور موجب شده است. همچنين اخبار تفرقه انگيز سايت بازتاب مزيد بر علت بوده است.

اخبار متعددي همچون " ناامن بودن امنيت سرمايه گذاري خارجي" ، " خروج 6/6 ميليارد دلار سرمايه از كشور " ، " نقش چهره هاي امنيتي در بزرگترين پروژه سرمايه گذاري " و ... از جمله اخباري است كه در اين خصوص سايت بازتاب درج كرده است.

لازم به ذكر است آيت ا.. هاشمي شاهرودي در اولين ديدار خود با محمود احمدي نژاد ( به عنوان رييس جمهور منتخب ) خواستار آن شده بود كه علاوه بر قوه قضاييه كه دفتري براي حمايت از سرمايه گذاري ايجاد كرده است، دولت احمدي نژاد نيز به اين مهم ، مبادرت ورزد.

آيت ا... شاهرودي در جلسه سه شنبه مجلس نيز درخصوص امنيت سرمايه گذاري گفته است: اندك سرمايه‌گذاراني كه علي‌رغم وجود مقررات دست و پاگير و خلق‌الساعه و نابساماني و رقابت‌هاي بخش دولتي قصد دارد كار انجام دهد با شنيده شدن صداي برخورد از ترس و از ترس راكد شدن سرمايه، عطاي آن را به لقايش مي‌بخشد. اين كار درست مثل اين است كه قطعه‌اي از كشور ما به دولت خارجي تقديم شود. حضور حدود 10 هزار شركت ايراني با سرمايه و فكر و علم ايران در كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس آيا كمتر از واگذاري قطعه‌اي از خاك كشور به بيگانه است؟

وي ادامه داد: البته مقابله با تخلف و جرايم اقتصادي و فساد مالي بايد قاطع باشد، ولي در عين حال بايد به گونه‌اي انجام گيرد كه موجب اطمينان بيشتر براي سرمايه‌گذاري سالم در داخل شود. يعني به نحوي باشد كه همزمان از سرمايه‌گذاران درستكار و سالم حمايت كند و در راستاي جلوگيري از دخالت‌ها و رقابت‌هاي دولتي و شبه‌دولتي و توسعه‌ي پايدار رقابت اقتصادي آزاد و بسط آن براي همه‌ي بنگاه‌هاي اقتصادي بخش خصوصي و تعاون باشد.

هاشمي شاهرودي گفت: دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي و انتظامي هم بايد بدانند كه در مسايل اقتصادي اهميت يك احضار يا يك بازداشت خيلي زياد است، چه بسا يك حركت نسنجيده يك سرمايه‌گذار را از كشور فراري دهد و صدها كارگر و كارمند را بيكار و گرسنه روي دست دولت و جامعه بگذارد. آن وقت فحشا و جرم از ميان همين افراد رخ خواهد داد.

هاشمي شاهرودي گفت: بسياري از كساني كه در مصاحبه‌ها يا گزارش‌ها از تخلف آنان نام برده مي‌شود پس از رسيدگي‌هاي قضايي تبرئه مي‌شوند و يا معلوم مي‌شود كه حجم تخلف آنان بسيار كمتر از مقدار اعلام شده بوده است. هر بار كه اين جو به راه مي‌افتد كشورهاي همسايه‌ي ما آماده‌ي جذب سرمايه‌هاي بيشتر ما مي‌شوند و بورس در آن مناطق با جهش‌هاي 80-70 درصدي فراوان رو به رو شد مي‌رود، حتي اجاره‌ي ساختمان‌ها، دفترهاي تجاري در آن‌جا بر اثر هجوم تجار ايراني چند برابر مي‌شود. در اطلاع‌رساني توجه همزمان به نقاط مثبت و منفي لازم است. در ميان همان معدود مديراني كه بعضا متهم به تخلف هستند ممكن است كساني باشند كه كشور براي آنها هزينه‌هاي زيادي كرده است و از توانايي‌هاي بالايي برخوردارند و كارهاي مثبت هم انجام داده‌اند كه بايد از آنها در جاي خود استفاده شود و نبايد آنها را فراري داد تا چه رسد كه به سبب عده‌ي معدودي تمام مديران آن مجموعه زير سوال بروند و انگيزه‌ي خدمت را از دست بدهند و آماده‌ي استعفا شوند كه اينها همه شده است.

هاشمي شاهرودي گفت: روند اطلاع‌رساني از انعكاس نيمه‌ي خالي ليوان بايد به سمت ديگري برود. نبايد موضوعي كه هنوز ثابت نشده است را بزرگنمايي كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: درباره‌ي اعلام اسامي متخلفان هم بايد تاكيد كنم كه بر اساس ماده 188 قانون آيين دادرسي كيفري كسي حق ندارد نسبت به پرونده‌هاي قضايي قبل از قطعي شدن حكم، اسم متهم و اتهامات و حتي جريان رسيدگي دادگاه را اعلام نمايد و اين در حكم جرم افترا زدن شمرده شده است.

Copyright: gooya.com 2016