سه شنبه 6 دی 1384

سه ماه از صدور دستور آزادي دانشجويان زنداني گذشت، ايسنا

مديركل حراست وزارت علوم: ما هم مثل شما پيگيريم!


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

سه ماه پيش رييس قوه‌ي قضاييه دستور انجام مقدمات اجرايي آزادي دانشجويان زنداني را صادر كرد ولي تاكنون اين دانشجويان آزاد نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، آيت‌الله « هاشمي شاهرودي » روز چهارم مهر ماه در ديدار با وزير علوم با تاكيد بر اين كه «شرايط كنوني جامعه‌ي ما معرفتي و مهرورزي است و بر اين اساس دانشجويان ما هميشه و همه جا بايد مورد رافت اسلامي باشند»، از وزير علوم خواسته بود، هرچه سريع‌تر صورت اسامي دانشجويان زنداني را به قوه‌ي قضاييه جهت آزادي يا مرخصي آنها ارايه كند.

پس از بارها اظهارات متناقض درباره‌ي تهيه و ارسال اسامي دانشجويان زنداني از سوي وزارت علوم به قوه‌ي قضاييه، نهايتا اسامي 18 دانشجو به اين قوه ارسال شد و اوايل آذر ماه وزير علوم با ابراز اميدواري به عملكرد قوه‌ي قضاييه، تصريح كرد: ما به طور رسمي ليست را اعلام كرديم. در رابطه با علت تاخير آن اطلاعي نداريم و بستگي به برنامه‌ريزي قوه‌ي قضاييه دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امروز مدير كل حراست وزارت علوم در اين باره اظهار داشت: كاري را كه ما بايد مي‌كرديم انجام داده‌ايم، باقي امور دست قوه‌ي قضاييه است. ما هم مثل شما پيگيريم، دنبال قضيه هستيم تا به نتيجه برسيم و انشاءالله اين دانشجويان آزاد شوند.

«علي‌اصغر زارعي» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسي ايسنا گفت: حقيقتا به ما هيچ اطلاعي ندادند، بعد از 16 آذر ديگر تماسي با قوه نداشتيم. آخرين خبري كه از آقاي قاضي‌زاده، روابط عمومي قوه‌ي قضاييه داشتيم - و آن را هم بر روي سايت خبرگزاري‌ها خوانديم - اين بوده كه پرونده‌ي دانشجويان زنداني به واحد عفو و بخشش منتقل شده است تا در مناسبتي انجام شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه ماه از صدور دستور آزادي دانشجويان زنداني گذشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016