جمعه 20 آبان 1384

محمد بسته‌‏نگار: رييس‌‏جمهوري به صراحت مرز بين توهين و انتقاد را مشخص كنند، ايلنا

اهانت به هر يك از شهروندان از جمله رييس‌‏جمهوري جرم است

تهران- خبرگزاري كار ايران

محمد بسته‌‏نگار در واكنش به سخنان احمد‌‏ي‌‏نژاد كه گفته بود توهين به رييس‌‏جمهوري جرم محرز است، گفت: اگر آقاي احمدي‌‏نژاد در زمان تصدي آقاي خاتمي به وي اهانت كرده است دستگاه قضايي بايد اين موضوع را پيگيري كند.

اين فعال ملي-مذهبي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: آقاي احمدي‌‏نژاد با صراحت مرز بين توهين و انتقاد را مشخص كنند، اين مرز توسط قانون مشخص شده است و اگر آقاي احمدي‌‏نژاد تعريف جديدي دارند، ارايه دهند.
اين عضو ائتلاف نيروهاي ملي مذهبي با اشاره به فرازهايي از نهج البلاغه، گفت: اصحاب معاويه به ياران حضرت علي (ع) توهين مي‌‏كردند و آنها نيز مقابله به مثل مي‌‏كردند اما حضرت علي (ع) خطاب به يارانش گفت كه دوست ندارد آنها فحاش باشند.
وي ادامه داد: اگر زمان آقاي خاتمي به او اهانت شده است، ما نبايد مقابله به مثل كنيم بلكه مي‌‏توانيم انتقادهايمان را با روش‌‏هاي درست بيان كنيم.
وي با تأكيد بر درستي گفته رييس‌‏جمهوري اضافه كرد: البته آقاي احمدي‌‏نژاد بايد بدانند كه اهانت به هر يك از شهروندان جرم محسوب مي شود و تنها به ايشان بر نمي‌‏گردد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: تشخيص مصاديق اهانت و وقوع جرم برعهده قوه قضاييه است و رييس‌‏جمهوري نمي‌‏تواند اعلام جرم نمايند.
اين فعال ملي مذهبي ادامه داد: تا به الان كسي به ايشان اهانت نكرده است و اگر رييس‌‏جمهوري بخواهند از اين قضيه سو استفاده كنند خود عملي خلاف قانون است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به اصل هشتم قانون اساسي، انتقاد كردن بر اساس اصول قانون اساسي را وظيفه مردم و شهروندان دانست و تصريح كرد: هر چقدر هم كه انتقاد تند و تيز باشد، مصداق جرم نيست، اگر چنين تعريفي از اهانت و انتقاد بدهيم، نوعي ديكتاتوري خواهد بود.
بسته‌‏نگار در پايان خاطر نشان كرد: گفته‌‏هاي رييس‌‏جمهوري در مجلس خطاب به مجلس بود و طبق قانون اساس نمايندگان مجلس حق هرگونه اظهار نظري در همه امور كشور را دارند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016