چهارشنبه 9 آذر 1384

استادان و دانشجويان دانشگاه تهران پشت سر رئيس جديد دانشگاه نماز خواندند، کيهان

سرويس علمي - آموزشي

دانشجويان دانشگاه تهران ظهر ديروز در مسجد دانشگاه، نماز را به امامت آيت اله عميدزنجاني، رياست جديد دانشگاه اقامه كردند.

به گزارش خبرنگار كيهان آيت اله عباسعلي عميدزنجاني رئيس دانشگاه تهران ظهر ديروز به اتفاق حجت الاسلام ابوترابي در مسجد دانشگاه تهران حضور يافت و نماز ظهر را به امامت امام جماعت را تب اقامه كرد و سپس دانشگاهيان نماز عصر را به امامت آيت اله عميدزنجاني اقامه كردند.

دكتر زارعي رئيس حراست وزارت علوم در گفت وگو با كيهان شايعه تحصن صبح ديروز عده اي از دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به رياست جديد اين دانشگاه را بي اساس خواند و گفت: فضاي دانشگاه ديروز كاملاً آرام بود و دانشجويان نماز عصر را نيز به امامت ايشان در مسجد دانشگاه اقامه كردند.
وي درباره واقعه روز معارفه آيت اله عميد زنجاني گفت: پس از مراسم معارفه، در حالي كه اكثر مهمانان از در جنوبي كتابخانه مركزي دانشگاه خارج شدند، آيت اله زنجاني، رئيس جديد دانشگاه اصرار داشت كه از در اصلي كتابخانه خارج شود كه در اين هنگام دانشجويان معترض كه تعدادشان به 500 نفر مي رسيد، به سمت ايشان آمدند و غلبه جمعيت آنان به اطرافيان آيت اله زنجاني باعث شد تا عمامه از سرايشان بيفتد و اين در حالي بود كه رياست دانشگاه تهران اصرار داشت مسير كتابخانه تا محل دانشكده حقوق را پياده طي كند.

زارعي ادامه داد: پس از آن آيت اله زنجاني مجدداً مسير دانشكده حقوق تا در خروجي دانشگاه در خيابان 16 آذر را به اصرار خود پياده طي كردند كه دانشجويان نيز به حركت خود تا اين محل ادامه دادند اما نيروهاي حراست از خروج دانشجويان از دانشگاه جلوگيري كردند.

رئيس حراست دانشگاه تهران گفت: دانشجويان معترض سپس با بي انگيزگي كامل به سمت سردراصلي دانشگاه رفتند و در اين هنگام بين خودشان به خاطر رفتار دور از شأن و ناشايست برخي از دانشجويان در هل دادن جمعيت درگيري لفظي به وجود آمد و باعث شد تا بدون انگيزه و خود به خود پراكنده شوند.

زارعي گفت: قرار بود تجمعي در حمايت از رئيس جديد دانشگاه تهران برگزار شود كه به درخواست خود ايشان از برگزاري اين تجمع خودداري شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استادان و دانشجويان دانشگاه تهران پشت سر رئيس جديد دانشگاه نماز خواندند، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016