شنبه 14 آبان 1384

دعواهاي شخصي ارجح بر مصالح كشور و نظام است؟! واكنش يك تشكل دانشجويي به سخنان يك نماينده‌ي مجلس، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


جامعه‌ي اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) با انتشار بيانيه‌اي با انتقاد از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين «قدرت الله عليخاني»، نماينده‌ي بويين زهرا در مجلس شوراي اسلامي به انتخاب استاندار جديد قزوين پرداخت.


به گزارش ايسنا، در اين بيانيه آمده است: هر روز كه از شروع به كار دولت جديد مي‌گذرد بي‌تابي جمعي كه قدرت را ارثيه پدري خويش تلقي مي‌كردند طبل رسوايي شان را محكم و محكم‌تر مي‌كوباند.


در ادامه‌ي اين بيانيه با اشاره به بخشي از سخنان عليخاني در نطق پيش از دستور خود آمده است: سيد احمد نصري در سخنان عليخاني يك نيروي انقلابي و زندان كشيده معرفي مي‌شود اما حق استانداري قزوين، فقط به اين خاطر كه در انتخابات ميان دوره‌يي مجلس نفر دوم بوده است از او سلب مي‌شود.


در اين بيانيه با بيان سوابق مديريتي و تجربي مهندس نصري در ساليان پس از انقلاب و اشاره به فرآيند انتخاب سه استاندار قبلي استان قزوين آمده است: كدامين دولت تا به حال براي انتخاب استانداران نظر فرد فرد نمايندگان مجلس را جويا شده است؟


جامعه‌ي اسلامي دانشجويان در اين بيانيه مدعي شده است: اصولا اگر دولت فردي را به عنوان استاندار تعيين كند ولي با فرد فرد نمايندگان مشورت نكند خلافي مرتكب نشده است.


در ادامه‌ي اين بياينه آمده است: مطابق سخنان رياست مجلس ما اشخاصي داشته‌ايم كه راي نياورده‌اند ولي بعدا وزير هم شده‌اند اما آقاي نصري كه از راي دوم استان برخوردار بوده نه تنها مصداق اين قول نيست بلكه انتصاب ايشان نمود حضور مردم سالاري ديني حتي در انتخابات استانداران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين بيانيه مي‌افزايد: اظهارات اين نماينده در حالي است كه دولت رسما به دو مساله‌ي مهم مبارزه با صهيونيسم و انرژي هسته‌يي به شكل كاملا جدي دست به گريبان است. گويا در نظر آقاي عليخاني دعواهاي شخصي ارجح بر مصالح كشور و نظام است.


جامعه‌ي اسلامي دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در پايان اين بيانيه خطاب به رييس جمهور آورده است: آناني كه منافعاشان معيار مواضعشان است هرگز دست از اين گونه سخنان برنخواهند داشت. به مدد ايزد منان ناظر و ناقدي امين بر عملكردتان خواهيم بود و براي شما و دوستانتان آرزوي توفيق از خداوند منان مسالت داريم.

Copyright: gooya.com 2016