جمعه 2 دی 1384

گفتگو با سعيد ترابيان، از اعضاي هیات مديره سندیکای شرکت واحداتوبوسرانی درباره انتقال رئیس سندیکابه اوين ودستگيری فعالان سنديکا، راديوفردا

منصور اصانلو، رئيس هيئت مديره سنديکا به زندان اوين منتقل شد. گروهی دیگر از فعالان سندیکا که صبح پنجشنبه بازداشت شدند، همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به سر مي‌برند. سعيد ترابيان، از اعضاي هیات مديره سنديکا در مصاحبه با راديو فردا، می گوید شماری دیگر از فعالان سندیکائی دستگیر شدند. وی می افزاید اکبر يعقوبي، رضابوربور، و حميدرضا رضايي‌فر پنجشنبه شب دستگیر شدند ، و پس از آنها، جواد کفايتي، سيدجواد سيدوند، و مرتضي کمساري توسط پليس امنيتی دستگير شدند. وی می‌افزاید: در اعتراض به این دستگیریها، رانندگان اتوبوسها قصد دارند از ساعت 5 صبح یکشنبه دست از کار بکشند و در جلوی مناطق شرکت واحد تجمع کنند.
مسعود ملك
---------------------------------

مسعود ملک (رادیوفردا): در ادامه گزارش‌های پیشین، سعيد ترابيان، از اعضاي هيئت مديره اين سنديکا در مصاحبه با راديو فردا، از دستگيري شماري ديگر از فعالان سنديکايي خبرمي‌دهد و مي‌گويد: سه نفر ديگر امشب (پنجشنبه شب) به نام‌هاي اکبر يعقوبي، رضابوربور، و حميدرضا رضايي‌فر، و پس از آنها، جواد کفايتي، سيدجواد سيدوند، و مرتضي کمساري توسط پليس امنيت دستگير شده‌اند. وی می‌افزاید: راننده‌ها به خاطر اين که نمايندگانشان دستگير شده‌اند، مي‌خواهند براي روز يکشنبه، از اول وقت کاري راننده‌ها که پنج صبح است، دست از کار بکشند و تجمعي را در جلو در مناطق شان داشته باشند.
سعيد ترابين: در اين رابطه همتا آنجا که بنده اطلاع دارم، سه نفر ديگر امشب (پنجشنبه شب) به نام‌هاي اقايان اکبر يعقوبي، رضابوربور، و حميدرضا رضايي‌فر توسط پليس امنيت دستگير شدند.

م.م.: اين افراد هم عضو سنديکا هستند؟

سعيد ترابين: عضوهاي فعال سنديکا بودند. از اعضاي هيئت مديره نبودند، ولي دست‌کمي از هيئت مديره نداشتند و فعاليت‌هاشان محسوس بود و به خاطر اطلاع‌رساني، دستگير شدند. يکي از اين بچه‌ها هم مثل اين که چند اطلاعيه دستش بوده که در داخل اطلاعيه ذکر شده که به خاطر بي‌توجهي مسئولين، روز يک‌شنبه دست از کار مي‌کشيم. همان گونه که مي‌دانيم، اعتصاب حق مسلم کارگر است، و سنديکا به خاطر اين که به حق و حقوق کارگران رسيدگي شود اين کار را مي‌کند. از هيچ مذاکره‌اي ما کوتاهي نکرديم. با همه مذاکره کرديم، حتي با مشاور رياست جمهوري، ولي متاسفانه فقط بي‌توجهي ديديم. و چون شفاف‌ سازي سنديکا زبانزد خاص و عام است، به همه اطلاع‌رساني کرديم و به همه گفتيم. و اين حرکت يک حرکت خودجوش بود، که راننده‌ها به خاطر اين که نمايندگانشان دستگير شده‌اند، مي‌خواهند براي روز يکشنبه، از اول وقت کاري راننده‌ها که پنج صبح است، دست از کار بکشند و تجمعي را در جلو در مناطق شان داشته باشند.

م.م.: همچنين، به گفته آقاي ترابيان، دستگيري‌ها ادامه دارد و سه نفر ديگر نيز بازداشت شده‌اند.

سعيد ترابين: الآن يک خبري را به من دادند که سه نفر ديگر، آقايان جواد کفايتي، سيدجواد سيدوند، و مرتضي کمساري توسط پليس امنيت دستگير شده‌اند.

م.م.: در دفتر سنديکاي شرکت واحد را امروز بسته‌اند. شما براي دوباره باز شدن دفتر سنديکا، به عنوان يک عضو هيئت مديره، چه اقداماتي انجام داده‌ايد و خواهيد داد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سعيد ترابين: خدمتتان عرض کنم که دفتر سنديکاي کارگران شرکت واحد درواقع در سنديکاي خبازان داير مي‌شود. سنديکاي خبازان، در آن قسمتي که ما کنفرانس‌هاي هفتگي‌مان را در روزهاي جمعه ساعت 10 تا 12 برگزار مي‌کنيم، هيئت هست و يک حالت حسينيه دارد. و وقتي که ما اين خبر را شنيديم که در را پلمپ کرده‌اند، همه واقعا متعجب شدند. چون يکي از اعضاي فعال سنديکا پسر جوانش را روز گذشته به خاک سپردند، و تنها کساني که در اين مراسم شرکت داشتند، غير از خانواده‌شان، از مديران شرکت واحد کسي حضور نداشت، و کلا اعضاي هيئت مديره سنديکا همدردي کردند و به خاطر همين مسئله، براي روز جمعه ساعت 10 صبح، ما کنفرانس هفتگي‌مان را به ختم اين جوان از دست رفته اختصاص داده بوديم. متاسفانه با اين حرکت، صد در صد شما خيالتان راحت باشد، کليه کارگراني که به اين آگاهي رسيده‌اند و اين حرکت‌هاي خودجوش را انجام مي‌دهند، براي فردا صبح در محل سنديکاي کارگران شرکت واحد که در سنديکاي خبازان در خيابان خيام واقع است، تجمع خواهند کرد، و اين را هم يالدآوري کنم که از همين الآن، مامورين نيروي انتظامي آنجا را قرق کرده‌اند، ولي خوب، مطمئن باشيد، مانند تحصني که روز 13 به خاطر برگزاري مجمع فوق‌العاده کرديم، اميدواريم که فردا صبح هم کارگراني که با خانواده‌هاشان تصميم گرفته‌اند براي اين عزاداري بيايند و با در بسته و پلمپ شده سنديکاشان مواجه مي‌شوند، اميدواريم که فقط آرامش را اختيار کنند. ما فقط همين را مي‌خواهيم.

Copyright: gooya.com 2016