یکشنبه 29 آبان 1384

محمدرضا باهنر: احمدي نژاد در بسياري از موارد با من مشورت مي‌كند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۲۹‬

"محمد رضا باهنر" نايب رييس مجلس گفت كه "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري در بسياري از موارد با او مشورت مي‌كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا،نماينده كرمان در مجلس روز يكشنبه در جمع خبرنگاران پارلماني و در پاسخ به سوالي درباره انتقاد نمايندگان از مشورت رييس جمهوري بااو، گفت: من در مورد وزير پيشنهادي نفت، بعد از اين كه آقاي احمدي نژاد تصميم گرفتند از اين موضوع مطلع شدم .

وي در عين حال گفت: البته طبيعي است كه رييس جمهوري گاهي با من مشورت مي‌كند، گاهي هم به مشورت‌هاي ما عمل مي‌كند. گاهي هم به مصلحت نمي‌داند و عمل نمي‌كند .

نايب رييس مجلس اظهار داشت: فكر مي‌كنم اين تصوري غير واقعي است .

ممكن است آقاي احمدي نژاد با برخي از نمايندگان ارتباط بيشتري داشه باشد و مشورت‌هاي بيشتري با آنها انجام دهد،اما اين (بعضي) حتما در بنده منحصر نمي شود .

وي خاطرنشان كرد: ايشان (رييس جمهوري) دوست‌هاي ديگري هم دارند كه با آنها مشورت مي‌كنند و اين بخش ما ، بخش جزيي از مشورت‌هاي ايشان است .

باهنر اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد مشاوران زيادي دارد، ماهم در مجموع اين حق را به رسميت مي‌شناسيم كه رييس جمهور بايد خود تصميم بگيرد و وزيرش را معرفي كند. البته مجلس از حق قانوني خود استفاده مي‌كند.


* فضاي مجلس و وزير پيشنهادي نفت
رييس فراكسيون اصولگرايان در پاسخ به سوالي درباره فضاي مجلس در راي اعتماد به وزير پيشنهادي نفت، گفت: چون هفته گذشته در ايران نبودم از فضاي مجلس بي‌اطلاع هستم و تا وقتي كه به ژاپن رفتم هم مطلع نبودم آقاي احمدي نژاد چه كسي را مي‌خواهد معرفي كند.

باهنر افزود: لذا سعي كردم با تماس تلفني از فضاي مجلس باخبر شوم، اما هنوزبه فضاي موجود مسلط نيستم و امروز قرار است مجمع عمومي فراكسيون جلسه فوق‌العاده‌اي براي بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي نفت برگزار كند.


* نشست آتي شوراي حكام
باهنر در جواب به سوالي درباره ارزيابي نشست آتي شوراي حكام ، گفت:
به گزارش اخير مدير كل آژانس نقد داريم، اما آن را متعادل تر از گذشته مي دانيم .

وي با اشاره به طرح الزام دولت به توقف اقدامات داوطلبانه گفت: دولت را مكلف كرده‌ايم اگر آژانس يا جاهاي ديگر در جهت اعتمادسازي كار نكردند و خواستند به ايران فشار سنگين وارد كنند، از اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي خود داري كند، البته مشروط بر اين كه ازخارج فشارهاي غير منطقي و غير مستدل وارد شود.

نايب رييس مجلس افزود: اين كه آژانس نهايتا چه تصميمي خواهد گرفت، قابل پيش بيني نيست . شوراي عالي امنيت ملي و گروه مذاكره‌كننده هسته‌اي راه حل‌هايي را براي سناريوهاي مختلف پيش‌بيني كرده كه متعاقبااعلام مي‌شود.


* فعاليت هسته‌اي ايران و گلايه ژاپن
نايب رييس مجلس گفت : مقامات ژاپن در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران سوال داشتند كه توضيح داده شد ، ما در دسترسي به چرخه كامل توليد سوخت هسته‌اي هيچ ترديدي نداريم و اين از حقوق به رسميت شناخته شده اعضاي (ان پي تي ) يا آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است .

باهنر افزود: ما نمي‌توانيم از اين موضوع گذشت كنيم، اما در جهت اعتمادسازي مجامع بين‌المللي ، در دو سال گذشته كارهاي زيادي انجام داده‌ايم و در همين زمينه آماده ادامه مذاكره هستيم .

نماينده كرمان افزود: اما گفتيم كه پيش شرط صرفنظر قطعي و دائمي از دسترسي به چرخه سوخت براي ما قابل قبول نيست و هر زمان احساس كنيم جامعه بين‌الملل نيازمند اعتماد بيشتر است ، حاضريم از تمام امكانات استفاده كنيم .

نايب رييس مجلس در پاسخ به سوالي درباره گلايه از ژاپن براي راي منفي عليه ايران در شوراي حكام آژانس و نيز رياست ژاپن بر شوراي حكام گفت:
درخصوص مسايل هسته‌اي توضيحاتي داديم و پس از بازديد از ايالت هيروشيما ،موضع قاطع خود را در مخالفت با سلاح‌هاي كشتار جمعي بيان كرديم.

باهنر گفت : به ژاپني‌ها اعلام كرديم كه اگر چه تعداد قربانيان ما به اندازه قربانيان هيروشيما و ناكازاكي نيست،اما ايران نيز قربانيان زيادي به خاطر سلاح‌هاي كشتار جمعي داشته است.

وي افزود:متاسفانه كساني كه اين سلاح‌ها را به حكومت صدام دادند ، امروز مدعي محدود كردن اين سلاح‌ها هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نايب رييس مجلس گفت : به طرف ژاپني‌ها اعلام كرديم ما در كنار ژاپن و تمام كشورهاي صلح دوست دنيا همواره از تمام قطعنامه‌ها براي امحاي سلاح هاي هسته‌اي حمايت مي‌كنيم و اين سياست و هدف راهبردي ما است .

وي تاكيد كرد: ماتاامحاي كامل سلاح‌هاي كشتار جمعي اين موضع راخواهيم داشت، اما مقوله چرخه سوخت از مساله استفاده نظامي از آن جداست.

نماينده كرمان خاطرنشان كرد: ماگلايه خود را از راي مثبت آژانس به قطعنامه قبلي شوراي حكام اعلام كرديم و با توجه به اين كه رياست نشست كنوني با ژاپن است، تذكر داديم در اين دوره كوتاه رياست تلاش كنند حداقل موضع بي‌طرفانه‌اي داشته باشند و خود را در آژانس موثر بدانند.

باهنر تاكيدكرد: ما در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي خود مطمئن هستيم و حاضريم تمام اطلاعات خود را در اختيار مقامات بين‌الملل قرار دهيم.


** نگراني نفتي ژاين
نايب رييس مجلس گفت : ژايني‌ها تا حدودي نگران قرار دادهاي نفتي و پروژه آزادگان بودند كه در گذشته به امضاي دو كشور رسيده بود.

وي افزود: گفته شد كه اين كار مشكلات تكنيكي دارد و طرفين بايد مذاكرات فني بيشتري داشته باشند و تا پروژه هر چه سريع تر كليد بخورد و راه اندازي شود.


** مذاكرات با مسوولان ومقامات ژاپن
باهنر در بخش ديگري از اين گفت وگو به سفر پنج روزه خود به ژاپن اشاره كرد و گفت كه در طول اقامت در ژاپن با تجار ايراني مقيم آن كشور، رييس مجمع مشاورران ژاپن و رييس كنگره ژاپن، نمايندگان بخش خصوصي و شركت‌هاي نفت وگاز ، صنايع خودروسازي ديدار و گفت وگو داشته است.

نايب رييس مجمع بازديد از هيروشيما كه در جنگ جهاني دوم توسط آمريكا بمباران اتمي شد را از ديگر برنامه‌هاي كار خود در ژاپن عنوان كرد.

وي به ملاقات خود با وزير امورخارجه و وزير اقتصاد ژاپن اشاره كرد و گفت : مجموعه مذاكرات درباره توسعه روابط اقتصادي ، سياسي و فرهنگي بود و طرفين بر توسعه روابط وتعميق مناسبات ابراز علاقه كردند.

باهنر سفر به ژاپن را " سفري پركار" توصيف و از مذاكره با مقامات ژاپن ابراز رضايت كرد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا باهنر: احمدي نژاد در بسياري از موارد با من مشورت مي‌كند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016