سه شنبه 20 دی 1384

حداد عادل: حج توطئه‌‏ خطرناك‌‏ جدايي دين از سياست را خنثي مي‌‏كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس مجلس هفتم با تسليت شهادت 13 نفر از سرداران و فرماندهان با سابقه ارتش در سقوط هواپيماي فالكن، گفت: گزارش تحقيق و تفحص در مورد حادثه سقوط هواپيماي C-130 كه منجر به شهادت سپاهيان و خبرنگاران شد در آينده‌‏اي نزديك تقديم مجلس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني "ايلنا"، حداد عادل رييس مجلس در نطق پيش از دستور خود با تبريك عيد سعيد قربان و روز عرفه به ملت و مقام معظم رهبري، گفت: حج آيينه تمام نماي اسلام است كه در آن مي‌‏توان قامت زيبا و رساي اسلام را تماشا كرد.
وي افزود: در جهان امروز توطئه‌‏اي خطرناك‌‏تر از جدايي دين از سياست از سوي دشمنان اسلام طراحي نشده است و اهميت حج در خنثي كردن اين توطئه آشكار است.
حداد ادامه داد: واقعا مورد تاسف است كه مي‌‏بينيم كه حج را چگونه از جايگاه حقيقي خود خارج كرده‌‏اند و به يك عبادت بي‌‏روح تبديل كرده‌‏اند و تلاش كرده‌‏اند كه اين گونه شود.
وي اضافه كرد: به گونه‌‏اي كه ميليون‌‏ها مسلمان از سراسر جهان جمع مي‌‏شوند و در جمع عبادت خدا را مي‌‏كنند ولي اجازه ندارند در مورد اموال و سرنوشت ساير ملل، مسلمان فلسطين و افغانستان صحبت كنند و به چاره‌‏انديشي بپردازند و واقعا چه مصيبتي از اين بالاتر است؟ هر چند رهبران اسلام به ويژه امام راحل قدر حج را شناخته‌‏اند و اين نقشه‌‏ها را خنثي كردند.
وي عبادت در اسلام را متفاوت از عبادت در مسيحيت تحريف شده كليسايي خواند و گفت: امروز هم مقام رهبري با همان شجاعت و صداقت امام راحل نداي بيداري و وحدت سر مي‌‏دهند و مردم را به ظرفيت عبادت حج آگاه مي‌‏كنند و حج را به عنوان پايگاه قدرتمند و مطمئن براي حفظ وحدت و كيان اسلام معرفي مي‌‏كنند.
حداد ادامه داد: خوشبختانه با روشنگري‌‏هاي رهبري جمهوري اسلامي، ايران در همان مسيري كه از آغاز انقلاب در پيش گرفته است پيش مي‌‏رود.
وي گفت: قدرت مقام معظم رهبري در روشنگري و اسلام ناشي از ايمان ايشان به خدا و اعتقاد راسخ ايشان است ، سياسي شدن حج به صورت يك فرهنگ جهاني در عالم اسلام درآمده است و وحدت مردم ايران نيز مسلما در اين احساس قدرت موثر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد ادامه داد: البته آنچه در آستانه عيد سعيد قربان موجب تلخ كامي شد، شهادت جمعي از فرماندهان و سرداران سپاه انقلاب بود كه هنوز داغ قبلي ناشي از سقوط هواپيماي C-130 كهنه نشده بود كه داغ تازه‌‏اي بر دلهاي ما افزوده شد.
وي با تاكيد بر رعايت ايمني پروازهاي هوايي، گفت: مجلس موضوع سقوط هواپيماي C-130 ارتش را به خوبي دنبال كرده است وكميته ويژه‌‏اي كه در كميسيون امنيت ملي پي‌‏گير اين مسئله بود، كاملا موضوع را بررسي كرده است و نظرات و پي‌‏گيري‌‏هاي ساير مسئولان را نيز استماع كرده‌‏اند و گزارش نيز تهيه شده است كه به زودي تقديم مجلس خواهد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل: حج توطئه‌‏ خطرناك‌‏ جدايي دين از سياست را خنثي مي‌‏كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016