یکشنبه 15 آبان 1384

دادگاه هفته‌نامه "رايزن جوان" برگزار شد، ايسنا

مديرمسوول اين هفته نامه: به هيچ وجه قصد اهانت نداشتم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

مديرمسوول هفته‌نامه‌ي «رايزن جوان» با شكايت مدعي‌العموم و به اتهام اهانت به مقدسات صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مهناز هويدا مديرمسوول هفته نامه‌ي رايزن جوان در دفاع از خود اظهار داشت: من در مقاله‌اي كه مستند كيفرخواست دادستان قرار گرفته است به هيچ وجه قصد اهانت نداشتم. با اين وجود به محض اطلاع از استنباط شكايت از محتواي مقاله در شماره‌هاي بعدي اقدام به اصلاح مراتب و توضيح كردم و پوزش خواستم.

وي افزود: من چون قصد توهين نداشتم واقعا نمي‌دانم چگونه از خودم دفاع كنم.

براساس اين گزارش محمدرضا حيدري وكيل مدافع وي اظهار داشت: موكلم در مقاله‌ي خود نگفته‌اند كه احكام اسلامي تحقيركننده و ساديسمي هستند بلكه گفته‌اند با پيوستن به روند جهاني اين نگراني وجود دارد كه اين نگاه نسبت به قوانين كيفري اسلامي به وجود آيد.

وكيل مدافع هويدا خاطرنشان كرد: اين مقاله در مقام تحليل مطالب بوده است و از چنين مقاله‌اي نمي‌توان قصد اهانت يا توهين به مقدسات اسلام استخراج كرد. معتقدم نه مقاله موكلم تصريح به توهين و اهانت داشته و نه خود وي قصد توهين داشته است؛ زيرا خودشان از معتقدان به احكام اسلام هستند. لذا تقاضاي نهايت مساعدت و تخفيف در صدور راي دارم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مديرمسوول رايزن جوان در آخرين دفاع از خود اظهار داشت: من به عنوان مديرمسوول وقتي اين مقاله را خواندم معني اهانت و توهين به مقدسات اسلام را از آن نفهميدم. با اين حال اگر واقعا از اين مقاله استفاده توهين شده پوزش مي‌خواهم و تقاضاي برائت دارم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه هفته‌نامه "رايزن جوان" برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016