پنجشنبه 19 آبان 1384

رئيس سازمان انرژي اتمي: گزارش ماه نوامبر آژانس هسته‌اي درباره ايران مثبت است، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۴/۰۸/۱۹‬

"غلامرضاآقازاده" رييس سازمان انرژي اتمي ايران با تاكيد به اينكه همكاريهاي جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از روند خوبي برخوردار است، گفت: به نظر مي‌رسد گزارش ماه نوامبر آژانس درباره ايران مثبت باشد.


وي، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ايران به ابهاماتي كه‌در گزارش قبلي آژانس به آن اشاره شده بود، پاسخ داده و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز اعلام رضايت كرده است.

معاون رييس جمهوري، تاكيد كرد: "آنچه كه ممكن است در گزارش آتي شوراي حكام مطرح شود، بيشتر جنبه سياسي دارد تا حقوقي و فني."
وي، اظهار داشت: نامه دبير شوراي عالي امنيت ملي به سه كشور اروپايي حاوي اين پيام است كه ضمن آنكه جمهوري اسلامي ايران بر حفظ حقوق خود تاكيد دارد، ادامه مذاكرات با اروپا را نيز خواستار است و اين پيام، توانسته تاثير زيادي در مواضع اين كشورها داشته باشد.

آقازاده بااشاره به بحث يو.سي.اف(‪ (UCF‬اصفهان، گفت: "بحث‌اصفهان به هيچ وجه انحراف‌از چارچوب مذاكرات نيست چرا كه با وجود ناظران آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و پلمب شدن يو.اف ‪ (UF6)۶‬و تحت پادمان قرار گرفتن كپسول ها، نمي‌توان گفت، نظارتي وجود ندارد."
وي، تاكيد كرد: اگر تا به حال فعاليت در تاسيسات هسته‌اي نطنز را در حالت تعليق نگه داشته‌ايم به خاطر اين است كه مسايل از راه مذاكره به نتيجه برسد، ضمن آنكه بر اصول خود در حفظ فناوري هسته‌اي اصرار داريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون رييس جمهوري و رييس سازمان انرژي اتمي ايران، افزود: موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران راه حل سياسي دارد و اروپا هم بايد اين مسئله را درك كند كه اين مساله بايد در قالب آژانس حل و فصل شود و هيچ دليلي هم ندارد كه پرونده جمهوري اسلامي به شوراي امنيت برود.

وي گفت: مذاكرات بايد در بستر مناسب و در چارچوب دستورالعمل مشخص باشد تا به نتيجه برسد و ايران هم علاقه‌مند است كه هرچه سريع تر اين گفت و گوها به نتيجه برسد.

Copyright: gooya.com 2016