شنبه 5 آذر 1384

از LG تا MOTOROLA، شريف نيوز

یک سایت خبری در مطلبی تحت عنوان «...هم محكوم می‌كند، هم جنس می‌فروشد، هم تهمت می‌زند» ، گزارش داد:

«با اعلام رویكرد دولت جدید در تأثیر دادن مواضع كشورها در تعامل اقتصادی، كره‌ای‌ها برای مقابله پیش از موعد با این رویكرد ایران، یك جنگ رسانه‌ای آغاز كرده‌اند.
بنا بر این گزارش، كره جنوبی كه در رقابت با بسیاری از تولیدكنندگان داخل ایران است، در حالی سعی می‌كند بازار ایران را برای خود حفظ كند كه در تمامی مقاطع حساس دیپلماتیك، علیه منافع ایران نظر داده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از وزارت خارجه كره اعلام كرد كه ایران، اجازه چاپ آگهی تبلیغاتی شركت‌های كره‌ای را در روزنامه‌های خود نمی‌دهد و به نقل از چندین روزنامه‌نگار كه نخواستند نام آنان افشا شود، اعلام كرده‌اند كه شورای امنیت ملی، به صورت شفاهی به آنان اعلام كرده كه به دلیل رأی منفی كره جنوبی در آخرین نشست شورای حكام به ایران، از درج آگهی برای شركت‌های كره‌ای در روزنامه‌های ایران خودداری شود!

این در حالی است كه «جام‌جم» و «همشهری» ، روزنامه‌های پرفروش ایران، امروز در صفحات داخلی خود، آگهی‌های بزرگ شركت‌های كره‌ای را انتشار داده‌اند.

استفاده از اهرم اقتصادی برای كسب آرای كشورها از روش‌های مناسبی است كه انجام هوشمندانه آن، حتی برای كشورهای اروپایی كه اكثرا كالاهای كم‌ارزش خود را به بازار گسترده ایران صادر می‌كنند، به شدت هراس‌آور است.
با این حال، اجرای این سیاست در صورتی به موفقیت خواهد انجامید كه با توجه دقیق به شرایط بازار كالاها صورت گرفته و نیز با یك استراتژی رسانه‌ای همراه باشد.»

گفتنی است، این سایت خبری که مدت‌های مدیدی تبلیغات شرکت‌های کره‌ای به خصوص LG را در صفحات مختلف خود درج کرده بود، به تازگی تبلیغات قابل توجهی از شرکت‌ مشهور آمریکایی MOTOROLA گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این سایت خبری در ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ در پاسخ به سئوال یك خواننده فرضی، اسرار آگهی‌های خود را توضیح داده است. در این مطلب كه عنوان «اسرار آگهی‌های بازتاب چیست؟» برای آن انتخاب شده، آمده است: «انتشار آگهی در این سایت، ارتباطی به اخبار و مطالب مندرج در سایت نداشته و تحریریه «بازتاب» از سنجش آگهی‌های سایت مستقل عمل می‌كند.»

پس علاوه بر کره جنوبی، آمریکا ...هم محكوم می‌كند، هم جنس می‌فروشد، هم تهمت می‌زند!

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'از LG تا MOTOROLA، شريف نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016