شنبه 5 آذر 1384

مخالفت مجلس با آبگيري سد سيوند، جام جم

اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با آبگيري سد سيوند در سال 84 مخالف هستند.
اميررضا خادم ، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در پايان سفر خود و ديگر اعضاي اين کميسيون به منطقه تنگه بلاغي با اعلام اين خبر گفت : قطعا آبگيري سد امسال به هيچ وجه امکانپذير نيست و دليل اصلي سفر ما به اين منطقه اين بود که با مسووليت وزارت نيرو از منطقه ديدن کنيم و از نزديک با فعاليت هاي صورت گرفته و مشکلات موجود آشنا شويم.
وي افزود: اکنون به نظر مي رسد مسوولان وزرات نيرو نزديک 80 درصد از کار سد را انجام داده و خودشان را براي آبگيري در سطح 1800 متري آماده مي کنند. وي ادامه داد: از سوي ديگر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هم به حفاري در منطقه پرداخت و به دستاوردهاي خوبي رسيد که از جمله مهمترين آنها کشف خانه هاي روستايي و نوع زندگي مردم عادي در دوره هاي هخامنشي و ساساني بوده که به هر حال مي تواند يک دوره تاريخي چندهزار ساله را تعريف کند. بنابراين از اين آثار مي شود استفاده هاي فرهنگي و اقتصادي کرد.نماينده تهران افزود: براساس اظهارنظرهايي که کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي داشتند ، آنها براي عملياتي کردن مطالعات خود نيازمند زمان هستند. هدف ما نيز فقط بازديد و شناسايي وضع موجود از نزديک بوده اما براي تصميم گيري درباره نحوه عملکرد ، در هفته هاي آينده ، نشستي خواهيم داشت که سعي خواهيم کرد سطح اين جلسه با حضور وزير نيرو و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و مسوولان سازمان مديريت و برنامه ريزي براي نيازمندي هاي مالي طرح باشد. نماينده مردم تهران خاطرنشان کرد: به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از اين نظر که روي اين موضوع خيلي دير اقدام کرده ، بسياري ايراد وارد است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما به هر حال از وزارت نيرو مي خواهيم زماني را به کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اختصاص دهد تا در يک فصل کاري ديگر بتوانند کار را اصولي تر پيگيري کنند چرا که در زمان اندکي هم که بر اثر فشار براي کارشناسان اين سازمان به وجود آمده ، نتايج بسياري از حفاري هاي آنها به دست آمده و قطعا ما نمي توانيم نسبت به ميراث فرهنگي بي تفاوت باشيم.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفت مجلس با آبگيري سد سيوند، جام جم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016