دوشنبه 30 آبان 1384

تلاش براي سرپوش گذاشتن بر فاجعه زندان عادل‌آباد، بازتاب

پيرو انتشار گزارش مربوط به قتل يك نوجوان هفده ساله بر اثر تجاوز پنج شرور به وي، سازمان زندان‌ها به خاطر اعمال نفوذ يكي از معاونان اين سازمان، مي‌كوشد بر اين حادثه سرپوش گذاشته، قتل را حاصل نزاع جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، واگذاري زندان عادل‌آباد به شركت «پ ـ ه» كه يكي از مديران سابق سازمان زندان‌ها آن را اداره مي‌كند، موجب بروز نارضايتي‌هاي گسترده در اين زندان شده است، به گونه‌اي كه در مهر ماه گذشته، يك زنداني دست به خودكشي زد. همچنين ادامه اعتراض زندانيان به مديريت زندان، شورش گسترده‌اي در زندان برپا كرد كه به دليل برخورد نسنجيده مأموران شورش، اين درگيري به آتش‌سوزي و تيراندازي منجر شد و به دنبال آن، 21 نفر بر اثر تيراندازي مجروح، يك زنداني از هر دو چشم و تعدادي ديگر از يك چشم نابينا مي‌شوند. به غير از موارد يادشده، خسارتي بالغ بر سه ميليارد ريال به اين زندان وارد مي‌شود.

اما به رغم آن‌كه زندان مذكور به بخش خصوصي واگذار شده است، مديركل زندان‌هاي استان فارس، دستور بازسازي و تعمير زندان را با اعتبارات دولتي صادر مي‌كند.

در ماه جاري نيز يك زنداني ديگر در زندان لارستان، اقدام به خودكشي مي‌كند.

اين گزارش مي‌افزايد: اين وقايع با قتل نوجوان هفده ساله‌اي در زندان عادل‌آباد، كه به دليل تعطيلي بند نوجوانان در قرنطينه اشرار، مورد تجاوز پنج نفر قرار مي‌گيرد، كامل مي‌شود.

به رغم اعتراف تعدادي از افراد به تجاوز و لواط با اين نوجوان، روابط عمومي سازمان زندان‌ها در موضعي جالب توجه، بدون ذكر سن فرد به قتل رسيده، علت قتل را نزاع اعلام مي‌كند.

اين در حالي است كه علت تعطيلي بند نوجوانان، انجام پروژه روانشناسي در زندان عادل‌آباد با استفاده از پرسنل پروازي مشهد ـ كه از نزديكان معاون سازمان زندان‌هاست ـ مي‌باشد و آزمايش قبلي اين پروژه در زندان اوين، به يك رسوايي اخلاقي منجر و با دستور رياست قوه قضائيه و توبيخ مسئولان، متوقف شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلاش براي سرپوش گذاشتن بر فاجعه زندان عادل‌آباد، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016