دوشنبه 16 آبان 1384

درياچه هامون خشك شد، خورشيد

مدير كل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان از خشك شدن درياچه هامون خبر داد.
پرويز آرامنش در گفت و گو با فارس گفت: در حال حاضر ديگر درياچه هامون را نمي توان درياچه اطلاق كرد چون تنها حدود كمتر از يك ميليارد متر مكعب به صورت پراكنده آب در بين هامونها وجود دارد كه با تبخيري كه وجود دارد اين مقدار هم از بين مي رود.
وي در ادامه افزود: مهمترين قسمت درياچه هامون، منطقه هامون پوزك است كه حدفاصل ايران و افغانستان قرار دارد و پيش از اين حدود 3 ميليارد متر مكعب آب در آن جريان داشت كه متاسفانه كاملا خشك شده است و ماشينهاي قاچاق سوخت به كشورهاي همسايه به راحتي از وسط آن عبور مي كنند و راه براي قاچاقچيان باز شده است.
مدير كل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر كف درياچه لايروبي مي شود كه براي جريان مجدد آب آماده شود.
آرامنش تصريح كرد: متاسفانه با وضعيت پيش آمده براي هامون زندگي ني‌هاي منطقه هم به خطر افتاده است و در بسياري از مناطق از بين رفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اظهار اميدواري كرد: هر سال در اين مقطع زماني آب هامون كم مي شد اما چون آب زيادي داشت، شدت آن مشخص نمي شد ولي امسال كه هامون كم آب بود و خشكسالي وجود داشت، منجر به خشكي هامون شد كه اميدواريم با آغاز فصل بارندگي دوباره پر آب شود.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درياچه هامون خشك شد، خورشيد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016