شنبه 14 آبان 1384

شليك هاى بى هدف در بندرعباس، ايران

گروه حوادث _ بندرعباس خبرنگار «ايران»: شليك هاى بى هدف مهاجمان ناشناس در نقاط مختلف بندرعباس طى هفته گذشته ۲ مرد جوان را به كام مرگ فرستاد.
در جريان اين اقدامات كه با درگيرى هاى مسلحانه پليس و افراد سياهپوش نقابدار همراه بود، ۶ مرد با اصابت گلوله مهاجمان مجروح و به بيمارستان انتقال داده شده اند. بنا به اين گزارش، رخ دادن اين حادثه ها در چند نقطه از مناطق مركزى شهر بندرعباس باعث به وجود آمدن جوى از وحشت و اضطراب ميان ساكنان اين شهر شده است به گونه اى كه هر لحظه شايعات مربوط به تيراندازى ديگرى در نقاط مختلف شهر به گوش مى رسد. اين در حالى است كه مقامات پليس بندرعباس درباره وجود ارتباطاتى ميان شليك هاى مختلف ترديد دارند و كارآگاهان آگاهى اين شهر در ارتباط اين اتفاقات با يكديگر نتوانسته اند به نقطه نظر مشتركى برسند. اما قاضى «عليا» دادستان بندرعباس با دريافت گزارش سومين حمله مسلحانه كه به مرگ راننده ۲۵ ساله يك خودروى پرايد انجاميد نسبت به اقدامات هماهنگ احتمالى توسط گروه هايى مشخص جهت برهم زدن نظم و امنيت اجتماعى هشدار داده است.
وى با مردود ندانستن ارتباط اين حوادث با يكديگر اظهار نظر قطعى در اين باره را به بعد از انجام تحقيقات دقيق پليسى و قضايى موكول كرد و گفت: «دستورات ويژه اى به ضابطان قضايى شهر داده شده است تا با حضور در مناطق كه حوادث تيراندازى در آن جا ها اتفاق افتاده و حضور فيزيكى در مناطقى جرم خيز با اطمينان كامل از حمايت دستگاه قضايى با برهم زنندگان امنيت اجتماعى برخورد كنند.» در جريان حادثه اى كه نيمه شب سه شنبه ۱۰ آبان ماه سال جارى در محله زيباشهر بندرعباس رخ داد افراد مسلح ناشناس راننده خودرو پرايدى را هدف قرار داده و از پاى درآوردند. به گزارش خبرنگار ما در جريان اين شليك ها جوان ۲۵ ساله اى به نام فرشاد بشيرى، به قتل رسيده است ولى تحقيقات پليس حكايت از آن دارد كه هيچ گونه شىء گرانقيمتى از وى به سرقت نرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حالى كه تجسس هاى پليس آگاهى بندرعباس درباره يافتن انگيزه هاى احتمالى اين شليك ها با بن بست روبرو شده است، اما به دست نيامدن هيچ گونه ارتباطى ميان قربانيان حادثه ها اين فرضيه را قوت بخشيده است كه تيراندازى هاى مرگبار مهاجمان سياهپوش به صورت كور و بى هدف انجام گرفته و آنان هرگاه خود را در خطر دستگيرى و شناسايى ديده اند اقدام به تيراندازى به سوى قربانيان خود كرده اند. در همين راستا فرمانده انتظامى هرمزگان نيز با اشاره به اين حوادث يادآورى كرد پليس اين شليك ها را با دقت دنبال مى كند و با داشتن سرنخ هايى روشن به اين گونه رفتارها كه سلامت روانى جامعه را تهديد مى كند، پايان مى دهد. سرهنگ خدادادزاده معاونت آگاهى انتظامى هرمزگان نيز با تأييد به دست آمدن سرنخ هايى مطمئن از مهاجمان مسلح گفت: پليس باهوشيارى كامل تمام تلاش خود را براى رفع نگرانى از مردم به كار خواهد بست. اين اظهارنظرها در حالى براى آرامش بخشيدن به شهروندان بندرعباس مطرح مى شود كه از يكشنبه هفته گذشته تا لحظه مخابره اين گزارش، خبرى از بازداشت هيچ يك از تيراندازان به دست نيامده است.
اين در حاليست كه پليس از لحظه رخ دادن نخستين درگيرى مسلحانه در بلوار امام خمينى(ره) تحقيقات گسترده اى را از شاهدان عينى حادثه ها آغاز كرده است و با طراحى تصاوير رايانه اى مهاجمان مسلح فرارى عمليات ويژه اى را براى بازداشت آنان آغاز كرده است. بر اساس گزارش هاى دريافتى در جريان حادثه شليك هاى مرگبار در بلوار امام خمينى(ره) و محله داماهى راننده يك پژو ۲۰۶ با اصابت گلوله اى به سرش از پاى درآمده و ۵ تن نيز مجروح شده بودند. طبق اعلام پليس خودرو پژو مشكى رنگى كه مهاجمان مسلح داخل آن بودند دقايقى پس از تيراندازى در يكى از محله هاى اطراف محل حادثه در حالى كه چادرى رويش كشيده شده بود، پيدا شد.
بنا به اطلاعات به دست آمده در بررسى هاى پليس، احتمال داده مى شود، مهاجمان گروهى از قاچاقچيان مواد مخدر هستند ولى هنوز اظهار نظر دقيق در اين باره صورت نگرفته است. از آن جايى كه پليس بلافاصله پس از تيراندازى در ابعاد گسترده اى منطقه را تحت محاصره خود درآورده بود، احتمال داده مى شود مهاجمان از ساكنان منطقه بوده اند، چرا كه با آشنايى كامل به منطقه توانسته اند از دايره محاصره پليس بگريزند. اما اينكه چرا به فاصله زمانى چند ساعت از تيراندازى در بلوار امام خمينى(ره) آنان به سوپر ماركتى در محله داماهى، هجوم برده و دو صاحب آن جا را به گلوله بسته اند براى پليس نامشخص باقى مانده است. نكته اى كه تمامى اين حوادث را به هم ربط مى دهد اين است كه اسلحه هاى مورد استفاده قرار گرفته از نوع كلاشينكف بوده است. مأموران و دستگاه قضايى بندرعباس در تلاشند با بررسى روى آثار برجاى مانده از مهاجمان بتوانند ردى از آنان به دست آورده و آرامش را به شهر برگردانند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شليك هاى بى هدف در بندرعباس، ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016