سه شنبه 8 آذر 1384

آیت الله مکارم شیرازی: در سال‌های پیش بسیاری از افراد ارزشی را در آموزش و پرورش کنار زده اند، مهر

برخی در گذشته در برنامه‌ های آموزشی انحرافاتی جاسازی می کردند

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مدیران جدید وزارت آموزش و پرورش وارث خانه ‌ای هستند که نیازمند مرمت اساسی است، تاکید کرد : در سال‌های پیش حتی بسیاری از افراد مثبت و ارزشی را در این وزارتخانه به دلایل گوناگون کنار زدند به گونه‌ ای که مانند انتقام جویی بود و جاده را برای اهداف برخی افراد صاف می‌کردند.
به گزارش خبرگزاری"مهر"، آیت الله ناصرمکارم شیرازی امروز در دیدار با محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش و معاونان او، آیات متعدد قرآن کریم را گواه تأکیدات الهی به امر تعلیم و تربیت اسلامی دانست و اظهار داشت: تعلیم و تربیت مهم‌ترین هدف بعثت پیامبران الهی بوده است و قرآن با آیات متعدد خود بر هدف بعثت پیامبر اسلام (ص) مبنی بر تعلیم و تربیت بشر تأکید کرده است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم یک چهارم مردم کشور را در سایه و حمایت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: هیچ وزارتخانه ‌ای وجود ندارد که گستردگی نیرو‌های آن به اندازه وزارت آموزش و پرورش باشد، این امر سبب می‌شود وظیفه شما سنگین‌ تر شود.

آیت الله مکارم شیرازی سالم سازی آموزش و پرورش را در سالم سازی برنامه ‌ریزی، کتب درسی و معلمین متعهد و دلسوز دانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه در گذشته دست‌ هایی در کار بود که در برنامه‌ های آموزشی به گونه قابل توجه و دقیق انحرافاتی جاسازی کنند، این امر در کتاب‌ های درسی و حتی کتب دینی دیده می‌شود.

این مرجع تقلید به وزیر آموزش و پرورش توصیه کرد که با حضور گروهی از کارشناسان آموزش و پرورش و فضلای حوزه علمیه قم، ستادی تشکیل دهند تا درسایه آن همه کتاب‌ های درسی، چه دینی و چه غیرازآن، مورد بازبینی قرار گیرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم به دخالت کشورهای غربی در تحریف کتاب‌های درسی و آموزشی برخی از کشورهای اسلامی درخصوص آیات قرآن مربوط به ارزش جهاد یا مذمت برخی منحرفان و مانند آن اشاره کرد و افزود: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد بودیم بدون اینکه فشاری بر ما باشد، خودمان این آیات را در کتاب‌های درسی خود کمرنگ کرده ‌ایم.

وی بر پرداختن به مسائل اخلاقی مرتبط با دانش آموزان، برگزاری مراسم مذهبی و جلوگیری از نفوذ برخی فرقه ‌های گمراه در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: آیین‌ های اسلامی نباید در آموزش و پرورش اجباری شود، بلکه با تشویق و اجرای برنامه ‌های گوناگون جوانان را به نماز و مراسم مذهبی دعوت کنید.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفت: در سال‌های پیش حتی بسیاری از افراد مثبت و ارزشی را در این وزارتخانه به دلایل گوناگون کنار زده بودند به گونه‌ ای که مانند انتقام جویی بود و جاده را برای اهداف برخی افراد صاف می‌کردند، بنابراین مسئولین امروز آموزش و پرورش وارث خانه ‌ای هستند که نیازمند مرمت اساسی است.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016