سه شنبه 1 آذر 1384

از سوي مقامات بلندپايه ايران فيدل کاسترو به پذيرش دين اسلام دعوت شد، فردا

مقامات روحاني جمهوري اسلامي ايران، فيدل كاسترو رهبر كمونيست كوبا را به پذيرش دين اسلام دعوت كردند.

به گزارش خبرنگار «فردا»، در پي اظهار تمايل چندي پيش كاسترو براي احياي دين در كشور كمونيستي كوبا، اين دعوت صورت گرفته است.

يك مقام آگاه به خبرنگار «فردا» گفت كه رهبر كوبا چندي پيش در ديدار با يك مقام ايراني گفته است "ما احساس مي كنيم يك چيزي مانند دين در جامعه‌امان كم داريم و خلا آن را احساس مي كنيم."

پس از اين اظهار تمايل كاسترو و گزارش آن به مسئولان ايراني، از محمد رضا حكيمي، فيلسوف اسلامي، خواسته شده است در نامه‌اي به كاسترو به تشريح و تبيين اصول متعالي و حيات‌بخش دين مبين اسلام و قرآن حكيم بپردازد.

محمدرضا حكيمي همچنين ضمن ارائه ترجمه اسپانيولي دو جلد از كتاب ارزشمند «الحياة» به فيدل كاسترو، تعاليم اسلام را از سه منبع مهم اسلامي و اسلام‌شناختي (قرآن‌كريم، پيامبر اكرم (ص) و امام علي (ع)) براي رهبر كوبا به نگارش درآورده است.

اين مقام آگاه افزود: سه هفته قبل در جريان سفر سعيد جليلي معاون اروپا و آمريكا وزارت امور خارجه و نماينده ويژه رئيس جمهور ايران به كوبا، وي با فيدل كاسترو ديدار و چند كتاب اسلامي را از سوي رهبر انقلاب به وي تقديم مي كند.

گفته مي‌شود جليلي كه دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) بوده و با معارف اسلامي آشناست در اين ديدار پيام شفاهي مقامات ايراني براي دعوت به اسلام را به كاسترو ابلاغ كرده است.

كاسترو نيز در اين ديدار با تمجيد از انقلاب اسلامي ايران آن را پديده قرن توصيف كرده و از علائق خود و ملت كوبا به انقلاب ايران و امام خميني سخن گفته است.

او گفته است كه وقايع انقلاب اسلامي را كه به براندازي ژاندارم آمريكا در منطقه منتهي شد، دنبال كرده و "با هيجان بسيار زيادي از انقلاب ايران صحبت مي كرده است."

پيش از اين امام خميني(ره) در سال 1989 در پيام مهمي به ميخائيل گورباچف رهبر سابق اتحاد جماهير شوروي، وي را به اسلام دعوت كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'از سوي مقامات بلندپايه ايران فيدل کاسترو به پذيرش دين اسلام دعوت شد، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016