یکشنبه 20 آذر 1384

فرمانده كل سپاه: راه نجات ملت اطاعت و تبعيت از ولي فقيه است، با هرگونه واگرايي و تجزيه‌‏طلبي در داخل كشور برخورد قاطع مي‌‏كنيم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اين كشور نه براي ديروز و امروز بلكه براي هميشه نيازمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سردار سرلشگر سيد يحيي رحيم‌‏صفوي در همايش دو روزه و سالانه مديران و مسوولان خواهر شاغل در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه در تالار بصيرت سفارت سابق آمريكا برگزار شد، از تلاش‌‏هاي اين بخش در زمينه‌‏هاي مختلف فعاليت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تقدير و تشكر است.
وي با اشاره به حديث ثقلين و تاكيد رسول اكرم(ص) مبني بر تبعيت از قرآن و عترت نبوي، گفت: شما مسوولان سپاه را به اين دو سفارش مهم پيامبر و ذكر و توجه به عترت زنده پيامبر يعني حضرت بقيه‌‏الله الاعظم (عج) توصيه مي‌‏كنم چرا كه قرائت قرآن و توسل به ائمه باعث مصونيت ما از خطا و نفسانيات در تصميمات روزانه خواهد شد و فاصله گرفتن از اين مسائل به معناي فاصله گرفتن از وظيفه پاسدار بودن است.
صفوي در ادامه با پرداختن به اين مطلب كه تئوري تك قطبي شدن جهان منتفي شده است، گفت: جهان جديد چند قطبي خواهد بود و احتمالا اروپا و آسيا از قطب‌‏هاي آن خواهند بود.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه بسياري از گلوگاه‌‏هاي اقتصادي جهان در اختيار راهكار تئوري‌‏هاي اسلامي است، گفت: كشورهاي اسلامي جهان مي‌‏توانند به جاي كنفرانس سران كشورهاي اسلامي, سازمان كشورهاي اسلامي تشكيل دهد و مسائل اقتصادي و ديگر مسائل خود را در اين كنفرانس و بين خود حل كنند.
صفوي در ادامه با بيان اينكه بسياري از پروژه‌‏هاي آمريكا در جهان به ويژه در عراق با شكست مواجه شده است، گفت: اكنون قريب سه ماه است كه آمريكايي‌‏ها ديگر سخن از طرح خاورميانه بزرگ نگفته‌‏اند، آمريكا با هدفي مشخص به افغانستان و سپس عراق حمله كرد و در شرايطي اين كار را انجام داد كه احساس كرد صدام خدمت‌‏هايش را به آنها كرده و ديگر سودي به حال آمريكا ندارد.
وي برخورداري عراق از بالاترين ذخائر نفت و گاز را دليل اقتصادي حمله آمريكا به عراق خواند و افزود: از سوي ديگر در زمينه سياسي، آمريكا با حمله به عراق هدف ايجاد حكومتي به اصطلاح دموكراتيك در جهت تحقق طرح خاورميانه بزرگ را دنبال مي‌‏كرد تا عراق با تحقق دموكراسي غربي الگوي ساير كشورهاي منطقه قرار گيرد.
صفوي يادآور شد: آمريكا در حمله به عراق دچار يك اشتباه استراتژيك شد و آن تمام كردن كار در طول شش ماه بود اما اكنون قريب سه سال از گرفتاري آمريكا در اين باتلاق مي‌‏گذرد ضمن اينكه قانون اساسي مطرح شده در عراق پس از تمام تلاش‌‏هاي آمريكايي‌‏ها برخلاف خواست آنها يك قانون لائيك نيست و در حال حاضر بيش از 140 ليست توسط گروه‌‏هاي مختلف فعال در اين كشور براي كانديداتوري در انتخابات پارلمان عراق ارايه شده است كه در اين ميان اياد علاوي، نخست وزير سابق عراق كه همواره از حمايت امريكا و انگليس برخوردار بود، ليستي شامل چهره‌‏هاي لائيك عراق آماده كرده است اما با توجه به اينكه بيش از 60 درصد مردم عراق مذهبي هستند، احتمال اينكه پارلماني مذهبي روز كار آيد كه مخالف سياست‌هاي آمريكا باشد، وجود دارد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: دولت آتي عراق با آمريكا مشكل خواهد داشت چرا كه آمريكا حاضر به ارايه پرونده اقتصادي عراق نخواهد كرد ضمن اينكه مسائلي نظير زندان ابوغريب و مسائل ديگر هم وجود داشته است، بنابراين پيش‌‏بيني مي‌‏شود آمريكا در عراق به چيزي مشابه سرنوشت انگليسي‌‏ها در سال 1920 دچار شود يا اينكه دچار وضعي مشابه سرنوشت روس‌‏ها در افغانستان شود كه به معناي خروج توام با ذلت يا قبول شكست نظامي در عراق است.
صفوي با ابراز خرسندي از تحولات يكي دو سال اخير در مجلس شوراي اسلامي و دولت، گفت: بركت اين تحول شامل حال مردم خواهد شد چرا كه برقراري عدالت و رفاه اجتماعي قول دولت اصول‌‏گرا و اكثريت مجلس هفتم بوده است البته دشمنان داخلي و خارجي كشورمان در اين شرايط بيكار نشسته‌‏اند چرا كه آنها با وجود انسجام و تحقق توسعه ايران مخالف هستند و حاضر به ديدن هماهنگي دولت - حكومت و دولت - ملت نيستند.
وي افزود: دشمنان ما در تلاش براي ايجاد تنش‌‏ و مشكلات در برخي نقاط كشور هستند و بهانه آنها هم توسعه‌‏نيافتگي كشور است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تشريح رسالت، دكترين و استراتژي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: رسالت سپاه غير قابل تغيير است و سپاه بر مبناي رسالت اوليه يعني حفظ نظام جمهوري اسلامي حركت مي‌‏كند.
صفوي تصريح كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي جهاد با دشمنان داخلي را از ماموريت‌‏هاي اصلي خود مي‌‏داند و با هر گونه واگرايي و تجزيه‌‏طلبي در داخل كشور برخورد قاطع خواهد كرد، اگر چه احتمال اين خطر ضعيف است و نيروي مقاومت بسيج با بيش از ده ميليون عضو خود استراتژي امنيت پايدار را با دكترين دفاع مسطح دنبال مي‌‏كند.
صفوي در ادامه به مشكلات اشتغال زنان در سپاه اشاره كرد و گفت: بالا بودن ساعت كار خواهران، مشكلات حقوق و مسكن خواهران مجرد، فقدان نظام آموزشي خاص، محدوديت ادامه تحصيل، عدم تعريف شاغل خاص، مشترك و نظامي، عدم سنخيت آموزش‌‏هاي طي‌‏شده با رسته تخصصي خواهران، بخشي از مشكلات خواهران در فعاليت‌‏هاي سپاه است.
وي در ادامه با بيان اينكه قدر سپاه را بدانيد، گفت: سپاه فرزند امام(ره)، حاصل خون ده‌‏ها هزار شهيد و محصول تلاش‌‏هاي مردم است و هيچ وزارت‌‏خانه و نهادي غير از سپاه به اندازه سپاه شهيد نداشته است، قداست سپاه بايد حفظ شود تا مردم سپاه را دوست داشته باشند.
صفوي تصريح كرد: تمام پاسدارها بايد از ولي فقيه اطاعت كنند، ما نسبت به ولايت عشق داريم و عشق ما با معرفت و شناخت همراه است، راه نجات ملت ما تبعيت و اطاعت از ولايت فقيه است چرا كه ولايت فقيه ادامه ولايت ائمه معصوم است، ما پاسداري را شغل نمي‌‏دانيم و براي نان، آب و حقوق به سپاه نيامده‌‏ايم بلكه آمده‌‏ايم جان خود را فداي دين كنيم و بايد نسبت به سرنوشت كشور، مردم و انقلاب حساس باشيم.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، وجود ارتباط مثبت ميان مديران و بدنه سپاه را ضروري خواند و افزود: پاسداران عدالت‌‏محور هستند و بايد به اين ضرورت توجه داشته باشند.
صفوي در پايان بر توسعه كيفي سپاه و نيروهاي آن به جاي توسعه كمي تاكيد كرد.
بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين مراسم، مهرشاد شبابي، مشاور امور زنان فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: خواهران شركت‌‏كننده در اين همايش خواهران كشغول به كار در حفاظت اطلاعات هواپيمايي، دانشگاه بقيه‌‏الله و ساير بخش‌‏هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هستند و اين همايش براي ارتقاي سطح كيفي كار زنان شاغل در سپاه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افرود: مباحثي كه در اين همايش مطرح مي‌‏شود معطوف به مباحث تقويت‌‏كننده سطح مديريت شركت‌‏كنندگان خواهد بود و تلاش مي‌‏شود راه‌‏حل‌‏هايي براي مشكلات، طراحي و به ستاد مشترك ارايه شود.
شبابي تصريح كرد: از آغاز تاسيس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خواهران شاغل در سپاه تمام تلاش خود را براي اداي وظيفه خود به كار گرفته‌‏اند و اميدواريم مشكلات موجود با عنايت ويژه فرماندهي محترم كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مرتفع شود.
وي در پايان سخنان خود در حالي از سيدرحيم صفوي براي طرح مباحث خود دعوت كرد كه اين مباحث را راهگشاي فعاليت يك سال آينده خواهران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توصيف كرد.

Copyright: gooya.com 2016