جمعه 27 آبان 1384

رییس کمیسیون اقتصادی امنیت ملی؛ دبیرکل بورس، بورس نيوز


بورس نیوز : در آستانه نشست تازه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای، یک اقتصاد دان صاحب مسوولیت در شورای امنیت ملی و مشاور رییس جمهوری ایران به احتمال زیاد بر مسند دبیرکلی بورس تکیه خواهد زد. بورس تهران در طول چند ماه گذشته، جدا از مسایل مدیریتی از سیاست های هسته ای هم به شدت آسیب دیده و هنوز مشخص نیست در پس پرده این تصمیم که یک مقام شورای امنیت ملی به سمت دبیر کلی بورس انتخاب شود، چه دیدگاهی وجود دارد.

خبر احتمال انتصاب دکتر محمد نهاوندیان به دبیر کلی بورس به نقل از رییس هیات مدیره بورس اعلام شده است اما فعالان و سهامداران بازار سرمایه، نسبت به ادعای تازه او برای جایگزینی دبیر کل بورس، شک دارند. حیدر مستخدمین حسینی تاکنون چند خبر مهم را منتشر کرده است که بعدها خود وی مجبور تکذیب آن شده است.

با این حال رییس هیات مدیره بورس از جلسه روز شنبه هیات مدیره بورس خبر داده و ضمن تایید خبر استعفای عبده تبریزی از احتمال دبیر کلی محمد نهاوندیان نیز پرده برداشته است.

به گزارش بورس نیوز ، منابع آگاه در عین حال از تشکیل کمیته ای برای تشخیص صلاحیت افراد مختلف برای تصدی پست دبیر کلی بورس خبر می دهند که نام دکتر نهاوندیان نیز در فهرست آنها دیده می شود. در فهرست این کمیته که چند نفر از مشاوران و معاونان وزیر اقتصاد در آن عضویت دارند، نام احمد میرمطهری ، طهماسب مظاهری، جلال رسول اف و دو کاندیدای ناشناس هم دیده می شود. با این حال ظاهرا هیات مدیره بورس برای تعیین دبیر کل به جمع بندی رسیده و آن گونه که مستخدمین حسینی اعلام کرده ، ظاهرا دکتر نهاوندیان به عنوان گزینه نهایی انتخاب شده است.

محمد نهاوندیان یک اقتصاد دان میانه رو محسوب می شود و طی سال های گذشته مسوولیت های متعددی در وزارت بازرگانی داشته است. او جزو پیشروان تجارت الکترونیکی ایران به شمار می رود و به شدت مورد علاقه حکومتمردان ایران قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نهاوندیان هم اکنون رییس کمیسیون اقتصادی و ارتباطات شورای امنیت ملی ایران است و در عین حال مشاور رییس جمهوری ایران نیز هست.

منابع آگاه می گویند علینقی خاموشی رییس اتاق ایران، در ملاقاتی که روز سه شنبه با دکتر نهاوندیان داشته است، از وی خواسته که این پست را قبول کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رییس کمیسیون اقتصادی امنیت ملی؛ دبیرکل بورس، بورس نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016